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BGG랭킹
BGG전체 : 6067
FAMILYGAMES : 1709
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인원
3-9 명
BGG추천: 4-9 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
10+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.12 / 5
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디자이너
Fréderic Moyersoen
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아티스트
Alexander Jung
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인원
게임 소개
사보테어: The Lost Mines는 유명한 Saboteur 카드 게임에서 영감을 받은 보드 게임입니다. 기본 게임, 확장, 2인 게임의 아이디어를 사용하지만, 또한 매우 다릅니다.
이 게임에서 플레이어는 두 개의 씨족으로 나뉘는데, 각 씨족에는 충성스러운 난쟁이, 이기적인 난쟁이, 그리고 비밀리에 반대 씨족을 위해 일하는 사보테르가 포함된다. 선수들은, 그리고 육체적으로 가능하다면 너무 피하려고 하는데, 그 중 하나 깨워서 원하지 않는 잠 자는 용을 포함하는 4목표 카드, 다가가는 것, 난쟁이들은 길 비켜야 한다 그들 자신의 폰을 가지고 있다. (드래곤이 아닌) 골카드는 표시되는 비밀스러운 보물 카드에 따라 다양한 점수를 산출한다.
사보타주는 특정 플레이어에 대해 수행되는 것이 아니라, 차단 경로 카드를 재생하거나 토큰을 추가하여 보드에서 직접 수행됩니다. 이런 식으로, 그 방해 공작은 항상 당신을 포함한 모든 선수들에게 영향을 미칩니다. 사보테우르와 반대로: 당신이 플레이하는 경로 카드인 Duall은 당신의 시작 카드에 연결할 필요가 없으며, 이것은 더 많은 파괴 옵션을 제공한다. 그렇다고 해도 일시적이든 영구적이든 경기에서 이탈하는 선수는 없다.
—디자이너의 설명
이 게임에서 플레이어는 두 개의 씨족으로 나뉘는데, 각 씨족에는 충성스러운 난쟁이, 이기적인 난쟁이, 그리고 비밀리에 반대 씨족을 위해 일하는 사보테르가 포함된다. 선수들은, 그리고 육체적으로 가능하다면 너무 피하려고 하는데, 그 중 하나 깨워서 원하지 않는 잠 자는 용을 포함하는 4목표 카드, 다가가는 것, 난쟁이들은 길 비켜야 한다 그들 자신의 폰을 가지고 있다. (드래곤이 아닌) 골카드는 표시되는 비밀스러운 보물 카드에 따라 다양한 점수를 산출한다.
사보타주는 특정 플레이어에 대해 수행되는 것이 아니라, 차단 경로 카드를 재생하거나 토큰을 추가하여 보드에서 직접 수행됩니다. 이런 식으로, 그 방해 공작은 항상 당신을 포함한 모든 선수들에게 영향을 미칩니다. 사보테우르와 반대로: 당신이 플레이하는 경로 카드인 Duall은 당신의 시작 카드에 연결할 필요가 없으며, 이것은 더 많은 파괴 옵션을 제공한다. 그렇다고 해도 일시적이든 영구적이든 경기에서 이탈하는 선수는 없다.
—디자이너의 설명
Saboteur: The Lost Mines is a board game inspired by the famous Saboteur card game. While it uses ideas of the basic game, the expansion, and the two-player game, it is also very different.
In this game, players are divided in two clans; each clan contains loyal dwarves, selfish dwarves, and a saboteur, secretly working for the opposite clan. Players have their own pawn, and the dwarves must move over the paths in order to physically reach the four goal cards, one of which contains a sleeping dragon that you don't want to wake, so try to avoid that one, if possible. The (non-dragon) goal cards yield a variable number of points, depending on the displayed, but secret, treasure cards.
Sabotage isn't performed against a specific player, but directly on the board by playing blocking path cards or adding tokens. In this way, the sabotage affects always all players, including yourself. As opposed to Saboteur: The Duel, path cards you play don't have to be linked to your own start card, which offers many more sabotage options. Even so, no player is ever out of the game, either temporarily or permanently.
—description from the designer
In this game, players are divided in two clans; each clan contains loyal dwarves, selfish dwarves, and a saboteur, secretly working for the opposite clan. Players have their own pawn, and the dwarves must move over the paths in order to physically reach the four goal cards, one of which contains a sleeping dragon that you don't want to wake, so try to avoid that one, if possible. The (non-dragon) goal cards yield a variable number of points, depending on the displayed, but secret, treasure cards.
Sabotage isn't performed against a specific player, but directly on the board by playing blocking path cards or adding tokens. In this way, the sabotage affects always all players, including yourself. As opposed to Saboteur: The Duel, path cards you play don't have to be linked to your own start card, which offers many more sabotage options. Even so, no player is ever out of the game, either temporarily or permanently.
—description from the designer
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