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BGG랭킹
BGG전체 : 26278
CHILDRENSGAMES : 988
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
7+
BGG추천: 5+ -
게임 난이도
1.18 / 5
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디자이너
Jeffrey Breslow, Michael Ferris, Paul Wise
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아티스트
Paul Alexander
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인원
게임 소개
은하가 위험해! 사악한 로봇 잭슨과 그의 추종자들이 소행성대를 정복했습니다! 너무 늦기 전에 이 위협을 막는 게 네 일이야
1983년에 출판된 잭슨 보드 게임은 비디오 게임을 보드 게임으로 변환하려는 밀턴 브래들리의 수많은 시도 중 하나였다.
이 위험한 임무에 자원할 건가요?
당신과 당신의 적수는 당신의 위험한 임무의 첫 번째 임원이 되기 위해 경쟁합니다. 전투기를 다이롤로 적 요새 위로 이동시킵니다. "Fly"를 고공 또는 저공에서 실제 3차원 게임 플레이를 위해 비행기를 기지 위로 올리거나 내려서 적의 목표물을 폭격합니다. 가까운 곳에서 개싸움을 벌여 상대방을 후퇴시키세요. 적 레이더를 뚫어 잭슨에게 도전하라!
게임 실행 방법:
1. 주사위 굴리기: 두 플레이어가 동시에 주사위를 굴립니다. 동점자가 있으면 주사위를 굴리십시오. 각 턴마다 다이에서 낮은 번호를 굴리는 플레이어가 항상 먼저 플레이합니다. 그러면 더 높은 번호를 굴리는 플레이어가 두 번째 게임을 하게 됩니다.
2. 방적기 사용: 낮은 숫자를 굴리는 선수가 방적기를 돌립니다. 스피너는 미사일 사일로와 포탑에서 전투기로 향하는 적의 사격을 통제한다. RED가 회전하면 미사일 사일로가 있는 미사일 사일로 지역에 들어가거나 들어가는 비행기는 격추되어 본부로 돌아갑니다. 블루가 회전하면, 포탑이 있는 포탑 지역에 있는 비행기는 모두 격추되고 본부로 돌아간다. 미사일 사일로나 포탑이 발사되어 보드에서 제거되었다면, 그 지역에서 적의 포격이 없기 때문에 그 지역에 있는 모든 비행기는 안전하다. 미사일 사일로 구역은 빨간색 경계로 둘러싸여 있고 포탑 구역은 파란색 경계로 둘러싸여 있습니다. 위치는 그림 5A 및 5B를 참조하십시오. WHITE가 회전하면 모든 비행기가 안전합니다. 주의사항: 비행기가 내부 요새에 있는 미사일 사일로 또는 포탑에 의해 격추되면 외부 요새에 있는 RESTART 공간으로 되돌려 놓으십시오.
3. 플레이 순서: 방적기를 돌린 후, 낮은 숫자를 굴린 플레이어는 다이 카운트에 따라 자신의 비행기를 움직입니다. 그러면 더 높은 번호를 굴린 플레이어가 자신의 비행기를 다이 카운트에 따라 움직입니다. 평면 중 하나를 다이의 전체 양으로 이동하거나 두 평면을 모두 이동하여 다이 카운트를 서로 분할할 수 있습니다.
4. 전투기의 이동방법: 전투기는 그림 6과 같이 다이카운트(die count)에 의해 한 공간에서 어떤 인접 공간으로든 이동할 수 있습니다. 비행기는 방향을 바꾸거나 같은 공간에 한 번 이상 착륙할 수 있습니다. 비행기는 다른 비행기가 차지하고 있는 공간을 지나가거나 착륙할 수 없습니다. 전투기는 기지에서 높이거나 낮춤으로써 고공이나 저공에서 비행할 수 있다. 고도가 각각 변경될 때마다(높음에서 낮음 또는 낮음에서 높음) 다이 카운트에서 ONE으로 계산됩니다. 목표물을 쏘려면 비행기가 저고도에 있고 벽을 넘으려면 고도에 있어야 합니다.
