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BGG랭킹
BGG전체 : 4095
ABSTRACTS : 421
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
10-10 분
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연령
5+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.60 / 5
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디자이너
William Julius Champion Jr.
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아티스트
Frank Gerwin
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인원
게임 소개
만칼라로 상업적으로 판매되는 게임에서 가장 일반적인 규칙은 이 칼라 게임을 위한 것이다.
만칼라는 사실 게임의 한 종류입니다.
칼라는 1940년 미국인 윌리엄 챔피언 주니어에 의해 발명되었다. 그는 1944년에 게임을 판매하기 시작했고 1950년대에 이 게임의 특허를 받았으며 1958년에 칼라 게임 회사를 설립했다.
경기는 6개의 둥근 구덩이로 구성된 두 줄의 보드에서 진행된다. 그 줄들은 칼라라고 불리는 큰 가게가 양쪽 끝에 있습니다.
플레이어는 그들과 가장 가까운 6개의 구덩이와 그들의 오른쪽에 있는 칼라를 소유한다.
게임은 각 구덩이에 4개의 씨앗으로 시작한다.
플레이어는 자신의 구덩이 중 하나에서 모든 씨앗을 가져온 다음, 씨앗을 하나씩 시계 반대 방향으로 구덩이와 플레이어 자신의 칼라에 분배하지만, 상대의 가게(칼라)에는 분배하지 않는다.
마지막 시드를 상대편의 피트와 비어있지 않은 피트에 떨어뜨리면 아무것도 포착되지 않고 이동이 종료된다.
마지막 시드가 선수의 칼라에 떨어지면 다시 움직여야 한다.
마지막 씨앗을 플레이어가 소유한 빈 구덩이에 넣으면 반대쪽 구덩이의 모든 내용물을 포획 피스와 함께 담아 자신의 칼라에 넣는다. 반대쪽 구덩이가 비어 있으면 아무것도 잡히지 않는다. 캡처하면 이동이 종료됩니다.
게임은 한 선수가 더 이상 자신의 홀에 시드가 없을 때 끝난다. 나머지 조각들은 상대편에게 붙잡힙니다. 가장 많은 피스를 획득한 플레이어가 승자로 선언됩니다.
변형:
초보자는 각 구덩이에 3개의 시드를 가지고 시작할 수 있지만, 각 구덩이에 5~6개의 시드를 가지고 게임을 할 수도 있다. 윌리엄 챔피언 주니어가 각 피트마다 6개씩 있는 전문가 게임을 추천했다.
만칼라는 사실 게임의 한 종류입니다.
칼라는 1940년 미국인 윌리엄 챔피언 주니어에 의해 발명되었다. 그는 1944년에 게임을 판매하기 시작했고 1950년대에 이 게임의 특허를 받았으며 1958년에 칼라 게임 회사를 설립했다.
경기는 6개의 둥근 구덩이로 구성된 두 줄의 보드에서 진행된다. 그 줄들은 칼라라고 불리는 큰 가게가 양쪽 끝에 있습니다.
플레이어는 그들과 가장 가까운 6개의 구덩이와 그들의 오른쪽에 있는 칼라를 소유한다.
게임은 각 구덩이에 4개의 씨앗으로 시작한다.
플레이어는 자신의 구덩이 중 하나에서 모든 씨앗을 가져온 다음, 씨앗을 하나씩 시계 반대 방향으로 구덩이와 플레이어 자신의 칼라에 분배하지만, 상대의 가게(칼라)에는 분배하지 않는다.
마지막 시드를 상대편의 피트와 비어있지 않은 피트에 떨어뜨리면 아무것도 포착되지 않고 이동이 종료된다.
마지막 시드가 선수의 칼라에 떨어지면 다시 움직여야 한다.
마지막 씨앗을 플레이어가 소유한 빈 구덩이에 넣으면 반대쪽 구덩이의 모든 내용물을 포획 피스와 함께 담아 자신의 칼라에 넣는다. 반대쪽 구덩이가 비어 있으면 아무것도 잡히지 않는다. 캡처하면 이동이 종료됩니다.
게임은 한 선수가 더 이상 자신의 홀에 시드가 없을 때 끝난다. 나머지 조각들은 상대편에게 붙잡힙니다. 가장 많은 피스를 획득한 플레이어가 승자로 선언됩니다.
변형:
초보자는 각 구덩이에 3개의 시드를 가지고 시작할 수 있지만, 각 구덩이에 5~6개의 시드를 가지고 게임을 할 수도 있다. 윌리엄 챔피언 주니어가 각 피트마다 6개씩 있는 전문가 게임을 추천했다.
The most common rule set in games sold commercially as Mancala is for this game of Kalah.
Mancala is actually a whole family of games.
Kalah was invented in 1940 by an American, William Champion Jr.. He started selling the game in 1944, patented the rules in the 1950's, and founded the Kalah Game Co. in 1958.
The game is played on a board of two rows, each consisting of six round pits. The rows have a large store at either end called the Kalah.
A player owns the six pits closest to them and the Kalah on their right side.
The game is started with four (4) seeds in each pit.
A player takes all the seeds from one of their pits, and then they are distributed one by one, counterclockwise, in the pits and the player's own Kalah, but not into the opponent's store (Kalah).
If the last seed is dropped into an opponent's pit or a non-empty pit of the player, the move ends without anything being captured.
If the last seed falls into the player's Kalah, they must move again.
If the last seed is put into an empty pit owned by the player, they capture all contents of the opposite pit together with the capturing piece and puts them in their Kalah. If the opposite pit is empty, nothing is captured. A capture ends the move.
The game ends when one player no longer has any seeds in any of their holes. The remaining pieces are captured by their adversary. The player who has captured the most pieces is declared the winner.
Variants:
Beginners may start with 3 seeds in each pit, but the game can also be played with 5 or 6 seeds in each pit. William Champion Jr. recommended the expert game with 6 in each pit.
Mancala is actually a whole family of games.
Kalah was invented in 1940 by an American, William Champion Jr.. He started selling the game in 1944, patented the rules in the 1950's, and founded the Kalah Game Co. in 1958.
The game is played on a board of two rows, each consisting of six round pits. The rows have a large store at either end called the Kalah.
A player owns the six pits closest to them and the Kalah on their right side.
The game is started with four (4) seeds in each pit.
A player takes all the seeds from one of their pits, and then they are distributed one by one, counterclockwise, in the pits and the player's own Kalah, but not into the opponent's store (Kalah).
If the last seed is dropped into an opponent's pit or a non-empty pit of the player, the move ends without anything being captured.
If the last seed falls into the player's Kalah, they must move again.
If the last seed is put into an empty pit owned by the player, they capture all contents of the opposite pit together with the capturing piece and puts them in their Kalah. If the opposite pit is empty, nothing is captured. A capture ends the move.
The game ends when one player no longer has any seeds in any of their holes. The remaining pieces are captured by their adversary. The player who has captured the most pieces is declared the winner.
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Beginners may start with 3 seeds in each pit, but the game can also be played with 5 or 6 seeds in each pit. William Champion Jr. recommended the expert game with 6 in each pit.
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