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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
45-45 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
1.00 / 5
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디자이너
(Uncredited)
-
아티스트
-
인원
게임 소개
이 게임의 목적은 카드의 세트와 런을 득점하고 먼저 나가려고 하는 것입니다. 첫 번째로 50승 획득.
각 선수는 108장의 카드 중 7장을 받는다. 차례에 따라 한 장 또는 두 장의 카드를 뽑거나 플레이 영역에서 하나 이상의 카드를 집어들 수 있습니다(나중에 자세히 설명). 그런 다음 세트(같은 색상과 값의 카드 3개 또는 4개)와 실행(같은 색상의 연속 카드 3개에서 7개)을 재생하거나 이미 재생된 세트 및 실행을 늘립니다. 마지막으로 카드를 폐기해야 합니다. 특수 카드는 효과가 확인되면 실제로 폐기됩니다. 다른 카드는 서로 약간 겹쳐진 상태로 재생 영역으로 폐기됩니다. 플레이 구역에서 카드를 집어들 때는 런이나 세트를 플레이하는 데 사용해야 하며, 카드 뒤에 오는 카드를 집어들어야 합니다.
나가는 것은 5점의 보너스를 획득하고 라운드를 끝냅니다. 모든 재생된 세트 및 런 스코어(세트당 2점, 런당 1점); 남은 카드는 카드당 1점을 벌한다.
숫자 카드(84)는 3가지 색상으로 되어 있으며 1에서 7까지(각각 4개씩) 사용할 수 있다. 와일드 카드(6)는 숫자 카드를 대체할 수 있지만 자신만의 세트나 런을 형성하기 위해 플레이할 수는 없다. 더블 카드(3)는 주어진 색상의 모든 세트와 런의 값을 두 배로 증가시키는 데 사용됩니다. 스페셜 카드(14)는 추첨 및 폐기 덱 교체, 세트 도루, 2루타, 카드 증정 등 다양한 일을 한다. Zero Zap 카드(1)는 다른 사람이 외출할 때 손에 쥐면 해당 라운드의 점수를 0으로 낮춥니다(Yikes!). 하지만 스페셜 투 아웃으로 플레이하면 다른 사람이 (당신이 선택한) 라운드 점수를 잽니다!
각 선수는 108장의 카드 중 7장을 받는다. 차례에 따라 한 장 또는 두 장의 카드를 뽑거나 플레이 영역에서 하나 이상의 카드를 집어들 수 있습니다(나중에 자세히 설명). 그런 다음 세트(같은 색상과 값의 카드 3개 또는 4개)와 실행(같은 색상의 연속 카드 3개에서 7개)을 재생하거나 이미 재생된 세트 및 실행을 늘립니다. 마지막으로 카드를 폐기해야 합니다. 특수 카드는 효과가 확인되면 실제로 폐기됩니다. 다른 카드는 서로 약간 겹쳐진 상태로 재생 영역으로 폐기됩니다. 플레이 구역에서 카드를 집어들 때는 런이나 세트를 플레이하는 데 사용해야 하며, 카드 뒤에 오는 카드를 집어들어야 합니다.
나가는 것은 5점의 보너스를 획득하고 라운드를 끝냅니다. 모든 재생된 세트 및 런 스코어(세트당 2점, 런당 1점); 남은 카드는 카드당 1점을 벌한다.
숫자 카드(84)는 3가지 색상으로 되어 있으며 1에서 7까지(각각 4개씩) 사용할 수 있다. 와일드 카드(6)는 숫자 카드를 대체할 수 있지만 자신만의 세트나 런을 형성하기 위해 플레이할 수는 없다. 더블 카드(3)는 주어진 색상의 모든 세트와 런의 값을 두 배로 증가시키는 데 사용됩니다. 스페셜 카드(14)는 추첨 및 폐기 덱 교체, 세트 도루, 2루타, 카드 증정 등 다양한 일을 한다. Zero Zap 카드(1)는 다른 사람이 외출할 때 손에 쥐면 해당 라운드의 점수를 0으로 낮춥니다(Yikes!). 하지만 스페셜 투 아웃으로 플레이하면 다른 사람이 (당신이 선택한) 라운드 점수를 잽니다!
The object of this game is to score Sets and Runs of cards and trying to go out first. First to score 50 wins.
Each player is dealt 7 of the 108 cards. On your turn, you either draw 1 or 2 cards, or pick up one or more cards from the playing area (more on this later). Then you play your sets (3 or 4 cards of same color and value) and runs (3 to 7 consecutive cards of the same color) or increase already played sets and runs. Finally, you must discard a card; special cards are truly discarded once their effects are resolved; the other cards are discarded to the playing area, slightly overlapping each other in sequence. When you pick up a card from the playing area, it must be used to play a run or set and you must pick up any cards that follow it (were discarded after it).
Going out scores a 5-point bonus and ends the round. All played sets and runs score (sets are worth 2 per card; runs are worth 1 per card); cards left in hand penalize you 1 point per card.
The number cards (84) come in 3 colors and run from 1 to 7 (there are four of each). Wild cards (6) can replace any number card but cannot be played to form their own sets or runs. Double cards (3) are used to double the value of all of your sets and runs of a given color. The Special cards (14) do various things such as reshuffling the draw and discard decks, stealing a set, run or double, giving a card away, etc. The Zero Zap card (1), if left in your hand when someone goes out, zaps your score for that round to zero (Yikes!). However, if played as a Special to go out, it zaps someone else's (of your choosing) round score!
Each player is dealt 7 of the 108 cards. On your turn, you either draw 1 or 2 cards, or pick up one or more cards from the playing area (more on this later). Then you play your sets (3 or 4 cards of same color and value) and runs (3 to 7 consecutive cards of the same color) or increase already played sets and runs. Finally, you must discard a card; special cards are truly discarded once their effects are resolved; the other cards are discarded to the playing area, slightly overlapping each other in sequence. When you pick up a card from the playing area, it must be used to play a run or set and you must pick up any cards that follow it (were discarded after it).
Going out scores a 5-point bonus and ends the round. All played sets and runs score (sets are worth 2 per card; runs are worth 1 per card); cards left in hand penalize you 1 point per card.
The number cards (84) come in 3 colors and run from 1 to 7 (there are four of each). Wild cards (6) can replace any number card but cannot be played to form their own sets or runs. Double cards (3) are used to double the value of all of your sets and runs of a given color. The Special cards (14) do various things such as reshuffling the draw and discard decks, stealing a set, run or double, giving a card away, etc. The Zero Zap card (1), if left in your hand when someone goes out, zaps your score for that round to zero (Yikes!). However, if played as a Special to go out, it zaps someone else's (of your choosing) round score!
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