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BGG랭킹
BGG전체 : 10117
PARTYGAMES : 759
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인원
1-8 명
BGG추천: 2-6 명 -
게임시간
20-20 분
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연령
6+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.11 / 5
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디자이너
Leslie Scott
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아티스트
Tony Moore
-
인원
게임 소개
타워 쌓기 게임.
젠가는 54개의 나무 블록으로 연주되는데, 각각의 블록은 너비의 3배 길이에 비해 높이가 약간 작다. 각 층은 긴 면을 따라 서로 인접한 3개의 블록으로 이루어져 있으며, 각 층은 이전 층에 수직으로 배치되어 있다(예를 들어, 첫 번째 층의 블록이 북쪽에서 남쪽을 가리키면 두 번째 층 블록은 동쪽에서 서쪽을 가리키게 된다. 따라서 젠가 타워에는 18층이 있다. 블록을 깔끔하게 쌓는 것은 지루할 수 있으므로 플라스틱 적재 트레이가 포함되어 있습니다.
일단 탑이 세워지면 탑을 지은 사람이 먼저 움직입니다. 젠가 이사는 턴 당시 탑의 완성된 꼭대기 층을 제외한 어떤 층에서도 1블록, 1블록만 가져와서 꼭대기 층에 올려서 완성하는 것이다. 블록을 제거하기 위해 한 번에 한 손만 사용할 수 있으며, 양손은 사용할 수 있지만 한 번에 한 손만 탑 위에 있을 수 있습니다. 블록을 부딪혀 타워의 나머지 부분을 방해하지 않는 느슨한 블록을 찾을 수 있습니다. 블록이 제거될 경우 타워가 넘어질 것으로 판단되면 블록이 제자리에서 이탈할 수 있습니다. 회전은 다음 사람이 탑에 닿으면 끝나지만, 탑이 무너질 것이라고 믿는다면 이전 턴이 끝날 때까지 10초 정도 기다리면 끝난다.
게임은 타워가 어떤 중요한 방식으로든 떨어지면 끝납니다. 즉, 탑에서 떨어진 조각이 꼭대기로 이동하기 위해 넘어지는 것을 제외하고 모든 조각이 떨어집니다. 패자는 타워를 넘어뜨린 사람(즉, 타워가 무너졌을 때 차례가 된 사람)이며, 승자는 패자보다 먼저 움직인 사람이다.
같은 게임 개념은 1984년 파거스에 의해 "라는 이름으로 출판되었다.호플라, 아인스 주비엘!
디자이너에 따르면 이 게임은 타코라디 블록/브릭으로 개발되었다고 한다. "젠가"는 "빌드"의 스와힐리입니다.
젠가는 54개의 나무 블록으로 연주되는데, 각각의 블록은 너비의 3배 길이에 비해 높이가 약간 작다. 각 층은 긴 면을 따라 서로 인접한 3개의 블록으로 이루어져 있으며, 각 층은 이전 층에 수직으로 배치되어 있다(예를 들어, 첫 번째 층의 블록이 북쪽에서 남쪽을 가리키면 두 번째 층 블록은 동쪽에서 서쪽을 가리키게 된다. 따라서 젠가 타워에는 18층이 있다. 블록을 깔끔하게 쌓는 것은 지루할 수 있으므로 플라스틱 적재 트레이가 포함되어 있습니다.
일단 탑이 세워지면 탑을 지은 사람이 먼저 움직입니다. 젠가 이사는 턴 당시 탑의 완성된 꼭대기 층을 제외한 어떤 층에서도 1블록, 1블록만 가져와서 꼭대기 층에 올려서 완성하는 것이다. 블록을 제거하기 위해 한 번에 한 손만 사용할 수 있으며, 양손은 사용할 수 있지만 한 번에 한 손만 탑 위에 있을 수 있습니다. 블록을 부딪혀 타워의 나머지 부분을 방해하지 않는 느슨한 블록을 찾을 수 있습니다. 블록이 제거될 경우 타워가 넘어질 것으로 판단되면 블록이 제자리에서 이탈할 수 있습니다. 회전은 다음 사람이 탑에 닿으면 끝나지만, 탑이 무너질 것이라고 믿는다면 이전 턴이 끝날 때까지 10초 정도 기다리면 끝난다.
