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BGG랭킹
BGG전체 : 1840
STRATEGY : 940
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-3 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
14+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.86 / 5
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디자이너
Matthew Dunstan
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아티스트
Tey Bartolome, Georges Bouchelaghem, Hendry Iwanaga, Agri Karuniawan, Raph Lomotan, Paul Mafayon, Philippe Nouhra, Andreas Rocha, Brian Valeza
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인원
게임 소개
모뉴멘탈에서 각 플레이어는 자신의 도시를 통해 발전할 문명인 과학, 군사, 제작, 문화, 골드 등의 다양한 자원을 모을 수 있도록 활성화할 수 있는 3x3 카드 그리드를 제어합니다. 그러나 한 번에 모든 카드를 활성화할 수는 없기 때문에 가장 필요한 카드를 선택하기 위해서는 매번 어려운 선택을 해야 한다.
활성화된 도시 카드에서 모인 자원을 통해 플레이어는 공통 풀에서 카드를 획득할 수 있으며, 이를 통해 향상된 건물, 기술, 불가사의 등을 얻을 수 있으므로 더욱 효율적인 카드 조합을 통해 문명 데크를 새로운 높이로 활용할 수 있습니다. 일반적인 카드 풀이 진행됨에 따라(플레이어가 카드를 획득하거나 획득하지 못했기 때문에), 게임은 한 번에 한 장의 카드를 폐기하게 된다. 중세 카드는 고전적인 카드보다 낫고, 산업용 카드는 훨씬 더 좋지만, 물론 그러한 카드는 점점 더 얻기 비싸다.
테이블의 중앙에 모듈식 보드가 각 문명의 군대를 수용한다. 그 판은 정복할 지방으로 만들어졌다. 점령하지 않은 지방의 주민들은 그들을 물리치는 플레이어에게 자원을 제공할 야만인이다. 정복된 지방을 보유하는 것도 승점을 가져다 준다.
게임이 끝날 때 가장 인상적인 문명을 가진 플레이어는 영원히 기억될 것이다.
—출판사 설명 기반
활성화된 도시 카드에서 모인 자원을 통해 플레이어는 공통 풀에서 카드를 획득할 수 있으며, 이를 통해 향상된 건물, 기술, 불가사의 등을 얻을 수 있으므로 더욱 효율적인 카드 조합을 통해 문명 데크를 새로운 높이로 활용할 수 있습니다. 일반적인 카드 풀이 진행됨에 따라(플레이어가 카드를 획득하거나 획득하지 못했기 때문에), 게임은 한 번에 한 장의 카드를 폐기하게 된다. 중세 카드는 고전적인 카드보다 낫고, 산업용 카드는 훨씬 더 좋지만, 물론 그러한 카드는 점점 더 얻기 비싸다.
테이블의 중앙에 모듈식 보드가 각 문명의 군대를 수용한다. 그 판은 정복할 지방으로 만들어졌다. 점령하지 않은 지방의 주민들은 그들을 물리치는 플레이어에게 자원을 제공할 야만인이다. 정복된 지방을 보유하는 것도 승점을 가져다 준다.
게임이 끝날 때 가장 인상적인 문명을 가진 플레이어는 영원히 기억될 것이다.
—출판사 설명 기반
In Monumental, each player will control a civilization that will evolve through his city: a grid of 3x3 cards (coming out from the player's starting civilization deck) that can each be activated to gather various resources such as Science, Military, Production, Culture, and Gold that will allow them to trigger many actions. But there’s a trick: one cannot activate all their cards at once, which means that tough choices will have to be made each turn in order to select the cards that are the most needed.
The resources gathered from the activated city cards will allow the players to acquire cards from a common pool, allowing them to get improved buildings, technologies, wonders, etc. and therefore to leverage their civilization deck to new heights through more and more efficient card combos. As the common pool of cards progresses (either as players have acquired cards or because they didn't - which leads to one card from the pool to be discarded per turn), the game progresses through eras. Medieval cards are better than classical cards, and industrial cards are even better, but of course those cards are more and more expensive to acquire.
A modular board, at the center of the table, holds each civilization's army. The board is made of Provinces to be conquered. Unoccupied Province's inhabitants are barbarians who will provide resources to the player who defeats them. Holding a conquered province also brings victory points.
The player with the most impressive civilization at the end of the game will be remembered for all time (and they also win the game!).
—description based on the publisher's
The resources gathered from the activated city cards will allow the players to acquire cards from a common pool, allowing them to get improved buildings, technologies, wonders, etc. and therefore to leverage their civilization deck to new heights through more and more efficient card combos. As the common pool of cards progresses (either as players have acquired cards or because they didn't - which leads to one card from the pool to be discarded per turn), the game progresses through eras. Medieval cards are better than classical cards, and industrial cards are even better, but of course those cards are more and more expensive to acquire.
A modular board, at the center of the table, holds each civilization's army. The board is made of Provinces to be conquered. Unoccupied Province's inhabitants are barbarians who will provide resources to the player who defeats them. Holding a conquered province also brings victory points.
The player with the most impressive civilization at the end of the game will be remembered for all time (and they also win the game!).
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