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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-25 분
-
연령
9+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Keith A. Smith
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아티스트
John Childress
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인원
게임 소개
일곱 명의 유령을 잡는 첫 번째 플레이어가 되세요!
차례에 따라, 플레이어는 4개의 주요 덱 중 하나에서 승리를 시도할 상위 카드를 선택한다. 이 카드들은 유령, 좀비, 무서운 호박, 또는 유령의 집 카드일 수 있다. 그런 다음 그들은 카드를 얻기 위한 조건을 만족시키기 위해 세 개의 주사위를 굴립니다. 성공하면 플레이어는 카드를 가져다가 앞에 대고 지시에 따라 "spooky 액션" 카드를 뽑는다.
다음 플레이어에게 차례를 넘겨주기 전에 가지고 있는 무시무시한 액션 카드를 재생할 수 있습니다. 으스스한 액션 카드는 덱 "오프 리미트"를 배치하고 상대방이 특정 카드를 위해 게임을 하도록 강요하거나 주사위를 조작하거나 분할할 수 있다. 또한 이 카드에는 전체 고스트 합계에 해당하는 3개의 "고스트"카드가 있습니다.
좀비, 호박, 귀신의 집 카드 3종 세트를 모으면 게임 후반부에서 중요한 특수 파워를 얻을 수 있습니다. 유령의 집 카드 당첨의 특별한 효과는 카드 데크의 하단 카드에 있는 "peek"를 인용하는 것인데, 이것은 플레이어들의 전략을 지시하는 데 도움이 된다.
메인 덱 카드 중 몇 개는 "vanish" 효과를 가지고 있는데, 이것은 카드를 덱 위에서 아래로 이동시키는 데 사용할 수 있고, 따라서 카드를 상대로부터 멀리 떨어뜨릴 수 있다. 이런 식으로 "vanish"카드를 쓰면 귀중한 3개가 깨질 수 있으므로, 이 행동 방침을 결정하기 전에 주의를 기울여야 합니다.
한 명의 플레이어가 7장의 고스트 카드를 획득하여 승자로 선언될 때까지 플레이가 계속된다.
내용: 카드 60장(메인덱 25장, 스푸시 액션 35장), 6면 컬러 주사위 3장, 규칙.
차례에 따라, 플레이어는 4개의 주요 덱 중 하나에서 승리를 시도할 상위 카드를 선택한다. 이 카드들은 유령, 좀비, 무서운 호박, 또는 유령의 집 카드일 수 있다. 그런 다음 그들은 카드를 얻기 위한 조건을 만족시키기 위해 세 개의 주사위를 굴립니다. 성공하면 플레이어는 카드를 가져다가 앞에 대고 지시에 따라 "spooky 액션" 카드를 뽑는다.
다음 플레이어에게 차례를 넘겨주기 전에 가지고 있는 무시무시한 액션 카드를 재생할 수 있습니다. 으스스한 액션 카드는 덱 "오프 리미트"를 배치하고 상대방이 특정 카드를 위해 게임을 하도록 강요하거나 주사위를 조작하거나 분할할 수 있다. 또한 이 카드에는 전체 고스트 합계에 해당하는 3개의 "고스트"카드가 있습니다.
좀비, 호박, 귀신의 집 카드 3종 세트를 모으면 게임 후반부에서 중요한 특수 파워를 얻을 수 있습니다. 유령의 집 카드 당첨의 특별한 효과는 카드 데크의 하단 카드에 있는 "peek"를 인용하는 것인데, 이것은 플레이어들의 전략을 지시하는 데 도움이 된다.
메인 덱 카드 중 몇 개는 "vanish" 효과를 가지고 있는데, 이것은 카드를 덱 위에서 아래로 이동시키는 데 사용할 수 있고, 따라서 카드를 상대로부터 멀리 떨어뜨릴 수 있다. 이런 식으로 "vanish"카드를 쓰면 귀중한 3개가 깨질 수 있으므로, 이 행동 방침을 결정하기 전에 주의를 기울여야 합니다.
한 명의 플레이어가 7장의 고스트 카드를 획득하여 승자로 선언될 때까지 플레이가 계속된다.
내용: 카드 60장(메인덱 25장, 스푸시 액션 35장), 6면 컬러 주사위 3장, 규칙.
Be the first player to capture seven ghosts!
On their turn, a player chooses a top card from one of the 4 main decks that they will attempt to win. These cards may be ghost, zombie, scary pumpkin, or haunted house cards. They then roll the three dice in an effort to satisfy the conditions to win that card. If successful, the player takes it and places it face-up in front of them, drawing any "spooky action" cards as instructed.
They may PLAY any spooky action cards they have before relinquishing their turn to the next player. Spooky action cards may place a deck "off limits", force an opponent to play for a specific card, manipulate dice, split, etc. There are also three "ghost" cards in this deck that count toward your overall ghost total.
Collecting sets of 3 of zombie, pumpkin, or haunted house cards allow special powers that are important later in the game. A special effect of winning a haunted house card is getting to "peek" at the bottom card of the deck it came from, which helps direct a players strategy.
A few of the main deck cards have a "vanish" effect, which can be spent to move a card from the top of a deck to the bottom, thus keeping it away from an opponent. Spending a "vanish" card in this way may break up a valuable set of three, so care must be given before deciding this course of action.
Play continues until one player has acquired seven ghost cards and is declared the winner.
Contents: 60 cards(25 main deck and 35 spooky action), 3 six-sided colored dice, and rules.
On their turn, a player chooses a top card from one of the 4 main decks that they will attempt to win. These cards may be ghost, zombie, scary pumpkin, or haunted house cards. They then roll the three dice in an effort to satisfy the conditions to win that card. If successful, the player takes it and places it face-up in front of them, drawing any "spooky action" cards as instructed.
They may PLAY any spooky action cards they have before relinquishing their turn to the next player. Spooky action cards may place a deck "off limits", force an opponent to play for a specific card, manipulate dice, split, etc. There are also three "ghost" cards in this deck that count toward your overall ghost total.
Collecting sets of 3 of zombie, pumpkin, or haunted house cards allow special powers that are important later in the game. A special effect of winning a haunted house card is getting to "peek" at the bottom card of the deck it came from, which helps direct a players strategy.
A few of the main deck cards have a "vanish" effect, which can be spent to move a card from the top of a deck to the bottom, thus keeping it away from an opponent. Spending a "vanish" card in this way may break up a valuable set of three, so care must be given before deciding this course of action.
Play continues until one player has acquired seven ghost cards and is declared the winner.
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