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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
3-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-60 분
-
연령
5+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.00 / 5
-
디자이너
Moshe Callen
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이것은 중국식 체스라고도 알려진 추상 게임 샹치의 네 손 버전이다.
전통 놀이에서, 판자는 강이라고 불리는 선에 의해 반으로 나뉩니다. 4인용 버전에서는 바다라고 할 수 있다. 그런 다음 각 플레이어는 표준 보드의 절반에 설정된 표준 피스 세트를 사용합니다. 피스의 소유권은 조종하는 플레이어의 오른쪽 측면으로 읽히기 때문에 그 방향성에 따라 표시된다.) 보통 강이 있을 법한 곳은 커다란 빈 광장으로 확장되어 있다. 조각들은 건너지만 이 공간, 바다로 가지 않습니다. 보드의 선들은 강을 건너는 것과 다를 바 없이 바다를 가로질러 뻗어있다. 이 움직임의 선들은 마치 한 선수의 피스가 시작되는 보드가 양쪽에 있는 플레이어를 향해 회전하는 것처럼 양쪽 보드에 있는 플레이어와 연결된다. 경기는 시계 방향으로 진행되며, 그렇지 않으면 샹치의 표준 규칙이 모든 경우에 적용된다.
플레이어 차례가 시작될 때 플레이어의 "king"(간단함을 위해 서양 용어를 사용하는 경우) 체크메이트가 됩니다. 한 플레이어의 조각이든 여러 플레이어의 조합이든 상관없이 해당 플레이어는 즉시 게임에서 탈락됩니다. 보드에서 "king"만 삭제되고 그 이후에는 플레이어의 차례는 생략됩니다. 남은 조각은 가져갈 수 있지만 그렇지 않으면 움직이지 않는다. 마지막 남은 선수가 승리합니다.
이것은 주로 DIY 플레이를 목적으로 하는 게임입니다. 하프보드 4개와 함께 두 세트의 조각이 필요합니다. 이것들은 BGG의 파일에서 인쇄되거나 전통적인 게임의 여러 세트를 사용하여 만들 수 있다.
3인칭 게임에서는 4개의 하프보드 중 하나를 사용하지 않는다. 2인칭이 전통적인 게임이 될 것이다.
전통 놀이에서, 판자는 강이라고 불리는 선에 의해 반으로 나뉩니다. 4인용 버전에서는 바다라고 할 수 있다. 그런 다음 각 플레이어는 표준 보드의 절반에 설정된 표준 피스 세트를 사용합니다. 피스의 소유권은 조종하는 플레이어의 오른쪽 측면으로 읽히기 때문에 그 방향성에 따라 표시된다.) 보통 강이 있을 법한 곳은 커다란 빈 광장으로 확장되어 있다. 조각들은 건너지만 이 공간, 바다로 가지 않습니다. 보드의 선들은 강을 건너는 것과 다를 바 없이 바다를 가로질러 뻗어있다. 이 움직임의 선들은 마치 한 선수의 피스가 시작되는 보드가 양쪽에 있는 플레이어를 향해 회전하는 것처럼 양쪽 보드에 있는 플레이어와 연결된다. 경기는 시계 방향으로 진행되며, 그렇지 않으면 샹치의 표준 규칙이 모든 경우에 적용된다.
플레이어 차례가 시작될 때 플레이어의 "king"(간단함을 위해 서양 용어를 사용하는 경우) 체크메이트가 됩니다. 한 플레이어의 조각이든 여러 플레이어의 조합이든 상관없이 해당 플레이어는 즉시 게임에서 탈락됩니다. 보드에서 "king"만 삭제되고 그 이후에는 플레이어의 차례는 생략됩니다. 남은 조각은 가져갈 수 있지만 그렇지 않으면 움직이지 않는다. 마지막 남은 선수가 승리합니다.
이것은 주로 DIY 플레이를 목적으로 하는 게임입니다. 하프보드 4개와 함께 두 세트의 조각이 필요합니다. 이것들은 BGG의 파일에서 인쇄되거나 전통적인 게임의 여러 세트를 사용하여 만들 수 있다.
3인칭 게임에서는 4개의 하프보드 중 하나를 사용하지 않는다. 2인칭이 전통적인 게임이 될 것이다.
This is a four handed version of the abstract game Xiangqi, the latter also known as Chinese chess.
In the tradition game, the board is divided in half by a line called the river. In the four player version, one might call this a sea. Then each player uses a standard set of pieces set up on their half of a standard board. (Hence only two sets of standard pieces are needed. Ownership of pieces is marked by their orientation since they would read as right-side-up to the controlling player.) Where the river would normally be is extended into a large empty square. Pieces cross but do not go onto this space, the sea. Lines of the board extend across the sea no differently than across the river as far as players opposite each other are concerned. The lines of movement connect to players at either side's boards as if the board on which a player's pieces begin were rotated toward the player on either side. Play is clockwise and otherwise the standard rules of xiangqi apply in all instances.
If at the start of a player's turn, the player's "king" (to use Western terminology for simplicity) is checkmated-- whether by a single player's pieces or pieces of multiple players in combination-- that player is immediately eliminated from the game. Only the "king" is taken from the board but that player's turn is thereafter skipped. Remaining pieces may be taken but do not otherwise move. The last remaining player wins.
This is a game intended primarily for DIY play. Two sets of pieces are needed along with four half-boards. These can be printed from files on BGG or fashioned using multiple sets from the traditional game.
To play a 3 player variant, one of the 4 half-boards is simply not used. A 2 player variant would be the traditional game.
In the tradition game, the board is divided in half by a line called the river. In the four player version, one might call this a sea. Then each player uses a standard set of pieces set up on their half of a standard board. (Hence only two sets of standard pieces are needed. Ownership of pieces is marked by their orientation since they would read as right-side-up to the controlling player.) Where the river would normally be is extended into a large empty square. Pieces cross but do not go onto this space, the sea. Lines of the board extend across the sea no differently than across the river as far as players opposite each other are concerned. The lines of movement connect to players at either side's boards as if the board on which a player's pieces begin were rotated toward the player on either side. Play is clockwise and otherwise the standard rules of xiangqi apply in all instances.
If at the start of a player's turn, the player's "king" (to use Western terminology for simplicity) is checkmated-- whether by a single player's pieces or pieces of multiple players in combination-- that player is immediately eliminated from the game. Only the "king" is taken from the board but that player's turn is thereafter skipped. Remaining pieces may be taken but do not otherwise move. The last remaining player wins.
This is a game intended primarily for DIY play. Two sets of pieces are needed along with four half-boards. These can be printed from files on BGG or fashioned using multiple sets from the traditional game.
To play a 3 player variant, one of the 4 half-boards is simply not used. A 2 player variant would be the traditional game.
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