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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-35 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joseph Propati
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아티스트
Joseph Propati, Nicoleta Stavarache
-
인원
게임 소개
“zombies all us”는 그리드 이동, 주사위 굴리기, 타워 방어 기계 등을 이용한 CO-OP 1, 2 플레이어 턴 기반 카드 게임이다. 게임은 9장의 카드와 18d6로만 구성되며 게임 시간은 20분에서 30분입니다.
게임은 4/6 룸 하우스 또는 4/6 룸 주점에서 진행됩니다. 선수들은 교대로 18번 또는 24번 회전 동안 밤 동안 생존하려고 노력할 것이다.
좀비들이 도시를 점령했고 플레이어들은 버려진 집/주막에서 안전을 찾았습니다. 좀비가 공격할 때 플레이어는 접속 지점을 공격하는 좀비들을 파괴하기 위해 임시 무기를 만들어야 한다. 플레이어는 한 번에 더 많은 좀비들을 파괴하기 위해 실제 무기 "피스톨/숏건"을 찾기 위해 검색할 수도 있다.
각 턴마다 좀비는 4/6 방의 창문이나 문을 무작위로 공격하며, 때로는 한 번에 2명의 좀비가 공격하기도 한다. 좀비들이 문/창문에 최대 6명의 좀비에게 도달해 바리케이드를 보강해 막히지 않으면 집/태버에 침입해 방을 점령한다. 좀비에게 2개 이상의 방을 빼앗기면 게임이 끝납니다. 18/24 턴이 끝나기 전에 어느 한 선수가 사망하면 게임은 종료된다.
좀비가 파괴될 때마다 그것들은 1점, 슈퍼 좀비에게는 5점의 가치가 있습니다. 플레이어가 체력을 잃으면 체력을 잃을 때마다 1점을 뺍니다. 실제 무기를 발견하여 사용할 경우 총점에 대해 1회 -10점 감점이 됩니다. 플레이어들은 밤에 살아남기 위해 노력할 뿐만 아니라 가능한 가장 높은 좀비 적중 횟수에 도달하기 위해 노력하고 있다.
게임은 4/6 룸 하우스 또는 4/6 룸 주점에서 진행됩니다. 선수들은 교대로 18번 또는 24번 회전 동안 밤 동안 생존하려고 노력할 것이다.
좀비들이 도시를 점령했고 플레이어들은 버려진 집/주막에서 안전을 찾았습니다. 좀비가 공격할 때 플레이어는 접속 지점을 공격하는 좀비들을 파괴하기 위해 임시 무기를 만들어야 한다. 플레이어는 한 번에 더 많은 좀비들을 파괴하기 위해 실제 무기 "피스톨/숏건"을 찾기 위해 검색할 수도 있다.
각 턴마다 좀비는 4/6 방의 창문이나 문을 무작위로 공격하며, 때로는 한 번에 2명의 좀비가 공격하기도 한다. 좀비들이 문/창문에 최대 6명의 좀비에게 도달해 바리케이드를 보강해 막히지 않으면 집/태버에 침입해 방을 점령한다. 좀비에게 2개 이상의 방을 빼앗기면 게임이 끝납니다. 18/24 턴이 끝나기 전에 어느 한 선수가 사망하면 게임은 종료된다.
좀비가 파괴될 때마다 그것들은 1점, 슈퍼 좀비에게는 5점의 가치가 있습니다. 플레이어가 체력을 잃으면 체력을 잃을 때마다 1점을 뺍니다. 실제 무기를 발견하여 사용할 경우 총점에 대해 1회 -10점 감점이 됩니다. 플레이어들은 밤에 살아남기 위해 노력할 뿐만 아니라 가능한 가장 높은 좀비 적중 횟수에 도달하기 위해 노력하고 있다.
“Zombies all around us” is a CO-OP 1 or 2 player turn based card game using grid movement, dice rolls and a tower defense mechanic. The game is made up of only 9 cards and 18d6 and has a game time of 20 to 30 minutes.
The game takes place in either a 4/6 room house or 4/6 room tavern. The players will take turns trying to stay alive through the night for either 18 or 24 turns; represented as hours.
Zombies have overrun the city and the players have found safety in an abandoned house/tavern. As the zombies attack, the player must try to build makeshift weapons to destroy the zombies attacking the access points "doors/windows". The players can also search to try and find a real weapon "pistol/shotgun" to destroy even more zombies at a time.
Each turn the zombies will randomly attack a window or door at any of the 4/6 rooms, with sometimes 2 zombies attacking at once. When the zombies reach a max of 6 zombies at a door/window and are not blocked by reinforcing the barricades, they break into the house/tavern and takeover the room. If 2 or more rooms are lost to the zombies the game ends. If either player dies before the 18/24 turns are up, the games ends.
Each time a zombie is destroyed they are worth 1 point and 5 points for a super zombie. If the players lose any health they subtract 1 point per health lost. If a real weapon is found and used a one-time -10 point deduction is made to the total points. The players are not only trying to survive the night but also reach the highest zombie hit count possible.
The game takes place in either a 4/6 room house or 4/6 room tavern. The players will take turns trying to stay alive through the night for either 18 or 24 turns; represented as hours.
Zombies have overrun the city and the players have found safety in an abandoned house/tavern. As the zombies attack, the player must try to build makeshift weapons to destroy the zombies attacking the access points "doors/windows". The players can also search to try and find a real weapon "pistol/shotgun" to destroy even more zombies at a time.
Each turn the zombies will randomly attack a window or door at any of the 4/6 rooms, with sometimes 2 zombies attacking at once. When the zombies reach a max of 6 zombies at a door/window and are not blocked by reinforcing the barricades, they break into the house/tavern and takeover the room. If 2 or more rooms are lost to the zombies the game ends. If either player dies before the 18/24 turns are up, the games ends.
Each time a zombie is destroyed they are worth 1 point and 5 points for a super zombie. If the players lose any health they subtract 1 point per health lost. If a real weapon is found and used a one-time -10 point deduction is made to the total points. The players are not only trying to survive the night but also reach the highest zombie hit count possible.
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