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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
16+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Tom Jensen
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아티스트
-
인원
게임 소개
공중전 1960 - 2000
미사일 위협(Missile Threat)은 1960년부터 2000년까지의 모든 주요 공중 충돌을 다루는 단순하지만 포괄적인 현대 공중 전투 게임이다.
미사일 위협은 현실적인 공중 환경과 2시간 미만의 짧은 게임(준비 포함)을 제공하는 것을 목표로 한다.
미사일 위협은 무엇을 제공하는가?
간단하지만 정확한 역학: 미사일은 실제로 게임 중인 항공기를 추적하여 방어 브레이크나 최후의 미사일 방어를 수행하게 합니다.
고정익 항공기, 헬리콥터, 지상군, 해군 함정, 방공호는 모두 중요한 역할을 한다.
250대 이상의 항공기에 대한 통계
11개 충돌 적용: 베트남, 아랍-이스라엘 전쟁(6일, 욤키푸르, 1982년 레바논 전쟁 포함), 인도-파키스탄 전쟁, 남아프리카 국경 전쟁, 오가덴 전쟁, 이란-이라크 전쟁, 포클랜드 전쟁, 1991년 걸프 전쟁, 보스니아/코소보, 에리트레아-에티오피아 전쟁, 제2차 타이완 전쟁 장기간의 충돌 중 많은 부분이 유닛과 전술의 진화에 따라 더 정확한 시기를 위해 분할된다.
각 분쟁에는 각 파벌에 맞는 맞춤형 항공기와 군수품 목록뿐 아니라 SAM 사이트나 AAA와 같은 지상 자산에 대한 정확한 옵션이 있다.
비행 계획 "입찰"시스템: 플레이어는 게임이 시작되기 전에 항공기가 언제 게임에 들어오고 나갈지 나타내는 비행 계획서를 작성해야 한다. 적의 전투기가 도착하기 전에 지상 공격기를 들여보시겠습니까? 아니면 나중에 할까요? 적들이 폭격을 일찍 끝내려고 할 걸 알기 때문에 전투기를 일찍 보낼 건가요?
완전한 대기 환경: AAA, SAM 사이트 및 다양한 레이더와 같은 지상 자산은 게임의 중요한 측면으로, AGM-88 공대지 미사일과 같은 무기가 사용될 수 있고 SEAD 비행에 목적이 있을 수 있다.
조종사는 격추되거나 부상을 입거나 적 지상군에 붙잡히거나, 대기 중인 SAR 헬리콥터에 태우거나, 걸어서 아군 방어선으로 돌아갈 수 있다. 추락한 조종사를 구출하는 것은 승리를 위해 중요합니다.
4가지 임무 유형: 전투 항공 순찰, 타격, 전투 탐색 및 구조, 근접 항공 지원. CAS 미션에서는 아군을 지원하는 동안 지상 전투가 진행 중입니다.
해군 함정과 잠수함에 대한 상세하지만 간단한 규칙입니다. 해군 함정은 헬기와 고정익 항공기를 진수하고 회수할 수 있습니다 그리고 잠재적으로 전투 준비 없이 잡힐 수 있습니다...
전방에어컨트롤러, 레콘, AWACS, AEW, 대잠수함전투기는 모두 게임 내 캠페인 시스템을 제공하여 각 게임이 다음 게임에 영향을 미칠 수 있도록 한다. 적의 SAM 사이트를 모두 쓸어버렸나요? 이제 더 이상 SEAD에 집중하지 않아도 될 것 같네요!
미사일 위협은 8개월간의 연구와 플레이 테스트의 결과물이다. 다양한 미사일, 지상 자산 및 지상군에 대한 표식이 제공되며, 포클랜드 해군 함정에도 표식이 제공된다.
—출판사의 설명
미사일 위협(Missile Threat)은 1960년부터 2000년까지의 모든 주요 공중 충돌을 다루는 단순하지만 포괄적인 현대 공중 전투 게임이다.
미사일 위협은 현실적인 공중 환경과 2시간 미만의 짧은 게임(준비 포함)을 제공하는 것을 목표로 한다.
미사일 위협은 무엇을 제공하는가?
