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BGG랭킹
BGG전체 : 4402
WARGAMES : 422
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인원
1-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
30-60 분
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연령
13+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.35 / 5
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디자이너
Harold Buchanan
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아티스트
Terry Leeds
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인원
게임 소개
플래시포인트: 남중국해는 현재 남중국해 분쟁지역에서 미국과 중국이 벌이고 있는 복잡한 지정학적 경쟁을 시뮬레이션한 2인 전략 게임이다. 이 게임은 오늘날의 헤드라인에서 바로 뜯어낸 개발을 캡처하는 카드 덱과 다양한 미래 사건을 포착하는 추측성 카드에 의해 구동된다.
그 중국 플레이어는 그 지역의 다른 나라들에 영향을 미치고, 영토의 주장과 지역 패권을 확립하고, 그것의 세계 지위를 향상시키기 위해 일한다. 미국 선수는 역내 우방국과의 영향력 유지, 항행의 자유 확보, 중국을 견제하기 위해 일한다. 두 선수의 성공은 지역 내 비플레이어 국가들의 지지와 충성에 달려 있다. 이 게임은 잠재적인 전면적인 군사 충돌에 대처하는 것에 그친다. 오히려 승리를 거두기 위해서는 해상, 공중, 궁극적으로는 국민들 마음 속에 정치적, 경제적, 군사적 자원의 미묘한 행사가 필요하다.
그 중국 플레이어는 그 지역의 다른 나라들에 영향을 미치고, 영토의 주장과 지역 패권을 확립하고, 그것의 세계 지위를 향상시키기 위해 일한다. 미국 선수는 역내 우방국과의 영향력 유지, 항행의 자유 확보, 중국을 견제하기 위해 일한다. 두 선수의 성공은 지역 내 비플레이어 국가들의 지지와 충성에 달려 있다. 이 게임은 잠재적인 전면적인 군사 충돌에 대처하는 것에 그친다. 오히려 승리를 거두기 위해서는 해상, 공중, 궁극적으로는 국민들 마음 속에 정치적, 경제적, 군사적 자원의 미묘한 행사가 필요하다.
Flashpoint: South China Sea is a two-player strategy game that simulates the complex geopolitical contest currently taking place between the United States and China in a disputed region of the South China Sea. The game is driven by a card deck that captures developments ripped straight from today’s headlines, bolstered by cards with a context-setting reading of recent history, and a set of speculative cards capturing a diverse range of potential future events.
The Chinese player works to influence other countries in the region, establish territorial claims and regional hegemony, and improve its world standing. The U.S. player works to maintain influence with allied countries in the region, secure freedom of navigation, and keep China in check. Success for both players hinges on the support and allegiance of non-player countries in the region. The game stops short of dealing with a potential full-scale military conflict. Rather, it requires the nuanced exercise of political, economic, and military resources, in a form of prima facie diplomacy – on the waters, in the air, and ultimately in the minds of the people – to achieve victory.
The Chinese player works to influence other countries in the region, establish territorial claims and regional hegemony, and improve its world standing. The U.S. player works to maintain influence with allied countries in the region, secure freedom of navigation, and keep China in check. Success for both players hinges on the support and allegiance of non-player countries in the region. The game stops short of dealing with a potential full-scale military conflict. Rather, it requires the nuanced exercise of political, economic, and military resources, in a form of prima facie diplomacy – on the waters, in the air, and ultimately in the minds of the people – to achieve victory.
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