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BGG랭킹
BGG전체 : 2042
THEMATIC : 418
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인원
2-2 명
BGG추천: 2-2 명 -
게임시간
60-60 분
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연령
8+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
2.06 / 5
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디자이너
Stephen Baker, Rob Daviau, Chris Nelson, Craig Van Ness
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아티스트
-
인원
게임 소개
히어로스케이프 마블: The Conflict Begins는 마블 유니버스의 영웅들과 악당들의 플라스틱 피규어들을 특징으로 한다 - 각각 움직임과 전투력을 통제하는 카드를 가지고 있다. 마블 히어로스케이프는 히어로스케이프 시리즈의 일부이다.
플레이어는 다양한 크기의 지형 타일을 붙이고 쌓음으로써 다양한 전장을 건설할 수 있다. 전장/시나리오 섹션은 8개의 시나리오와 2개의 지형 배치를 포함한다. 게임은 상대 제거, 특정 공간 이동, 특정 인물 보호, 일정 회전 수 동안 버티는 것이 될 수 있다.
이 규칙집에는 두 가지 게임이 있다: 기본 버전과 마스터 버전. 젊은 플레이어를 위해 고안된 기본 버전에서는 캐릭터가 이동, 공격, 수비, 사정거리 등을 갖지만 특별한 힘은 없으며 다른 규칙들은 최소화되거나 제거된다. 마스터 게임은 특별한 힘, 상처, 교전 규칙, 하강 규칙, 그리고 다른 몇 가지 추가 사항들을 포함한다.
각 장치에는 16진 단위의 이동 등급이 있습니다. 전투는 꽤 간단하다. 당신은 유닛의 카드에 나와 있는 공격 주사위를 굴리고, 상대는 유닛 카드의 숫자와 같은 방어 주사위를 굴립니다. 추가 타격은 상처로 간주된다(피부에는 두 개 이상의 상처가 있을 수 있다.
마스터 게임은 플레이어가 시나리오에 대해 미리 할당된 포인트 값에 도달할 때까지 제도 카드를 번갈아 사용하는 시스템을 사용한다. 시간을 절약하기 위해 전투에 "pre-fab"군을 데려오는 것이 가능하다.
플레이어는 다양한 크기의 지형 타일을 붙이고 쌓음으로써 다양한 전장을 건설할 수 있다. 전장/시나리오 섹션은 8개의 시나리오와 2개의 지형 배치를 포함한다. 게임은 상대 제거, 특정 공간 이동, 특정 인물 보호, 일정 회전 수 동안 버티는 것이 될 수 있다.
이 규칙집에는 두 가지 게임이 있다: 기본 버전과 마스터 버전. 젊은 플레이어를 위해 고안된 기본 버전에서는 캐릭터가 이동, 공격, 수비, 사정거리 등을 갖지만 특별한 힘은 없으며 다른 규칙들은 최소화되거나 제거된다. 마스터 게임은 특별한 힘, 상처, 교전 규칙, 하강 규칙, 그리고 다른 몇 가지 추가 사항들을 포함한다.
각 장치에는 16진 단위의 이동 등급이 있습니다. 전투는 꽤 간단하다. 당신은 유닛의 카드에 나와 있는 공격 주사위를 굴리고, 상대는 유닛 카드의 숫자와 같은 방어 주사위를 굴립니다. 추가 타격은 상처로 간주된다(피부에는 두 개 이상의 상처가 있을 수 있다.
마스터 게임은 플레이어가 시나리오에 대해 미리 할당된 포인트 값에 도달할 때까지 제도 카드를 번갈아 사용하는 시스템을 사용한다. 시간을 절약하기 위해 전투에 "pre-fab"군을 데려오는 것이 가능하다.
Heroscape Marvel: The Conflict Begins features plastic figures of Marvel Universe heroes and villains - each with a card to control movement and combat strength. Marvel HeroScape is part of the HeroScape series of games.
Players can build many different battlefields by attaching and stacking terrain tiles of different sizes. The battlefield/scenario section includes 8 scenarios and 2 terrain layouts. Games can be opponent elimination, getting to a certain space, protecting a certain figure, or holding out for a certain number of turns.
The rulebook features two games: a basic and a master version. In the basic version, designed for younger players, characters move, attack, defend, and have range -- but there are no special powers and some other rules are minimized or eliminated. The master game includes special powers, wounds, engagement rules, falling rules, and a few other additions.
Each unit has a movement rating in hexes. Combat is fairly straightforward. You roll attack dice as listed on your unit's card, and the opponent rolls defense dice equal to the number on their unit's card. Extra hits count as wounds (figures may have more than one wound).
The master game uses a system in which players alternate drafting cards until they reach the pre-assigned point value for the scenario. It's possible to bring a "pre-fab" army to the battle in order to save time.
Players can build many different battlefields by attaching and stacking terrain tiles of different sizes. The battlefield/scenario section includes 8 scenarios and 2 terrain layouts. Games can be opponent elimination, getting to a certain space, protecting a certain figure, or holding out for a certain number of turns.
The rulebook features two games: a basic and a master version. In the basic version, designed for younger players, characters move, attack, defend, and have range -- but there are no special powers and some other rules are minimized or eliminated. The master game includes special powers, wounds, engagement rules, falling rules, and a few other additions.
Each unit has a movement rating in hexes. Combat is fairly straightforward. You roll attack dice as listed on your unit's card, and the opponent rolls defense dice equal to the number on their unit's card. Extra hits count as wounds (figures may have more than one wound).
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