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BGG랭킹
BGG전체 : 419
STRATEGY : 249
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인원
1-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.77 / 5
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디자이너
Ivan Lashin
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아티스트
Viktor Miller Gausa
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인원
게임 소개
스마트폰 주식회사에서는 스마트폰이 세계를 정복하기 시작한 시기에 가장 큰 스마트폰 생산 회사 중 하나의 CEO가 됩니다. 기술 연구, 공장 개발, 전 세계 사무실 네트워크 구축, 경쟁업체 가격 인하를 통해 세계에서 가장 수익성이 높고 성공적인 스마트폰 회사가 될 수 있습니다.
스마트폰은 경제 시뮬레이션 유로게임이다. 5라운드에 걸쳐 플레이어들은 가격, 생산, 연구, 확장에 대한 결정을 프로그래밍한다. 이 게임은 패칭 메커니즘과 입찰 및 액션 선택을 결합한 독특한 계획 메커니즘을 특징으로 한다. 각 라운드는 계획, 가격, 생산, 개발, 연구, 확장, 판매 및 이익의 8가지 간단한 단계로 구성된다.
계획 단계에서 모든 플레이어는 두 개의 플랜 카드와 모든 개발 타일을 겹쳐서("패킹") 다음 해를 위한 결정을 동시에 내린다. 이 단계에서 카드 및 타일에 대해 계획하는 작업에 따라 이후의 모든 단계에서 수행할 수 있는 작업이 결정됩니다.
가격 책정 단계에서는 플레이어가 자신의 계획에 따라 스마트폰 가격을 변경한다. 가격이 낮으면 더 일찍 가서 시장에서 더 많은 스마트폰을 팔 수 있지만, 가격이 높으면 플레이어들이 더 많은 돈을 벌 수 있다.
생산 과정에서 모든 플레이어가 스마트폰을 생산한다.
개발 과정에서 플레이어들은 개발 타일을 가져가고, 이는 향후 라운드에서 계획 가능성을 확장시킨다.
연구에서, 플레이어들은 새로운 기술을 발견합니다. 각각의 기술은 플레이어들이 고객에게 스마트폰을 판매할 수 있는 능력을 확장할 뿐만 아니라 게임 중에 사용할 수 있는 특별한 힘을 부여한다.
확장 단계에서 플레이어들은 이웃 지역에 사무실을 열게 되는데, 이것은 플레이어들이 그 지역에서 판매할 수 있게 하고 더 많은 지역으로의 지역으로 그들의 사무실 네트워크를 발전시킬 수 있게 한다.
판매 단계에서 플레이어들은 사무실이 있는 지역에서 생산한 전화기를 판매한다. 그러나 각 지역에는 제한된 공간이 있다 - 만약 당신의 가격이 너무 높다면, 더 저렴한 경쟁자들이 당신이 파는 것을 막을 수 있다.
수익 단계에서는, 플레이어들은 그들의 판매에 대한 수입을 얻는다. 플레이어들은 판매된 모든 스마트폰의 판매 가격을 받고, 각 지역에서 가장 많은 전화기를 판매한 플레이어는 액세서리 시장을 장악한 것에 대한 보너스를 받는다. 이 단계가 끝나면 판매된 모든 스마트폰은 지도에서 폐기되고 새로운 라운드가 시작됩니다.
5라운드 후, 가장 부유한 선수가 승리합니다.
스마트폰은 경제 시뮬레이션 유로게임이다. 5라운드에 걸쳐 플레이어들은 가격, 생산, 연구, 확장에 대한 결정을 프로그래밍한다. 이 게임은 패칭 메커니즘과 입찰 및 액션 선택을 결합한 독특한 계획 메커니즘을 특징으로 한다. 각 라운드는 계획, 가격, 생산, 개발, 연구, 확장, 판매 및 이익의 8가지 간단한 단계로 구성된다.
계획 단계에서 모든 플레이어는 두 개의 플랜 카드와 모든 개발 타일을 겹쳐서("패킹") 다음 해를 위한 결정을 동시에 내린다. 이 단계에서 카드 및 타일에 대해 계획하는 작업에 따라 이후의 모든 단계에서 수행할 수 있는 작업이 결정됩니다.
가격 책정 단계에서는 플레이어가 자신의 계획에 따라 스마트폰 가격을 변경한다. 가격이 낮으면 더 일찍 가서 시장에서 더 많은 스마트폰을 팔 수 있지만, 가격이 높으면 플레이어들이 더 많은 돈을 벌 수 있다.
생산 과정에서 모든 플레이어가 스마트폰을 생산한다.
