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BGG랭킹
BGG전체 : 2325
THEMATIC : 415
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
90-180 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Marek Mydel, Paweł Szewc
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아티스트
Tymoteusz Chliszcz, Bartek Fedyczak, Aleksander Karcz, Michał Lechowski, Jarosław Marcinek, Robert Rejmak, Piotr Rossa, Tomasz Ryger, Tomasz Ściolny, Michał Teliga
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인원
게임 소개
폐기물 기사: 세컨드 에디션은 포스트 아포 영화의 컬트 클래식에서 영감을 받아 강력한 기업의 실험으로 파괴된 디스토피아 호주를 배경으로 하는 1~4명의 플레이어의 모험과 생존의 포스트 아포칼립스 게임이다. 각 플레이어는 황무지를 여행하며 오랜 시간 잊고 지내던 실험실에서 만들어진 적들과 마주하고 극적인 선택과 불안한 캐릭터들로 가득한 모험을 경험하게 된다.
이 게임은 어드벤처 기반의 게임으로, 각 어드벤처는 플레이어’ 내러티브 선택에 따라 다양한 플롯으로 분기한다. 각 줄거리는 독특한 게임 메카니즘과 이야기들을 제공한다; 일부는 특정한 모험을 다루고, 일부는 일반적이지만, 플레이어들은 설정에 몰입하고 주변 세상을 바꾸는 결정을 내릴 수 있다.
각 기사(플레이어)는 두 가지 행동을 할 수 있으며, 기본적으로 차량을 타고 대륙을 여행하거나, 장비를 수리하고 상처나 방사능을 치료하기 위해 끊임없이 움직이는 자원(연료, 탄약, 약품)을 탐색하거나 캠프를 이용할 수 있습니다. 각 모험은 플레이어가 스토리에 영향을 미치고 목표를 달성할 수 있도록 하는 여러 가지 독특한 플롯 액션을 추가로 제공한다.
하지만 게임의 핵심은 이야기입니다. 각 플레이스루는 가이드의 모험에 기초한다. 그들 중 일부는 협동조합이고, 다른 일부는 경쟁적이며, 다른 일부는 여전히 플레이어들이 서로 다른 파벌에 모여 그들의 전 친구들과 싸우도록 강요받으며 끝날지도 모른다. 각 어드벤처의 구성은 높은 재생성을 보장하는 다양한 서사 선택권을 제공하며, 기본 게임을 빠르게 준비하고 플레이어가 규칙이 아닌 줄거리에 집중할 수 있도록 독특한 설정 요소를 아우른다.
—출판사의 설명
이 게임은 어드벤처 기반의 게임으로, 각 어드벤처는 플레이어’ 내러티브 선택에 따라 다양한 플롯으로 분기한다. 각 줄거리는 독특한 게임 메카니즘과 이야기들을 제공한다; 일부는 특정한 모험을 다루고, 일부는 일반적이지만, 플레이어들은 설정에 몰입하고 주변 세상을 바꾸는 결정을 내릴 수 있다.
각 기사(플레이어)는 두 가지 행동을 할 수 있으며, 기본적으로 차량을 타고 대륙을 여행하거나, 장비를 수리하고 상처나 방사능을 치료하기 위해 끊임없이 움직이는 자원(연료, 탄약, 약품)을 탐색하거나 캠프를 이용할 수 있습니다. 각 모험은 플레이어가 스토리에 영향을 미치고 목표를 달성할 수 있도록 하는 여러 가지 독특한 플롯 액션을 추가로 제공한다.
하지만 게임의 핵심은 이야기입니다. 각 플레이스루는 가이드의 모험에 기초한다. 그들 중 일부는 협동조합이고, 다른 일부는 경쟁적이며, 다른 일부는 여전히 플레이어들이 서로 다른 파벌에 모여 그들의 전 친구들과 싸우도록 강요받으며 끝날지도 모른다. 각 어드벤처의 구성은 높은 재생성을 보장하는 다양한 서사 선택권을 제공하며, 기본 게임을 빠르게 준비하고 플레이어가 규칙이 아닌 줄거리에 집중할 수 있도록 독특한 설정 요소를 아우른다.
—출판사의 설명
Waste Knights: Second Edition is a post-apocalyptic game of adventure and survival for 1-4 players inspired by cult classics of the post-apo movies and set in dystopian Australia destroyed by experiments of a powerful corporation. Each player becomes a rugged hero, travelling through the wasteland, facing unnatural weather and enemies forged in long-forgotten laboratories as well as experiencing adventures full of dramatic choices and disturbing characters.
The game is adventure-based, with each Adventure branching out into a number of Plots revealed depending on the players’ narrative choices. Each plot offers unique game mechanics and stories that can be found in the Book of Tales – some of them are keyed to a particular adventure, some are generic, but all enable the players to immerse themselves in the setting and make decisions that change the world around them.
Each knight (player) has 2 actions at their disposal, which basically enable them to travel around the continent in their Vehicle, explore the area for ever-dwindling Resources (Fuel, Ammo, Meds), or camp in order to repair their Gear and heal Wounds or Radiation. Each adventure additionally offers a number of unique Plot Actions that let the players affect the story and fulfill their goals.
However, the heart of the game are stories. Each playthrough is based on an adventure found in the Guide. Some of them are co-op, others competitive, others still may end with the players grouping around different factions and forced to fight their former friends. The construction of each adventure offers lots of narrative choices guaranteeing high replayability and encompasses unique setup elements so that the basic game can be prepared quickly and the players can focus on the plot, not the rules.
—description from the publisher
The game is adventure-based, with each Adventure branching out into a number of Plots revealed depending on the players’ narrative choices. Each plot offers unique game mechanics and stories that can be found in the Book of Tales – some of them are keyed to a particular adventure, some are generic, but all enable the players to immerse themselves in the setting and make decisions that change the world around them.
Each knight (player) has 2 actions at their disposal, which basically enable them to travel around the continent in their Vehicle, explore the area for ever-dwindling Resources (Fuel, Ammo, Meds), or camp in order to repair their Gear and heal Wounds or Radiation. Each adventure additionally offers a number of unique Plot Actions that let the players affect the story and fulfill their goals.
However, the heart of the game are stories. Each playthrough is based on an adventure found in the Guide. Some of them are co-op, others competitive, others still may end with the players grouping around different factions and forced to fight their former friends. The construction of each adventure offers lots of narrative choices guaranteeing high replayability and encompasses unique setup elements so that the basic game can be prepared quickly and the players can focus on the plot, not the rules.
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