-
BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2+ 명 -
게임시간
45-360 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.00 / 5
-
디자이너
Kalle Matsinen
-
아티스트
Kalle Matsinen
-
인원
게임 소개
1918년, 새롭게 독립한 핀란드는 혼란에 빠졌다. 상원과 의회가 마비되고, 쉴 틈 없는 러시아군이 여전히 전국에 주둔하고 있으며, 친정부군과 혁명 준군사조직이 충돌하고 있다. 원로원은 수도에서 북쪽으로 문제를 회피하고 백위대는 러시아 수비대의 무장을 해제하기 시작한다. 동시에 수도에서는 인민대표단이 혁명을 선언하고 핀란드 남부에서 적위대가 권력을 장악하기 시작한다.
더 자세히 말하자면 1918은 핀란드 내전의 2인 전략 게임이다. 플레이어들은 친정부 성향의 백군과 혁명적인 빨갱이, 그리고 각각의 동맹군을 장악하고 있다. 모든 파벌은 서로 다른 종류의 유닛을 가지고 있어 비대칭적이지만 균형 잡힌 게임플레이를 만들어낸다. 이 게임은 세 가지 시나리오가 있으며, 각기 다른 전쟁 단계를 묘사하는 설정, 목표, 지속 시간이 다르다. 또 전쟁 전체를 아우르는 대방전이 있다.
1918년 작전은 단순히 전투와 전투를 모방하는 것이 아니라 전투, 부대 형태와 질, 보급, 사상자, 전쟁 안개를 더 복잡한 전쟁으로 통합한다. 전략적 차원에서 플레이어는 군대를 창설하고 유지하며 적을 감시하고 보급로를 확보해야 한다. 작전 수준에서 플레이어는 전투 병력 외에도 전투에 영향을 미치는 다양한 지형과 인프라를 고려해야 한다.
모든 파벌은 서로 다르다. 파벌들은 또한 이용 가능한 단위와 그들이 활동하는 단계 둘 다에 따라 모든 시나리오나 캠페인에 있어서 다르다. 시나리오의 다른 대상들은 또한 다른 면을 가지고 노는 전체 방식을 바꾼다.
각 시나리오와 캠페인의 설정, 부대, 목표는 핀란드 내전의 실제 사건 및 상황으로부터 전환된다. 또한 각 측의 국가 지원, 지원 수단, 기반 시설 및 지형은 각각의 실생활에서 가져온다.
더 자세히 말하자면 1918은 핀란드 내전의 2인 전략 게임이다. 플레이어들은 친정부 성향의 백군과 혁명적인 빨갱이, 그리고 각각의 동맹군을 장악하고 있다. 모든 파벌은 서로 다른 종류의 유닛을 가지고 있어 비대칭적이지만 균형 잡힌 게임플레이를 만들어낸다. 이 게임은 세 가지 시나리오가 있으며, 각기 다른 전쟁 단계를 묘사하는 설정, 목표, 지속 시간이 다르다. 또 전쟁 전체를 아우르는 대방전이 있다.
1918년 작전은 단순히 전투와 전투를 모방하는 것이 아니라 전투, 부대 형태와 질, 보급, 사상자, 전쟁 안개를 더 복잡한 전쟁으로 통합한다. 전략적 차원에서 플레이어는 군대를 창설하고 유지하며 적을 감시하고 보급로를 확보해야 한다. 작전 수준에서 플레이어는 전투 병력 외에도 전투에 영향을 미치는 다양한 지형과 인프라를 고려해야 한다.
모든 파벌은 서로 다르다. 파벌들은 또한 이용 가능한 단위와 그들이 활동하는 단계 둘 다에 따라 모든 시나리오나 캠페인에 있어서 다르다. 시나리오의 다른 대상들은 또한 다른 면을 가지고 노는 전체 방식을 바꾼다.
각 시나리오와 캠페인의 설정, 부대, 목표는 핀란드 내전의 실제 사건 및 상황으로부터 전환된다. 또한 각 측의 국가 지원, 지원 수단, 기반 시설 및 지형은 각각의 실생활에서 가져온다.
In 1918, newly independent Finland is in turmoil. The Senate and the Parliament are paralyzed, restless Russian troops are still stationed all over the country, and pro-government and revolutionary paramilitaries are clashing. The Senate flees the troubles from the capital to the north, while its army, the White Guard, starts to disarm Russian garrisons. At the same time in the capital, the People's Delegation declares a revolution and its Red Guard starts to seize power in southern Finland.
In more detail, 1918 is a two-player strategy game of the Finnish civil war. Players are in control of the pro-government Whites and the revolutionary Reds and their respective allies. All factions are unique with different kind of units, creating asymmetrical but balanced gameplay. The game has three scenarios, with different set-ups, objectives, and durations that depict different stages of war. In addition, there is the Grand Campaign, covering the whole war.
Rather than simulating mere fighting and battles, 1918 combines combat, type and quality of units, supply, casualties and fog of war into more complex warfare. On a strategic level, players have to create and maintain an army, keep an eye on the enemy, and secure their supply routes. On a operational level, players must take into account different kind of terrain and infrastructure affecting battles, in addition to their fighting forces.
All factions differ from one another. Factions also differ in every scenario or campaign, both by units available and the phase they come into play. Different objects of scenarios also change the entire way of playing with different sides.
Set-ups, units, and objectives of each scenario and the campaign are converted from real events and situations of the Finnish Civil War. Also each sides' support in the country, their means of support, and the infrastructure and the terrain are taken from respective real-life equivalents.
In more detail, 1918 is a two-player strategy game of the Finnish civil war. Players are in control of the pro-government Whites and the revolutionary Reds and their respective allies. All factions are unique with different kind of units, creating asymmetrical but balanced gameplay. The game has three scenarios, with different set-ups, objectives, and durations that depict different stages of war. In addition, there is the Grand Campaign, covering the whole war.
Rather than simulating mere fighting and battles, 1918 combines combat, type and quality of units, supply, casualties and fog of war into more complex warfare. On a strategic level, players have to create and maintain an army, keep an eye on the enemy, and secure their supply routes. On a operational level, players must take into account different kind of terrain and infrastructure affecting battles, in addition to their fighting forces.
All factions differ from one another. Factions also differ in every scenario or campaign, both by units available and the phase they come into play. Different objects of scenarios also change the entire way of playing with different sides.
Set-ups, units, and objectives of each scenario and the campaign are converted from real events and situations of the Finnish Civil War. Also each sides' support in the country, their means of support, and the infrastructure and the terrain are taken from respective real-life equivalents.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
467
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
334
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18