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BGG랭킹
BGG전체 : 1486
STRATEGY : 795
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
9+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.03 / 5
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디자이너
Bruno Cathala, Théo Rivière
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아티스트
Vincent Dutrait
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인원
게임 소개
고대 유물을 담고 있는 잊혀진 두 신전의 쌍둥이 사원이 인도에서 발견되었다. 당신은 보물찾기에 나섰고 경쟁자보다 먼저 그들을 찾기 위해 달려갔지만, 끊임없이 변화하는 미로 때문에 진행이 느려졌습니다. 그리고 영원한 저주가 가루다의 저주받은 세 유물을 들춰낼 만큼 어리석은 사람을 기다리고 있다!
빠르게 이동... 현명하게 선택하라! 어려운 선택과 우여곡절이 가득한 보물 경주!
이 2인승 게임에서는 각 플레이어가 자신의 사원을 돌아다니며 9개의 신성하고 저주받은 유물을 둘 수 있는 룸 타일 공간과 은신처를 마련한다. 이 유물들은 무작위로, 엎어진 채로, 사원 주변에 배치되어 있으며, 뒤집힌 후에는 승점을 얻을 수 있습니다.
가장 먼저 25점을 득점한 선수가 승리합니다. 하지만 세 개의 저주받은 유물을 모두 공개하면 한 명의 선수가 져요! 매 라운드마다, 플레이어들은 그들이 운명봉을 던질 수 있는 카드를 사용하여 새로운 방 타일을 얻기 위해 경쟁한다. 스틱에 가장 많은 운명의 포인트를 가진 플레이어가 룸 타일을 획득하여 자신의 관자놀이에 배치합니다. 각 플레이어는 자신의 유물을 향해 길을 만들어 뒤집고 승점을 획득할 수 있게 한다. 그러나 일부 스틱에 있는 나가 기호는 당신이 어떤 것도 당연하게 여길 수 없도록 강력한 효과를 가진 카드를 활성화 할 수 있게 해준다.
이중 사용 카드와 스틱을 이용한 게임 방식
플레이어들은 손에 들고 있는 카드를 어떻게 사용할지 결정해야 하는가: 막대기를 던지기 위해서인가 아니면 그들의 효과를 활성화시키기 위해서인가? 카드 효과는 사용자 또는 상대편의 게임에 적용될 수 있으며 다음과 관련이 있습니다.
결과를 고정합니다.
유물 위치
룸 위치
카드뽑기
패이트 스틱에 대한 결과는 패이트 포인트를 사용하여 위태로운 방을 이기거나 카드를 활성화하는 데 사용할 수 있습니다(나가 기호 사용). 스틱에는 3가지 종류가 있습니다(패티 포인트 수 또는 나가 페이스는 유형별로 다릅니다).
딜레마, 반전, 낮은 타격!
사원 방이나 유물이 제자리에 잠겨 있지 않습니다. 카드를 작동시킬 때 이동/제거할 수 있습니다. 모든 것을 뒤집을 수 있습니다! 예:
미로 미끄럼
유물의 위치 바꾸기
적의 사원에 함정 방 배치
스틱의 결과 변경
상대방의 손에서 작업 카드 폐기
막대기를 다시 던지게 만들어라.
만약 당신이...
인디애나 존스가 되는 꿈을 꾼 적 있어? 인도의 모듈식 사원에서 유물을 찾아다니며...
상대의 바퀴에 말꼬리를 박는 걸 좋아하죠
전략(크루엘 선택, 기대)과 재미 사이에서 균형을 이룬 러브 게임플레이...
그럼 나가라자는 너에게 딱 맞는 게임이야!
빠르게 이동... 현명하게 선택하라! 어려운 선택과 우여곡절이 가득한 보물 경주!
이 2인승 게임에서는 각 플레이어가 자신의 사원을 돌아다니며 9개의 신성하고 저주받은 유물을 둘 수 있는 룸 타일 공간과 은신처를 마련한다. 이 유물들은 무작위로, 엎어진 채로, 사원 주변에 배치되어 있으며, 뒤집힌 후에는 승점을 얻을 수 있습니다.
가장 먼저 25점을 득점한 선수가 승리합니다. 하지만 세 개의 저주받은 유물을 모두 공개하면 한 명의 선수가 져요! 매 라운드마다, 플레이어들은 그들이 운명봉을 던질 수 있는 카드를 사용하여 새로운 방 타일을 얻기 위해 경쟁한다. 스틱에 가장 많은 운명의 포인트를 가진 플레이어가 룸 타일을 획득하여 자신의 관자놀이에 배치합니다. 각 플레이어는 자신의 유물을 향해 길을 만들어 뒤집고 승점을 획득할 수 있게 한다. 그러나 일부 스틱에 있는 나가 기호는 당신이 어떤 것도 당연하게 여길 수 없도록 강력한 효과를 가진 카드를 활성화 할 수 있게 해준다.
이중 사용 카드와 스틱을 이용한 게임 방식
플레이어들은 손에 들고 있는 카드를 어떻게 사용할지 결정해야 하는가: 막대기를 던지기 위해서인가 아니면 그들의 효과를 활성화시키기 위해서인가? 카드 효과는 사용자 또는 상대편의 게임에 적용될 수 있으며 다음과 관련이 있습니다.