간단하지만 정확한 역학: 미사일은 실제로 게임 중인 항공기를 추적하여 방어 브레이크나 최후의 미사일 방어를 수행하게 합니다.
고정익 항공기, 헬리콥터, 지상군, 해군 함정, 방공호는 모두 중요한 역할을 한다.
250대 이상의 항공기에 대한 통계
11개 충돌 적용: 베트남, 아랍-이스라엘 전쟁(6일, 욤키푸르, 1982년 레바논 전쟁 포함), 인도-파키스탄 전쟁, 남아프리카 국경 전쟁, 오가덴 전쟁, 이란-이라크 전쟁, 포클랜드 전쟁, 1991년 걸프 전쟁, 보스니아/코소보, 에리트레아-에티오피아 전쟁, 제2차 타이완 전쟁 장기간의 충돌 중 많은 부분이 유닛과 전술의 진화에 따라 더 정확한 시기를 위해 분할된다.
각 분쟁에는 각 파벌에 맞는 맞춤형 항공기와 군수품 목록뿐 아니라 SAM 사이트나 AAA와 같은 지상 자산에 대한 정확한 옵션이 있다.
비행 계획 "입찰"시스템: 플레이어는 게임이 시작되기 전에 항공기가 언제 게임에 들어오고 나갈지 나타내는 비행 계획서를 작성해야 한다. 적의 전투기가 도착하기 전에 지상 공격기를 들여보시겠습니까? 아니면 나중에 할까요? 적들이 폭격을 일찍 끝내려고 할 걸 알기 때문에 전투기를 일찍 보낼 건가요?
완전한 대기 환경: AAA, SAM 사이트 및 다양한 레이더와 같은 지상 자산은 게임의 중요한 측면으로, AGM-88 공대지 미사일과 같은 무기가 사용될 수 있고 SEAD 비행에 목적이 있을 수 있다.
조종사는 격추되거나 부상을 입거나 적 지상군에 붙잡히거나, 대기 중인 SAR 헬리콥터에 태우거나, 걸어서 아군 방어선으로 돌아갈 수 있다. 추락한 조종사를 구출하는 것은 승리를 위해 중요합니다.
4가지 임무 유형: 전투 항공 순찰, 타격, 전투 탐색 및 구조, 근접 항공 지원. CAS 미션에서는 아군을 지원하는 동안 지상 전투가 진행 중입니다.
해군 함정과 잠수함에 대한 상세하지만 간단한 규칙입니다. 해군 함정은 헬기와 고정익 항공기를 진수하고 회수할 수 있습니다 그리고 잠재적으로 전투 준비 없이 잡힐 수 있습니다...
전방에어컨트롤러, 레콘, AWACS, AEW, 대잠수함전투기는 모두 게임 내 캠페인 시스템을 제공하여 각 게임이 다음 게임에 영향을 미칠 수 있도록 한다. 적의 SAM 사이트를 모두 쓸어버렸나요? 이제 더 이상 SEAD에 집중하지 않아도 될 것 같네요!
미사일 위협은 8개월간의 연구와 플레이 테스트의 결과물이다. 다양한 미사일, 지상 자산 및 지상군에 대한 표식이 제공되며, 포클랜드 해군 함정에도 표식이 제공된다.
—출판사의 설명
Air Combat 1960 - 2000
Missile Threat is a simple yet comprehensive modern air combat game, covering every major air conflict from 1960 to 2000, and designed for use with miniature aircraft.
Missile Threat is aimed at providing a realistic air environment and short games of less than 2 hours (including preparation).
What does Missile Threat offer?
Simple yet accurate mechanics: Missiles actually track aircraft in-game, forcing you to conduct defensive breaks or last-ditch missile defenses.
Fixed-wing aircraft, helicopters, ground forces, naval vessels and air defenses all play an important role
Stats for over 250 different aircraft
11 Conflicts covered: Vietnam, Arab-Israeli wars (Six-Day, Yom Kippur and 1982 Lebanon war covered), Indo-Pakistani Wars, South African Border War, Ogaden War, Iran-Iraq War, Falklands, 1991 Gulf War, Bosnia / Kosovo, Eritrean-Ethiopian War, and the Second Taiwan Strait Crisis as a bonus conflict. Many of the longer conflicts are split into periods for more accuracy as units and tactics evolve.