게임은 타워가 어떤 중요한 방식으로든 떨어지면 끝납니다. 즉, 탑에서 떨어진 조각이 꼭대기로 이동하기 위해 넘어지는 것을 제외하고 모든 조각이 떨어집니다. 패자는 타워를 넘어뜨린 사람(즉, 타워가 무너졌을 때 차례가 된 사람)이며, 승자는 패자보다 먼저 움직인 사람이다.
같은 게임 개념은 1984년 파거스에 의해 "라는 이름으로 출판되었다.호플라, 아인스 주비엘!
디자이너에 따르면 이 게임은 타코라디 블록/브릭으로 개발되었다고 한다. "젠가"는 "빌드"의 스와힐리입니다.
A tower building game.
Jenga is played with 54 wooden blocks; each block is 3 times as long as it is wide, and slightly smaller in height than in width. The blocks are stacked in a tower formation; each story is three blocks placed adjacent to each other along their long side, and each story is placed perpendicular to the previous (so, for example, if the blocks in the first story are pointing north-south, the second story blocks will point east-west). There are therefore 18 stories to the Jenga tower. Since stacking the blocks neatly can be tedious, a plastic loading tray is included.
Once the tower is built, the person who built the tower moves first. Moving in Jenga consists of taking one and only one block from any story except the completed top story of the tower at the time of the turn, and placing it on the topmost story in order to complete it. Only one hand at a time may be used to remove a block; both hands can be used, but only one hand may be on the tower at a time. Blocks may be bumped to find a loose block that will not disturb the rest of the tower. Any block that is moved out of place may be left out of place if it is determined that it will knock the tower over if it is removed. The turn ends when the next person to move touches the tower, although he or she can wait 10 seconds before moving for the previous turn to end if they believe the tower will fall in that time.
The game ends when the tower falls in any significant way -- in other words, any piece falls from the tower, other than the piece being knocked out to move to the top. The loser is the person who made the tower fall (i.e. whose turn it was when the tower fell); the winner is the person who moved before the loser.
The same game concept was published in 1984 by Fagus under the name "Hoppla - eins zuviel!"
According to the designer, the game was developed from Takoradi blocks/bricks. "Jenga" is Swahili for "build".
Jenga is played with 54 wooden blocks; each block is 3 times as long as it is wide, and slightly smaller in height than in width. The blocks are stacked in a tower formation; each story is three blocks placed adjacent to each other along their long side, and each story is placed perpendicular to the previous (so, for example, if the blocks in the first story are pointing north-south, the second story blocks will point east-west). There are therefore 18 stories to the Jenga tower. Since stacking the blocks neatly can be tedious, a plastic loading tray is included.
Once the tower is built, the person who built the tower moves first. Moving in Jenga consists of taking one and only one block from any story except the completed top story of the tower at the time of the turn, and placing it on the topmost story in order to complete it. Only one hand at a time may be used to remove a block; both hands can be used, but only one hand may be on the tower at a time. Blocks may be bumped to find a loose block that will not disturb the rest of the tower. Any block that is moved out of place may be left out of place if it is determined that it will knock the tower over if it is removed. The turn ends when the next person to move touches the tower, although he or she can wait 10 seconds before moving for the previous turn to end if they believe the tower will fall in that time.
The game ends when the tower falls in any significant way -- in other words, any piece falls from the tower, other than the piece being knocked out to move to the top. The loser is the person who made the tower fall (i.e. whose turn it was when the tower fell); the winner is the person who moved before the loser.
The same game concept was published in 1984 by Fagus under the name "Hoppla - eins zuviel!"
According to the designer, the game was developed from Takoradi blocks/bricks. "Jenga" is Swahili for "build".
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