결과를 고정합니다.
유물 위치
룸 위치
카드뽑기
패이트 스틱에 대한 결과는 패이트 포인트를 사용하여 위태로운 방을 이기거나 카드를 활성화하는 데 사용할 수 있습니다(나가 기호 사용). 스틱에는 3가지 종류가 있습니다(패티 포인트 수 또는 나가 페이스는 유형별로 다릅니다).
딜레마, 반전, 낮은 타격!
사원 방이나 유물이 제자리에 잠겨 있지 않습니다. 카드를 작동시킬 때 이동/제거할 수 있습니다. 모든 것을 뒤집을 수 있습니다! 예:
미로 미끄럼
유물의 위치 바꾸기
적의 사원에 함정 방 배치
스틱의 결과 변경
상대방의 손에서 작업 카드 폐기
막대기를 다시 던지게 만들어라.
만약 당신이...
인디애나 존스가 되는 꿈을 꾼 적 있어? 인도의 모듈식 사원에서 유물을 찾아다니며...
상대의 바퀴에 말꼬리를 박는 걸 좋아하죠
전략(크루엘 선택, 기대)과 재미 사이에서 균형을 이룬 러브 게임플레이...
그럼 나가라자는 너에게 딱 맞는 게임이야!
Twin temples of two forgotten divinities containing ancient relics have been discovered in India. You set off on a treasure hunt, racing to find them before your rival, but your progress is slowed by a constantly shifting maze of paths... And eternal damnation awaits anyone foolish enough to uncover the three cursed relics of Garuda!
MOVE QUICKLY... CHOOSE WISELY! A treasure race packed with tough choices, twists & turns!
In this 2-players game, each player moves around their own temple, which has spaces for room tiles and hiding places for 9 sacred and cursed relics around. These relics are placed randomly, face-down, around the temples and worth victory points once flipped face-up.
The first player to score 25 victory points wins the game. However, a player loses if they reveal all three cursed relics! Each round, the players compete to win a new room tile by using cards allowing them to throw fate sticks. The player with the most fate points showing on their sticks wins the room tile and places it in their temple. Each player attempts to create paths leading to their relics, enabling them to flip them face up and score victory points. Yet, Naga symbols on some sticks let you activate cards with powerful effects, so that you can never take anything for granted.
A GAMEPLAY WITH DUAL-USE CARDS AND STICKS
Players must decide how to use the cards in their hands: for throwing sticks or activating their effects? Card effects can be applied on you or opponent's game and are relating to:
Sticks results
Relic positions
Room positions
Card drawing
Results on Fate sticks can be used to win the room at stake (using their Fate points) or to activate cards (using their Naga symbols). There are 3 types of sticks (number of Fate points or Naga faces are different for each type).
DILEMMAS, TWISTS, LOW BLOWS!
No temple room or Relic is locked in place, they can be moved/removed as you or your opponent activate cards… You could turn everything upside-down! For example:
Make the maze slide
Swap the positions of relics
Place a Trap room in your opponent’s Temple
Change the results of the sticks
Discard action cards from your opponent's hand
Make him throw again his sticks…
IF YOU...
Have ever dreamed of being an Indiana Jones, chasing relics in an Indian modular temple...
Adore putting a spoke in the wheels of your opponent...
Love gameplays balanced between strategy (cruel choices, anticipation) and fun...
then Nagaraja is the perfect game for you!
MOVE QUICKLY... CHOOSE WISELY! A treasure race packed with tough choices, twists & turns!
In this 2-players game, each player moves around their own temple, which has spaces for room tiles and hiding places for 9 sacred and cursed relics around. These relics are placed randomly, face-down, around the temples and worth victory points once flipped face-up.
The first player to score 25 victory points wins the game. However, a player loses if they reveal all three cursed relics! Each round, the players compete to win a new room tile by using cards allowing them to throw fate sticks. The player with the most fate points showing on their sticks wins the room tile and places it in their temple. Each player attempts to create paths leading to their relics, enabling them to flip them face up and score victory points. Yet, Naga symbols on some sticks let you activate cards with powerful effects, so that you can never take anything for granted.
A GAMEPLAY WITH DUAL-USE CARDS AND STICKS
Players must decide how to use the cards in their hands: for throwing sticks or activating their effects? Card effects can be applied on you or opponent's game and are relating to:
Sticks results
Relic positions
Room positions
Card drawing
Results on Fate sticks can be used to win the room at stake (using their Fate points) or to activate cards (using their Naga symbols). There are 3 types of sticks (number of Fate points or Naga faces are different for each type).
DILEMMAS, TWISTS, LOW BLOWS!
No temple room or Relic is locked in place, they can be moved/removed as you or your opponent activate cards… You could turn everything upside-down! For example:
Make the maze slide
Swap the positions of relics
Place a Trap room in your opponent’s Temple
Change the results of the sticks
Discard action cards from your opponent's hand
Make him throw again his sticks…
IF YOU...
Have ever dreamed of being an Indiana Jones, chasing relics in an Indian modular temple...
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