게임에서 이기는 방법:
두 전투기로 적 목표물을 파괴하고 잭슨을 쏘는 첫 번째 플레이어가 되세요.
1983년에 출판된 잭슨 보드 게임은 비디오 게임을 보드 게임으로 변환하려는 밀턴 브래들리의 수많은 시도 중 하나였다.
이 위험한 임무에 자원할 건가요?
당신과 당신의 적수는 당신의 위험한 임무의 첫 번째 임원이 되기 위해 경쟁합니다. 전투기를 다이롤로 적 요새 위로 이동시킵니다. "Fly"를 고공 또는 저공에서 실제 3차원 게임 플레이를 위해 비행기를 기지 위로 올리거나 내려서 적의 목표물을 폭격합니다. 가까운 곳에서 개싸움을 벌여 상대방을 후퇴시키세요. 적 레이더를 뚫어 잭슨에게 도전하라!
게임 실행 방법:
1. 주사위 굴리기: 두 플레이어가 동시에 주사위를 굴립니다. 동점자가 있으면 주사위를 굴리십시오. 각 턴마다 다이에서 낮은 번호를 굴리는 플레이어가 항상 먼저 플레이합니다. 그러면 더 높은 번호를 굴리는 플레이어가 두 번째 게임을 하게 됩니다.
2. 방적기 사용: 낮은 숫자를 굴리는 선수가 방적기를 돌립니다. 스피너는 미사일 사일로와 포탑에서 전투기로 향하는 적의 사격을 통제한다. RED가 회전하면 미사일 사일로가 있는 미사일 사일로 지역에 들어가거나 들어가는 비행기는 격추되어 본부로 돌아갑니다. 블루가 회전하면, 포탑이 있는 포탑 지역에 있는 비행기는 모두 격추되고 본부로 돌아간다. 미사일 사일로나 포탑이 발사되어 보드에서 제거되었다면, 그 지역에서 적의 포격이 없기 때문에 그 지역에 있는 모든 비행기는 안전하다. 미사일 사일로 구역은 빨간색 경계로 둘러싸여 있고 포탑 구역은 파란색 경계로 둘러싸여 있습니다. 위치는 그림 5A 및 5B를 참조하십시오. WHITE가 회전하면 모든 비행기가 안전합니다. 주의사항: 비행기가 내부 요새에 있는 미사일 사일로 또는 포탑에 의해 격추되면 외부 요새에 있는 RESTART 공간으로 되돌려 놓으십시오.
3. 플레이 순서: 방적기를 돌린 후, 낮은 숫자를 굴린 플레이어는 다이 카운트에 따라 자신의 비행기를 움직입니다. 그러면 더 높은 번호를 굴린 플레이어가 자신의 비행기를 다이 카운트에 따라 움직입니다. 평면 중 하나를 다이의 전체 양으로 이동하거나 두 평면을 모두 이동하여 다이 카운트를 서로 분할할 수 있습니다.
4. 전투기의 이동방법: 전투기는 그림 6과 같이 다이카운트(die count)에 의해 한 공간에서 어떤 인접 공간으로든 이동할 수 있습니다. 비행기는 방향을 바꾸거나 같은 공간에 한 번 이상 착륙할 수 있습니다. 비행기는 다른 비행기가 차지하고 있는 공간을 지나가거나 착륙할 수 없습니다. 전투기는 기지에서 높이거나 낮춤으로써 고공이나 저공에서 비행할 수 있다. 고도가 각각 변경될 때마다(높음에서 낮음 또는 낮음에서 높음) 다이 카운트에서 ONE으로 계산됩니다. 목표물을 쏘려면 비행기가 저고도에 있고 벽을 넘으려면 고도에 있어야 합니다.
게임에서 이기는 방법:
두 전투기로 적 목표물을 파괴하고 잭슨을 쏘는 첫 번째 플레이어가 되세요.
