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BGG랭킹
BGG전체 : 12436
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인원
1-5 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
40-40 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
1.75 / 5
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디자이너
Kristian Amundsen Østby, Eilif Svensson
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아티스트
Xavier Gueniffey Durin
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인원
게임 소개
두들섬은 슈퍼루드(Superlude)의 '두들 게임(Doodle Games)' 시리즈 중 첫 번째 작품이다.롤 앤 라이트&인용 게임은 애비뉴와 같은 작가 듀오의 게임입니다.
여러분은 금과 모험을 찾아 바다를 누빌 야심찬 선장 역할을 맡게 될 것입니다.
펜 끝으로 군도, 보물섬, 괴물, 배, 바위, 선술집 등 흩어져 있는 바다를 추적하게 됩니다! 이 모든 것이 당신의 여행 끝에 가장 부자가 되고 해적 여왕 또는 왕의 칭호를 얻기 위해 노력합니다!
모험 지도는 기둥이 검은 다이의 얼굴과 하얀 다이의 얼굴이 있는 줄과 연관된 격자 모양으로 분해된다.
각 그리드 셀에는 바다괴물, 섬, 해적선 또는 "탑"이 들어 있습니다.
각 턴마다 플레이어는 검은색 다이와 흰색 주사위를 굴립니다. 그런 다음 플레이어는 한 개의 흰색 다이를 선택하고 셀에 검은색 다이와 선택한 흰색 다이에 해당하는 선을 그려야 한다.
셀의 두 면(예: 왼쪽 위, 왼쪽 등)을 연결해야 하지만 연결할 면을 선택할 수 있습니다.
다음과 같은 경우 포인트가 적립됩니다.
바다괴물을 기존 선에 연결하다
섬과 탑을 잇다
만약 여러분이 그려야 하는 선이 이미 있다면, 여러분은 대신 럼주를 건너야 합니다.
그 후 모든 플레이어가 동일한 작업을 수행할 때까지 다음 플레이어가 화이트 다이(White die)를 선택합니다.
주사위를 굴리는 플레이어가 다음 차례가 되는 새로운 턴이 시작된다.
한 플레이어가 몬스터 한 마리에서 15점 이상 획득하거나, 한 플레이어가 하나의 섬에서 10점 이상 획득하거나, 한 플레이어가 럼주병을 모두 소진할 때까지 라운드를 계속합니다.
그런 다음 몬스터와 섬으로 획득한 포인트를 합산합니다.
그리고 연결된 해적선 한 척당 4점을 추가해야 합니다.
럼주병을 가장 많이 건넌 사람이 점수를 잃고 가장 적게 건넌 사람이 그만큼 벌어요.
여러분은 금과 모험을 찾아 바다를 누빌 야심찬 선장 역할을 맡게 될 것입니다.
펜 끝으로 군도, 보물섬, 괴물, 배, 바위, 선술집 등 흩어져 있는 바다를 추적하게 됩니다! 이 모든 것이 당신의 여행 끝에 가장 부자가 되고 해적 여왕 또는 왕의 칭호를 얻기 위해 노력합니다!
모험 지도는 기둥이 검은 다이의 얼굴과 하얀 다이의 얼굴이 있는 줄과 연관된 격자 모양으로 분해된다.
각 그리드 셀에는 바다괴물, 섬, 해적선 또는 "탑"이 들어 있습니다.
각 턴마다 플레이어는 검은색 다이와 흰색 주사위를 굴립니다. 그런 다음 플레이어는 한 개의 흰색 다이를 선택하고 셀에 검은색 다이와 선택한 흰색 다이에 해당하는 선을 그려야 한다.
셀의 두 면(예: 왼쪽 위, 왼쪽 등)을 연결해야 하지만 연결할 면을 선택할 수 있습니다.
다음과 같은 경우 포인트가 적립됩니다.
바다괴물을 기존 선에 연결하다
섬과 탑을 잇다
만약 여러분이 그려야 하는 선이 이미 있다면, 여러분은 대신 럼주를 건너야 합니다.
그 후 모든 플레이어가 동일한 작업을 수행할 때까지 다음 플레이어가 화이트 다이(White die)를 선택합니다.
주사위를 굴리는 플레이어가 다음 차례가 되는 새로운 턴이 시작된다.
한 플레이어가 몬스터 한 마리에서 15점 이상 획득하거나, 한 플레이어가 하나의 섬에서 10점 이상 획득하거나, 한 플레이어가 럼주병을 모두 소진할 때까지 라운드를 계속합니다.
그런 다음 몬스터와 섬으로 획득한 포인트를 합산합니다.
그리고 연결된 해적선 한 척당 4점을 추가해야 합니다.
럼주병을 가장 많이 건넌 사람이 점수를 잃고 가장 적게 건넌 사람이 그만큼 벌어요.
First in the Doodle Games line from Superlude, Doodle Islands is a "Roll and Write" game from the same author duo as Avenue.
You'll take the role of ambitious ship captains who will roam the sea questing for gold and adventures.
You'll trace your path with the tip of your pen through archipelagos, treasure islands, monsters, ships, rocks and taverns scattered seas! All of this to try and become the richest and receive the title of the Pirate Queen or King at the end of your journey!
The adventure map is broken down in a grid where columns are associated with a face of a black die and the rows with a face of a white die.
Each grid cell holds either a sea monster, an island, a pirate ship or "towers".
Each turn a player will roll a black die and white dice. The player then selects one white die and has to draw a line in the cell corresponding to the black die and the selected white die.
You have to connect two sides of the cell (e.g. top left, right left, etc.) but you can choose which sides you want to connect.
You get points whenever you:
connect a sea monster to an already existing line.
connect an island to towers.
If there's already a line where you are required to draw, you have to cross a rum bottle instead.
After that the next player picks a white die, and so on, until all players have done the same.
Then a new turn begins where the player rolling dice is the next one in the turn order.
You continue playing rounds until one player scores 15+ points on a single monster, one player scores 10+ points on a single island or a player has crossed out all of their rum bottles.
You then add up your points earned with monsters and islands.
And you have to add 4 points per connected pirate ships.
The person who crossed the most rum bottles loses some points and the person who crossed the least earns that amount.
You'll take the role of ambitious ship captains who will roam the sea questing for gold and adventures.
You'll trace your path with the tip of your pen through archipelagos, treasure islands, monsters, ships, rocks and taverns scattered seas! All of this to try and become the richest and receive the title of the Pirate Queen or King at the end of your journey!
The adventure map is broken down in a grid where columns are associated with a face of a black die and the rows with a face of a white die.
Each grid cell holds either a sea monster, an island, a pirate ship or "towers".
Each turn a player will roll a black die and white dice. The player then selects one white die and has to draw a line in the cell corresponding to the black die and the selected white die.
You have to connect two sides of the cell (e.g. top left, right left, etc.) but you can choose which sides you want to connect.
You get points whenever you:
connect a sea monster to an already existing line.
connect an island to towers.
If there's already a line where you are required to draw, you have to cross a rum bottle instead.
After that the next player picks a white die, and so on, until all players have done the same.
Then a new turn begins where the player rolling dice is the next one in the turn order.
You continue playing rounds until one player scores 15+ points on a single monster, one player scores 10+ points on a single island or a player has crossed out all of their rum bottles.
You then add up your points earned with monsters and islands.
And you have to add 4 points per connected pirate ships.
The person who crossed the most rum bottles loses some points and the person who crossed the least earns that amount.
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