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BGG랭킹
BGG전체 : 3065
ABSTRACTS : 141
FAMILYGAMES : 941 -
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
10-10 분
-
연령
6+
BGG추천: 6+ -
게임 난이도
1.55 / 5
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디자이너
Uwe Rosenberg
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아티스트
Klemens Franz
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인원
게임 소개
패치워크 익스프레스는 패치워크와 기본 게임플레이는 동일하지만 게임 공간이 더 작고 더 크고 덜 복잡한 피스를 특징으로 한다.
이 게임에서 각 플레이어는 개인 7x7 게임 보드에 가장 심미적이고 점수가 높은 패치워크 퀼트를 구축하려고 노력한다. 놀이를 시작하려면 모든 밝은 색상의 패치를 무작위로 원을 그리며 배치하고 시작 마커를 특정 위치에 배치합니다. 각 플레이어는 게임 내의 통화/포인트와 버튼 &mdash를 선택하며, 한 명이 선발 선수로 선택됩니다.
차례에 따라, 플레이어는 출발 마커의 시계방향으로 서 있는 세 개의 패치 중 하나를 구매하거나 패스를 받는다. 패치를 구매하려면 패치에 표시된 버튼에서 비용을 지불하고 시작 마커를 패치의 원형 위치로 이동한 다음 게임 보드에 패치를 추가한 다음 패치에 표시된 시간과 동일한 여러 공간의 타임 트랙에서 시간 토큰을 앞당깁니다. 다른 패치가 겹치지 않는 보드의 아무 곳에나 패치를 배치할 수 있지만, 가능한 한 단단히 고정해야 합니다. 자신의 시간 토큰이 다른 플레이어의 시간 토큰보다 뒤지거나 위에 있으면 다른 차례를 선택하며, 그렇지 않으면 상대가 이동합니다. 패치를 구입하는 대신 통과를 선택할 수 있습니다. 이렇게 하려면 시간 토큰을 상대방의 시간 토큰 바로 앞에 있는 공간으로 이동한 다음 이동한 각 공간에 대해 은행에서 버튼을 하나씩 가져가면 됩니다.
버튼 비용 및 시간 비용 외에도 각 패치에는 0-3개의 버튼이 있으며 타임 트랙의 버튼을 지나 시간 토큰을 이동하면 "버튼 수입": 개인 게임 보드에 표시된 버튼 수를 합친 다음 은행에서 이 많은 버튼을 가져갑니다.
또한 타임 트랙에는 6개의 1x1 패치가 그려져 있으며, 설정하는 동안 6개의 실제 1x1 패치를 이러한 공간에 배치합니다. 타임 트랙에서 패치를 처음 통과한 사람은 이 패치를 주장하고 즉시 게임 보드에 게시합니다.
게임 중 어느 순간 플레이어가 가져갈 수 있는 부분에 어두운 색상의 패치가 추가되는데, 이 조각들은 밝은 색상의 조각보다 작기 때문에 플레이어의 보드에 있는 구멍을 메울 가능성이 더 커진다.
이 게임에서 각 플레이어는 개인 7x7 게임 보드에 가장 심미적이고 점수가 높은 패치워크 퀼트를 구축하려고 노력한다. 놀이를 시작하려면 모든 밝은 색상의 패치를 무작위로 원을 그리며 배치하고 시작 마커를 특정 위치에 배치합니다. 각 플레이어는 게임 내의 통화/포인트와 버튼 &mdash를 선택하며, 한 명이 선발 선수로 선택됩니다.
차례에 따라, 플레이어는 출발 마커의 시계방향으로 서 있는 세 개의 패치 중 하나를 구매하거나 패스를 받는다. 패치를 구매하려면 패치에 표시된 버튼에서 비용을 지불하고 시작 마커를 패치의 원형 위치로 이동한 다음 게임 보드에 패치를 추가한 다음 패치에 표시된 시간과 동일한 여러 공간의 타임 트랙에서 시간 토큰을 앞당깁니다. 다른 패치가 겹치지 않는 보드의 아무 곳에나 패치를 배치할 수 있지만, 가능한 한 단단히 고정해야 합니다. 자신의 시간 토큰이 다른 플레이어의 시간 토큰보다 뒤지거나 위에 있으면 다른 차례를 선택하며, 그렇지 않으면 상대가 이동합니다. 패치를 구입하는 대신 통과를 선택할 수 있습니다. 이렇게 하려면 시간 토큰을 상대방의 시간 토큰 바로 앞에 있는 공간으로 이동한 다음 이동한 각 공간에 대해 은행에서 버튼을 하나씩 가져가면 됩니다.
