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7.5영웅들의 충돌: 곰을 깨워라! - 1941~42년 러시아
Conflict of Heroes: Awakening the Bear! – Russia 1941-42 (2008) -
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
120-120 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Uwe Eickert
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아티스트
Steve Paschal
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인원
게임 소개
영웅들의 충돌(Conflict of Heroes)은 제2차 세계 대전을 시작으로 오늘날의 보스니아, 이라크, 아프가니스탄까지 이어지는 현대식 분대와 소대급 전술의 발전을 따르는 빠른 속도의 전술 보드 게임 시리즈이다. 시리즈의 첫 번째 게임, 곰을 깨운다! 1941-1942년, 독일이 러시아를 침공한 바르바로사 작전 당시 동부 전선으로 이동한다. 많은 사람들은 이 시기를 오늘날의 현대 군대에 의해 계속해서 사용되고 완성되는 현대전술의 탄생이라고 생각한다.
영웅들의 충돌은 능률적인 유로 게임 규칙의 우아함을 깊은 전략적인 워게임과 결합시킨다. 이 시리즈는 긴장감과 높은 인터랙티브 게임 플레이 경험을 창조하기 위해 설계되었다. 유닛을 이동, 공격 및 기타 작업을 수행하려면 여러 명령 리소스를 관리해야 합니다. 이는 전투 계획을 실행할 때 큰 유연성을 제공하지만, 어느 쪽이든 언제든지 유닛이 활성화될 수 있으므로 지속적인 주의가 필요합니다.
역사적 강점과 약점을 부각해 경기 속 유닛을 구분하는 데 많은 노력이 들어갔다. 예를 들어, 각 전차 방어 등급은 상대적인 장갑 두께, 장갑 경사 편향 비율, 속도, 크기, 표적화 기계, 승무원 훈련을 고려한다. 이 모든 요소들은 배우기 쉬운 목표수 체계로 표현된다.
포함된 사격은 대부분 한 시간 안에 플레이할 수 있으며, 주어진 전투의 핵심 지점을 묘사하도록 설계되었습니다. 풀 컬러 룰북에 사용된 프로그래밍된 지침 접근법 덕분에 10분 안에 첫 번째 시나리오를 플레이할 수 있는 충분한 게임을 배울 수 있습니다.
이 게임은 또한 3인용과 4인용 화기 사격과 카드놀이에 대한 선택적인 규칙을 갖추고 있다.
영웅들의 충돌은 능률적인 유로 게임 규칙의 우아함을 깊은 전략적인 워게임과 결합시킨다. 이 시리즈는 긴장감과 높은 인터랙티브 게임 플레이 경험을 창조하기 위해 설계되었다. 유닛을 이동, 공격 및 기타 작업을 수행하려면 여러 명령 리소스를 관리해야 합니다. 이는 전투 계획을 실행할 때 큰 유연성을 제공하지만, 어느 쪽이든 언제든지 유닛이 활성화될 수 있으므로 지속적인 주의가 필요합니다.
역사적 강점과 약점을 부각해 경기 속 유닛을 구분하는 데 많은 노력이 들어갔다. 예를 들어, 각 전차 방어 등급은 상대적인 장갑 두께, 장갑 경사 편향 비율, 속도, 크기, 표적화 기계, 승무원 훈련을 고려한다. 이 모든 요소들은 배우기 쉬운 목표수 체계로 표현된다.
포함된 사격은 대부분 한 시간 안에 플레이할 수 있으며, 주어진 전투의 핵심 지점을 묘사하도록 설계되었습니다. 풀 컬러 룰북에 사용된 프로그래밍된 지침 접근법 덕분에 10분 안에 첫 번째 시나리오를 플레이할 수 있는 충분한 게임을 배울 수 있습니다.
이 게임은 또한 3인용과 4인용 화기 사격과 카드놀이에 대한 선택적인 규칙을 갖추고 있다.
Conflict of Heroes is a fast-paced tactical board game series that follows the development of modern day squad and platoon level tactics, starting with World War II and continuing all the way through modern day Bosnia, Iraq, and Afghanistan. The first game in the series, Awakening the Bear! – Russia 1941-1942, takes you to the eastern front during Operation Barbarossa, the German invasion of Russia. Many consider this time period to be the birth of modern warfare tactics that continue to be used and perfected by today's modern armies.
Conflict of Heroes merges the elegance of streamlined Eurogame rules with deep strategic wargames. The series was designed to create a tense and highly interactive game play experience. You must manage multiple command resources to move, attack, and take other actions with your units. This gives you great flexibility in executing your battle plans, but makes constant caution necessary as unit activations on either side can happen at any time.
Much effort went into distinguishing the units in the game by highlighting their historical strengths and weaknesses. For example, each tank defense rating takes into account relative armor thickness, armor slope deflection percentage, speed, size, targeting mechanics, and crew training. All these factors are represented in an easy to learn target number system.
The included firefights, most of which you can play in about an hour, are designed to depict the pivotal points in a given battle. You can learn enough of the game to play the first scenario in ten minutes thanks to the programmed instruction approach used in the full-color rulebook.
The game also features three- and four-player firefights and optional rules for solitaire play.
Conflict of Heroes merges the elegance of streamlined Eurogame rules with deep strategic wargames. The series was designed to create a tense and highly interactive game play experience. You must manage multiple command resources to move, attack, and take other actions with your units. This gives you great flexibility in executing your battle plans, but makes constant caution necessary as unit activations on either side can happen at any time.
Much effort went into distinguishing the units in the game by highlighting their historical strengths and weaknesses. For example, each tank defense rating takes into account relative armor thickness, armor slope deflection percentage, speed, size, targeting mechanics, and crew training. All these factors are represented in an easy to learn target number system.
The included firefights, most of which you can play in about an hour, are designed to depict the pivotal points in a given battle. You can learn enough of the game to play the first scenario in ten minutes thanks to the programmed instruction approach used in the full-color rulebook.
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