개발 과정에서 플레이어들은 개발 타일을 가져가고, 이는 향후 라운드에서 계획 가능성을 확장시킨다.
연구에서, 플레이어들은 새로운 기술을 발견합니다. 각각의 기술은 플레이어들이 고객에게 스마트폰을 판매할 수 있는 능력을 확장할 뿐만 아니라 게임 중에 사용할 수 있는 특별한 힘을 부여한다.
확장 단계에서 플레이어들은 이웃 지역에 사무실을 열게 되는데, 이것은 플레이어들이 그 지역에서 판매할 수 있게 하고 더 많은 지역으로의 지역으로 그들의 사무실 네트워크를 발전시킬 수 있게 한다.
판매 단계에서 플레이어들은 사무실이 있는 지역에서 생산한 전화기를 판매한다. 그러나 각 지역에는 제한된 공간이 있다 - 만약 당신의 가격이 너무 높다면, 더 저렴한 경쟁자들이 당신이 파는 것을 막을 수 있다.
수익 단계에서는, 플레이어들은 그들의 판매에 대한 수입을 얻는다. 플레이어들은 판매된 모든 스마트폰의 판매 가격을 받고, 각 지역에서 가장 많은 전화기를 판매한 플레이어는 액세서리 시장을 장악한 것에 대한 보너스를 받는다. 이 단계가 끝나면 판매된 모든 스마트폰은 지도에서 폐기되고 새로운 라운드가 시작됩니다.
5라운드 후, 가장 부유한 선수가 승리합니다.
In Smartphone Inc., you become a CEO of one of the largest smartphone-producing companies in the time when smartphones were only beginning to conquer the world. Research technologies, develop your factory, build your worldwide office network, and outprice your competitors to become the most profitable and successful smartphone company in the world.
Smartphone Inc. is an economic simulation Eurogame. Over five rounds, players program their decisions about price, production, research, and expansion. The game features a unique mechanism of planning, which combines patching mechanisms with bidding and action selection. Each of the rounds consists of eight simple phases: planning, pricing, production, development, research, expansion, selling, and profits.
In the planning phase, all players simultaneously make decisions for the next year by overlaying ("patching") their two plan cards and all of their development tiles. The actions they plan on their cards and tiles in this phase will determine what actions they can perform during all of the later phases.
In the pricing phase, players change the price they charge for their smartphones based on their plan. A lower price helps to go earlier and sell more smartphones on the market, but a higher price, while risky, helps players to earn more money.
In production, all players produce smartphones.
In development, players take development tiles, which expand their planning possibilities in future rounds.
In research, players discover new technologies. Each technology not only expands players' ability to sell smartphones to customers, but also gives them special powers they can use during the game.
In the expansion phase, players open offices in neighbor regions, which allow them to sell in that region and develop their network of offices to more regions in further turns.
In the sale phase, players sell the phones they produced in regions where they have offices. But there is limited space in each region - and if your price is too high, cheaper rivals can block you from selling.
In the profit phase, players get income for their sales. Players gain the sale prices for all of their sold smartphones, and the player who sold the most phones in each region gains a bonus for controlling the accessory market. At the end of this phase all sold smartphones are discarded from the map - and a new round begins.
After five rounds, the richest player wins.
Smartphone Inc. is an economic simulation Eurogame. Over five rounds, players program their decisions about price, production, research, and expansion. The game features a unique mechanism of planning, which combines patching mechanisms with bidding and action selection. Each of the rounds consists of eight simple phases: planning, pricing, production, development, research, expansion, selling, and profits.
In the planning phase, all players simultaneously make decisions for the next year by overlaying ("patching") their two plan cards and all of their development tiles. The actions they plan on their cards and tiles in this phase will determine what actions they can perform during all of the later phases.
In the pricing phase, players change the price they charge for their smartphones based on their plan. A lower price helps to go earlier and sell more smartphones on the market, but a higher price, while risky, helps players to earn more money.
In production, all players produce smartphones.
In development, players take development tiles, which expand their planning possibilities in future rounds.
In research, players discover new technologies. Each technology not only expands players' ability to sell smartphones to customers, but also gives them special powers they can use during the game.
In the expansion phase, players open offices in neighbor regions, which allow them to sell in that region and develop their network of offices to more regions in further turns.
In the sale phase, players sell the phones they produced in regions where they have offices. But there is limited space in each region - and if your price is too high, cheaper rivals can block you from selling.
In the profit phase, players get income for their sales. Players gain the sale prices for all of their sold smartphones, and the player who sold the most phones in each region gains a bonus for controlling the accessory market. At the end of this phase all sold smartphones are discarded from the map - and a new round begins.
After five rounds, the richest player wins.
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