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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
20-30 분
-
연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Joseph Propati
-
아티스트
Joseph Propati, Giampiero Randazzo
-
인원
게임 소개
알프스 탈출은 그리드 이동, 주사위 굴리기, 자원 관리를 사용하는 카드놀이 게임입니다.
개요:
당신은 알프스의 성에서 독일 SS에게 붙잡힌 2차 세계 대전 공수 특수부대입니다. 당신은 지옥에 떨어졌는데도 여전히 이름, 계급, 일련번호만 알려주셨군요 그들이 당신을 심문하는 것으로부터 잠시 휴식을 취하는 동안, 당신은 간신히 방의 창문을 열고 난간으로 올라갑니다. 500피트 아래 암석으로 떨어지는 것을 즉시 알아차리고 바이에른 알프스의 시원한 공기를 느낄 수 있습니다. 여러분은 산의 정면으로 가서 수백 피트의 깎아지른 듯한 바위를 올려다보고 가끔 산의 일부분을 덮고 있는 눈을 볼 수 있습니다. 두 가지 선택이 있습니다. 되돌아갈 수 없는 자유로 올라가거나, 다시 붙잡혀서 친위대로부터 확실한 죽음을 기다리는 것입니다. 네 선택은 확실해, 산에 올라가서 알프스를 탈출해.
당신의 목표는 주사위를 사용하여 여러 개의 암벽 카드 위로 올라가 당신의 이동 방향을 관리하는 것입니다. 각 바위 면 카드에는 위험 요소, 이점, 휴식 지점 및 위치 표시가 있습니다. 당신은 눈뿐만 아니라 자연 암반 조건도 통과해야 합니다.
특정 주사위 배열은 다른 움직임의 주사위를 얻거나 기존 방향 주사위를 수정할 수 있습니다.
각각의 게임은 12개의 락페이스 구성과 마커 위치로 인해 다릅니다.
승리 조건:
넘어지지 않고 산에서 정상까지 등산품을 성공적으로 관리하세요. 당신은 가능한 한 피로를 덜 잃지 않도록 노력하면서 등산로를 관리하고 특정 구역을 통과하도록 노력해야 한다.
손실 조건:
너무 피곤해지거나 그립을 잃고 락페이스에서 떨어집니다. 즉, 게임에서 즉시 집니다.
—디자이너의 설명
개요:
당신은 알프스의 성에서 독일 SS에게 붙잡힌 2차 세계 대전 공수 특수부대입니다. 당신은 지옥에 떨어졌는데도 여전히 이름, 계급, 일련번호만 알려주셨군요 그들이 당신을 심문하는 것으로부터 잠시 휴식을 취하는 동안, 당신은 간신히 방의 창문을 열고 난간으로 올라갑니다. 500피트 아래 암석으로 떨어지는 것을 즉시 알아차리고 바이에른 알프스의 시원한 공기를 느낄 수 있습니다. 여러분은 산의 정면으로 가서 수백 피트의 깎아지른 듯한 바위를 올려다보고 가끔 산의 일부분을 덮고 있는 눈을 볼 수 있습니다. 두 가지 선택이 있습니다. 되돌아갈 수 없는 자유로 올라가거나, 다시 붙잡혀서 친위대로부터 확실한 죽음을 기다리는 것입니다. 네 선택은 확실해, 산에 올라가서 알프스를 탈출해.
당신의 목표는 주사위를 사용하여 여러 개의 암벽 카드 위로 올라가 당신의 이동 방향을 관리하는 것입니다. 각 바위 면 카드에는 위험 요소, 이점, 휴식 지점 및 위치 표시가 있습니다. 당신은 눈뿐만 아니라 자연 암반 조건도 통과해야 합니다.
특정 주사위 배열은 다른 움직임의 주사위를 얻거나 기존 방향 주사위를 수정할 수 있습니다.
각각의 게임은 12개의 락페이스 구성과 마커 위치로 인해 다릅니다.
승리 조건:
넘어지지 않고 산에서 정상까지 등산품을 성공적으로 관리하세요. 당신은 가능한 한 피로를 덜 잃지 않도록 노력하면서 등산로를 관리하고 특정 구역을 통과하도록 노력해야 한다.
손실 조건:
너무 피곤해지거나 그립을 잃고 락페이스에서 떨어집니다. 즉, 게임에서 즉시 집니다.
—디자이너의 설명
Escape the Alps is a solitaire game that uses grid movement, dice rolling, and resource management.
Synopsis:
You are a captured WWII Airborne Ranger imprisoned by the German SS in a castle in the alps. You've been put through hell and still you've only given your name, rank and serial number. As they take a break from interrogating you, you manage to break open the window to the room and climb out onto the ledge. You immediately notice the 500ft drop to the rocks below and feel the cool chill air of the Bavarian Alps. You work your way to the face of the mountain and look up to see sheer rock hundreds of feet straight up with occasional patches of snow covering section of the mountain. You have two choices; climb to freedom with no turning back or get recaptured and await certain death from the SS. Your choice is clear, climb the mountain and escape the Alps.
Your goal is to climb up multiple rock faced cards using dice to manage your movement direction. On each rock face card are hazards, benefits, rest points and location markers. You must climb through natural rock conditions as well as snow conditions.
Certain dice arrangement can gain you another movement die or allow you to modify existing direction die.
Each game is different due to 12 individual rock face configuration and marker locations.
WINNING CONDITION:
Successfully manage your climbing piece up the face of a mountain to the top without falling. You must manage your climbing route and try to pass through specific zones while trying to avoid losing as little fatigue as possible.
LOSING CONDITION:
Become too fatigued or lose your grip and fall off the rock face; losing the game immediately.
—description from the designer
Synopsis:
You are a captured WWII Airborne Ranger imprisoned by the German SS in a castle in the alps. You've been put through hell and still you've only given your name, rank and serial number. As they take a break from interrogating you, you manage to break open the window to the room and climb out onto the ledge. You immediately notice the 500ft drop to the rocks below and feel the cool chill air of the Bavarian Alps. You work your way to the face of the mountain and look up to see sheer rock hundreds of feet straight up with occasional patches of snow covering section of the mountain. You have two choices; climb to freedom with no turning back or get recaptured and await certain death from the SS. Your choice is clear, climb the mountain and escape the Alps.
Your goal is to climb up multiple rock faced cards using dice to manage your movement direction. On each rock face card are hazards, benefits, rest points and location markers. You must climb through natural rock conditions as well as snow conditions.
Certain dice arrangement can gain you another movement die or allow you to modify existing direction die.
Each game is different due to 12 individual rock face configuration and marker locations.
WINNING CONDITION:
Successfully manage your climbing piece up the face of a mountain to the top without falling. You must manage your climbing route and try to pass through specific zones while trying to avoid losing as little fatigue as possible.
LOSING CONDITION:
Become too fatigued or lose your grip and fall off the rock face; losing the game immediately.
—description from the designer
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