버튼 비용 및 시간 비용 외에도 각 패치에는 0-3개의 버튼이 있으며 타임 트랙의 버튼을 지나 시간 토큰을 이동하면 "버튼 수입": 개인 게임 보드에 표시된 버튼 수를 합친 다음 은행에서 이 많은 버튼을 가져갑니다.
또한 타임 트랙에는 6개의 1x1 패치가 그려져 있으며, 설정하는 동안 6개의 실제 1x1 패치를 이러한 공간에 배치합니다. 타임 트랙에서 패치를 처음 통과한 사람은 이 패치를 주장하고 즉시 게임 보드에 게시합니다.
게임 중 어느 순간 플레이어가 가져갈 수 있는 부분에 어두운 색상의 패치가 추가되는데, 이 조각들은 밝은 색상의 조각보다 작기 때문에 플레이어의 보드에 있는 구멍을 메울 가능성이 더 커진다.
Patchwork Express features the same basic gameplay as Patchwork, but with a smaller playing area and with larger and less complex pieces.
In the game, each player tries to build the most aesthetic (and high-scoring) patchwork quilt on a personal 7x7 game board. To start play, lay out all of the light-colored patches at random in a circle and place a starting marker in a particular location. Each player takes some buttons — the currency/points in the game — and someone is chosen as the start player.
On a turn, a player either purchases one of the three patches standing clockwise of the starting marker or passes. To purchase a patch, you pay the cost in buttons shown on the patch, move the starting marker to that patch's location in the circle, add the patch to your game board, then advance your time token on the time track a number of spaces equal to the time shown on the patch. You're free to place the patch anywhere on your board that doesn't overlap other patches, but you probably want to fit things together as tightly as possible. If your time token is behind or on top of the other player's time token, then you take another turn; otherwise the opponent now goes. Instead of purchasing a patch, you can choose to pass; to do this, you move your time token to the space immediately in front of the opponent's time token, then take one button from the bank for each space you moved.
In addition to a button cost and time cost, each patch also features 0-3 buttons, and when you move your time token past a button on the time track, you earn "button income": sum the number of buttons depicted on your personal game board, then take this many buttons from the bank.
What's more, the time track depicts six 1x1 patches on it, and during set-up you place six actual 1x1 patches on these spaces. Whoever first passes a patch on the time track claims this patch and immediately places it on their game board.
At some point during the game, dark-colored patches are added to what's available for players to take, and these pieces are smaller than the light-colored ones, making it more likely that they'll fill in holes on a player's board.
In the game, each player tries to build the most aesthetic (and high-scoring) patchwork quilt on a personal 7x7 game board. To start play, lay out all of the light-colored patches at random in a circle and place a starting marker in a particular location. Each player takes some buttons — the currency/points in the game — and someone is chosen as the start player.
On a turn, a player either purchases one of the three patches standing clockwise of the starting marker or passes. To purchase a patch, you pay the cost in buttons shown on the patch, move the starting marker to that patch's location in the circle, add the patch to your game board, then advance your time token on the time track a number of spaces equal to the time shown on the patch. You're free to place the patch anywhere on your board that doesn't overlap other patches, but you probably want to fit things together as tightly as possible. If your time token is behind or on top of the other player's time token, then you take another turn; otherwise the opponent now goes. Instead of purchasing a patch, you can choose to pass; to do this, you move your time token to the space immediately in front of the opponent's time token, then take one button from the bank for each space you moved.
In addition to a button cost and time cost, each patch also features 0-3 buttons, and when you move your time token past a button on the time track, you earn "button income": sum the number of buttons depicted on your personal game board, then take this many buttons from the bank.
What's more, the time track depicts six 1x1 patches on it, and during set-up you place six actual 1x1 patches on these spaces. Whoever first passes a patch on the time track claims this patch and immediately places it on their game board.
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