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BGG랭킹
BGG전체 : 11690
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인원
1-7 명
BGG추천: 1-5 명 -
게임시간
30-45 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.63 / 5
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디자이너
Damien Schneider
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아티스트
Damien Schneider
-
인원
게임 소개
《나는 네 번째 벽》은 1950년 작 러브크라피안, 크툴루 호러 게임의 비대칭 카드 게임이다. 그것은 긴밀한 팀워크와 조정, 세심한 손 관리, 그리고 높은 위험/보상의 전략을 취할 수 있는 옵션에 초점을 맞추고 있다.
게임을 할 수 있는 네 가지 방법으로, 한 명의 플레이어 또는 AI 덱은 세계를 영원한 광기로 몰아넣기 위해 지옥에 간 많은 고대 존재들 중 하나인 장벽의 역할을 맡는다. 그들은 나머지 1-6명의 사람들과 마주하게 될 것입니다. 그들은 조사관이 됩니다: 웨이트리스, 형사, 길거리 마술사들과 같은 평범한 사람들은 인류를 구할 수 있는 유일한 기회가 모든 문을 닫는 것이라는 것을 알고 있습니다. 그래서 장벽은 그들의 세계에서 추방됩니다. 잠시
장벽은 각 조사관들 사이에 작용하며, 조사관을 방해하거나, 몬스터를 소환하거나, 고유한 능력을 사용하여 파괴합니다.
현실을 떠나서
탐정들은 그들의 다양한 특별한 능력을 가지고, 우아하고 유선형적인 상징물을 사용하여 거리를 뒤덮고 있는 악몽을 파괴한다. 수사관들은 심지어 장벽에 이점을 제공하는 대가로 강력한 우위를 점할 수 있는 광기의 본질을 이용할 수도 있다.
—출판사의 설명
게임을 할 수 있는 네 가지 방법으로, 한 명의 플레이어 또는 AI 덱은 세계를 영원한 광기로 몰아넣기 위해 지옥에 간 많은 고대 존재들 중 하나인 장벽의 역할을 맡는다. 그들은 나머지 1-6명의 사람들과 마주하게 될 것입니다. 그들은 조사관이 됩니다: 웨이트리스, 형사, 길거리 마술사들과 같은 평범한 사람들은 인류를 구할 수 있는 유일한 기회가 모든 문을 닫는 것이라는 것을 알고 있습니다. 그래서 장벽은 그들의 세계에서 추방됩니다. 잠시
장벽은 각 조사관들 사이에 작용하며, 조사관을 방해하거나, 몬스터를 소환하거나, 고유한 능력을 사용하여 파괴합니다.
현실을 떠나서
탐정들은 그들의 다양한 특별한 능력을 가지고, 우아하고 유선형적인 상징물을 사용하여 거리를 뒤덮고 있는 악몽을 파괴한다. 수사관들은 심지어 장벽에 이점을 제공하는 대가로 강력한 우위를 점할 수 있는 광기의 본질을 이용할 수도 있다.
—출판사의 설명
I Am The Fourth Wall is an asymmetrical card game of Lovecrafian, Cthulhu horror set in jiving 1950’s suburbia. It focuses on tight teamwork and coordination, careful hand management, and the option to take on high risk/reward strategies.
With 4 ways to play, one player or an AI deck, takes on the role of the Wall, one of the many ancient beings hell-bent on driving the world into perpetual madness, seeking to five gates to the nightmare world beyond. They will face off against the remaining 1-6 players, who become the Investigators: everyday people such as waitresses, detectives, and street magicians, who know that their only chance to save humanity lies in closing all of the gates, and thus banishing The Wall from their world... for a time.
The Wall acts between each of the Investigators’ turns, using an action point system to hinder the Investigators, summon monsters, or use unique abilities, as they work towards tearing
apart reality.
The Investigators, with their diverse special abilities, use an elegant and streamlined symbol matching mechanic to destroy the nightmares plaguing the streets. Investigators can even draw upon the very essence of madness, gaining a powerful edge at the cost of providing an advantage to the Wall
—description from the publisher
With 4 ways to play, one player or an AI deck, takes on the role of the Wall, one of the many ancient beings hell-bent on driving the world into perpetual madness, seeking to five gates to the nightmare world beyond. They will face off against the remaining 1-6 players, who become the Investigators: everyday people such as waitresses, detectives, and street magicians, who know that their only chance to save humanity lies in closing all of the gates, and thus banishing The Wall from their world... for a time.
The Wall acts between each of the Investigators’ turns, using an action point system to hinder the Investigators, summon monsters, or use unique abilities, as they work towards tearing
apart reality.
The Investigators, with their diverse special abilities, use an elegant and streamlined symbol matching mechanic to destroy the nightmares plaguing the streets. Investigators can even draw upon the very essence of madness, gaining a powerful edge at the cost of providing an advantage to the Wall
—description from the publisher
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