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    2-4 명

    BGG추천: 3-4 명
  • 게임시간

    60-60 분

  • 연령

    10+

    BGG추천: 6+
  • 게임 난이도

    1.13 / 5

게임 소개

미국 문화유산 결정 전략 게임 중 하나지

제2차 세계 대전 태평양 전역 게임으로, 플레이어들은 "최종 목표" --일본의 주요 본거지인 "에 도달하기 위해 서로 경쟁하고 있습니다. 일본 방위군(14개)은 모든 플레이어에게 장애물로 작용하며, 패할 경우 해당 플레이어가 재배치하므로 상대방을 늦추는 데 사용될 수 있다.

각 플레이어는 6개의 피스(해병대 2개, 보병 2개, 해군 상륙지원함 1개, 전략항공기 1개)를 보유하고 있다. 플레이어의 차례가 되면, 그들은 주사위를 굴려 병사들 중 한 명을 움직일 수 있다. 지원편(함정/항공기)은 6번에서만 움직이며 해변 상륙을 지원하기 위해 필요한 곳에 즉시 배치된다. 병사를 정확한 카운트 "릴리브"로 상대방의 맨 위로 이동시킨 후 다시 시작 공간으로 보냅니다. 각 플레이어는 자신의 색깔과 일치하는 두 개의 해변을 정리해야 합니다. 그러기 위해서는 먼저 두 지지 조각 모두 열매를 맺어야 하고, 그 다음 해병이 정확한 숫자만큼 방어자에게 도달해야 합니다. 일단 비치가 해제되면, 해변은 깨끗해지며 모든 플레이어가 사용할 수 있다.

이 메카닉스는 말레피즈나 바리케이드의 오래된 퍼블릭 도메인 게임의 변형이다.
One of the American Heritage Command Decision Strategy Games.

A World War II Pacific Campaign game, the players are in a race with each other to reach the "final objective" -- the main Japanese HQ. The Japanese defense forces (14 pieces) are obstacles for all players; when defeated, they are redeployed by that player and can thus be used to slow down opponents.

Each player has 6 pieces (2 Marines, 2 infantry, 1 naval landing support ship and 1 strategic air support aircraft). On a player's turn, they roll the die and can move one of their soldiers. The support pieces (ship/aircraft) move only on a 6 and are immediately deployed where necessary to support a beach landing. Moving a soldier on top of an opponent's by exact count "relieves" it and sends it back to its start space. Each player must clear the two beaches that match their color. To do this, both support pieces must first be brought to bear, and then a Marine must reach the defender by exact count. Once cleared, beaches remain clear and can be used by all players.

The mechanics are a variant of the old public domain game of Malefiz or Barricade.

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