Each conflict has a tailor-made aircraft and ordnance list for each faction, as well as accurate options for ground assets like SAM sites and AAA.
Flight plan "bidding" system: Players must write a flight plan before the game starts, indicating when aircraft will enter and leave the game. Will you try to get your ground attack aircraft in before the enemy fighters arrive? or wait until later? Will you send your fighters in early because you know the enemy will try to get their bombing done early?
Complete air environment: Ground assets like AAA, SAM sites and various radars are an important aspect of the game, allowing weapons like the AGM-88 HARM to have a use and for SEAD flights to have a purpose.
Pilots can be shot down, wounded, captured by enemy ground forces, picked up by on-call SAR helicopters, or make their way back to friendly lines on foot. Rescuing downed pilots is important for victory.
4 Mission types to fly: Combat Air Patrol, Strike, Combat Search and Rescue, and Close Air Support. CAS missions will see an active land battle being fought while you attempt to support friendlies.
Detailed yet simple rules for Naval Vessels and Submarines. Naval Vessels can launch and recover helicopters and fixed-wing aircraft, and could potentially be caught unprepared for combat...
Forward Air Controllers, Recon, AWACS, AEW and Anti-Submarine Warfare aircraft all have a purpose in-game Campaign System provided so each game can have an effect on the next: Wiped out all the enemy SAM sites? I guess you won't need to focus on SEAD as much any more!
Missile Threat is the culmination of 8 months of research and play-testing. Markers are provided for the various missiles, ground assets and ground forces, as well as naval vessel markers for the Falklands.
—description from the publisher
Missile Threat is a simple yet comprehensive modern air combat game, covering every major air conflict from 1960 to 2000, and designed for use with miniature aircraft.
Missile Threat is aimed at providing a realistic air environment and short games of less than 2 hours (including preparation).
What does Missile Threat offer?
Simple yet accurate mechanics: Missiles actually track aircraft in-game, forcing you to conduct defensive breaks or last-ditch missile defenses.
Fixed-wing aircraft, helicopters, ground forces, naval vessels and air defenses all play an important role
Stats for over 250 different aircraft
11 Conflicts covered: Vietnam, Arab-Israeli wars (Six-Day, Yom Kippur and 1982 Lebanon war covered), Indo-Pakistani Wars, South African Border War, Ogaden War, Iran-Iraq War, Falklands, 1991 Gulf War, Bosnia / Kosovo, Eritrean-Ethiopian War, and the Second Taiwan Strait Crisis as a bonus conflict. Many of the longer conflicts are split into periods for more accuracy as units and tactics evolve.
Each conflict has a tailor-made aircraft and ordnance list for each faction, as well as accurate options for ground assets like SAM sites and AAA.
Flight plan "bidding" system: Players must write a flight plan before the game starts, indicating when aircraft will enter and leave the game. Will you try to get your ground attack aircraft in before the enemy fighters arrive? or wait until later? Will you send your fighters in early because you know the enemy will try to get their bombing done early?
Complete air environment: Ground assets like AAA, SAM sites and various radars are an important aspect of the game, allowing weapons like the AGM-88 HARM to have a use and for SEAD flights to have a purpose.
Pilots can be shot down, wounded, captured by enemy ground forces, picked up by on-call SAR helicopters, or make their way back to friendly lines on foot. Rescuing downed pilots is important for victory.
4 Mission types to fly: Combat Air Patrol, Strike, Combat Search and Rescue, and Close Air Support. CAS missions will see an active land battle being fought while you attempt to support friendlies.
Detailed yet simple rules for Naval Vessels and Submarines. Naval Vessels can launch and recover helicopters and fixed-wing aircraft, and could potentially be caught unprepared for combat...
Forward Air Controllers, Recon, AWACS, AEW and Anti-Submarine Warfare aircraft all have a purpose in-game Campaign System provided so each game can have an effect on the next: Wiped out all the enemy SAM sites? I guess you won't need to focus on SEAD as much any more!
Missile Threat is the culmination of 8 months of research and play-testing. Markers are provided for the various missiles, ground assets and ground forces, as well as naval vessel markers for the Falklands.
—description from the publisher
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