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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: 2-4 명
  • 게임시간

    90-90 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 12+
  • 게임 난이도

    3.07 / 5

게임 소개

전국시대(기원전 475년 ~ 기원전 221년)는 진, 초, 제, 연, 한, 위, 조의 7개 국가 사이에서 전쟁이 끊임없이 벌어지던 시기입니다. 이 국가들은 기원전 221년 진 왕조에 의해 통일되었으며 황하와 장강이라는 두 개의 강을 중심으로 하는 오늘날 중국의 기원이 되었습니다.

명작 게임으로 인정받는 <티그리스 & 유프라테스>의 자매 게임인 <황화와 장강>은 이 다사다난한 시기를 재현하고 각자의 왕조를 승리로 이끌 여러분을 초대합니다.

<황하와 장강>에서는 플레이어들의 타일 배치를 통해 문명을 건설합니다. 플레이어에게는 관료, 병사, 상인, 농부, 장인의 다섯 가지 지도자가 주어집니다. 지도자들은 동일한 카테고리에서 점수를 모으는 데 사용됩니다. 하지만, 게임이 끝날 때 여러분의 최종 점수는 자신의 카테고리의 점수 중 가장 낮은 점수입니다. 문명이 게임판에서 연결될 때 갈등이 발생합니다. 승리하기 위해선 자신의 문명이 이러한 갈등에서 살아남고 농민 반란을 진정시키며 명성 있는 탑을 지을 수 있을 만큼 안정적으로 성장해야 합니다.
The period of the Warring States (475-221 BCE) describes a time of endless wars between seven rival states: Qin, Chu, Qi, Yan, Han, Wei, and Zhao. These states were finally unified in 221 BCE under the Qin dynasty to lay the origin of today's China, with its two main rivers: the Yellow and the Yangtze.

Yellow & Yangtze, the sister game to the highly acclaimed board game Tigris & Euphrates, invites you to replay this eventful period and to lead your dynasty to victory.

In Yellow & Yangtze, players build civilizations through tile placement. Players are given five different leaders: Governor, Soldier, Farmer, Trader, and Artisan. The leaders are used to collect victory points in these same categories. However, your score at the end of the game is the number of points in your weakest category. Conflicts arise when civilizations connect on the board. To succeed, players' civilizations must survive these conflicts, calm peasant revolts, and grow secure enough to build prestigious pagodas.

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