The galaxy is in peril! The evil robot Zaxxon and its legion of followers have conquered an asteroid belt! It's your job to ward off this threat before it's too late.
Published in 1983, the Zaxxon Board Game was one of Milton Bradley’s numerous attempts to translate video games to board games.
Will You Volunteer for this Dangerous Mission?
You and your opponent compete to be the first executive your perilous mission. Maneuver your fighter planes over the enemy fortress by die roll. "Fly" at high or low altitude by raising or lowering your planes on their bases for real 3-dimensional game play Zoom up and over fortress walls and dive down to blast enemy targets. Engage in dogfights at close quarters to force your opponent to retreat. Penetrate enemy radar to challenge Zaxxon to a showdown!
HOW TO PLAY THE GAME:
1. ROLLING THE DIE: both players roll their die AT THE SAME TIME. Reroll the die if there is a tie. On EACH turn, the player rolling the Lower Number on the die ALWAYS plays first. Then the player rolling the Higher Number plays second.
2. USING THE SPINNER: the player rolling the Lower Number spins the spinner. The spinner controls enemy fire directed at fighter planes from missile silos and gun turrets (later in the game the spinner will also control the movement of Zaxxon). When RED is spun, any plane that is in or enters a missile silo area CONTAINING A MISSILE SILO is shot down and returned to its home base. When BLUE is spun, any plane that is in a gun turret area CONTAINING A GUN TURRET is shot down and returned to its home base. If a missile silo or a gun turret has been shot and removed from the board, there is no enemy fire from that area so any planes in that area are safe. Notice that the missile silo areas are surrounded by a red border and the gun turret areas are surrounded by a blue border. See Figures 5A and 5B for locations. When WHITE is spun, all planes are safe. Please Note: if your plane is shot down by a missile silo or gun turret in the inner fortress, return it to a RESTART space in your outer fortress.
3. ORDER OF PLAY: after spinning the spinner, the player who rolled the Lower Number moves his or her plane or planes according to the die count just rolled. Then the player who rolled the Higher Number moves his or her plane or planes according to the die count just rolled. You can move one of your planes the full amount on the die or move both of your planes, splitting the die count between them in any combination
4. HOW A FIGHTER PLANE MOVES: a fighter plane can move from one space to any adjacent space by die count as shown in Figure 6. A plane can change direction or land on the same space more than once on the same turn. A plane cannot pass over or land on a space occupied by another plane. A fighter plane can "fly" at High Altitude or Low Altitude by raising or lowering it on its base. Each change in altitude (either High to Low or Low to High) counts as ONE on your die count. Your plane must be at Low Altitude to shoot a target and at High Altitude to cross a wall.
HOW TO WIN THE GAME:
Be the first player to destroy your enemy targets and shoot Zaxxon with both of your fighter planes.
Published in 1983, the Zaxxon Board Game was one of Milton Bradley’s numerous attempts to translate video games to board games.
Will You Volunteer for this Dangerous Mission?
You and your opponent compete to be the first executive your perilous mission. Maneuver your fighter planes over the enemy fortress by die roll. "Fly" at high or low altitude by raising or lowering your planes on their bases for real 3-dimensional game play Zoom up and over fortress walls and dive down to blast enemy targets. Engage in dogfights at close quarters to force your opponent to retreat. Penetrate enemy radar to challenge Zaxxon to a showdown!
HOW TO PLAY THE GAME:
1. ROLLING THE DIE: both players roll their die AT THE SAME TIME. Reroll the die if there is a tie. On EACH turn, the player rolling the Lower Number on the die ALWAYS plays first. Then the player rolling the Higher Number plays second.
2. USING THE SPINNER: the player rolling the Lower Number spins the spinner. The spinner controls enemy fire directed at fighter planes from missile silos and gun turrets (later in the game the spinner will also control the movement of Zaxxon). When RED is spun, any plane that is in or enters a missile silo area CONTAINING A MISSILE SILO is shot down and returned to its home base. When BLUE is spun, any plane that is in a gun turret area CONTAINING A GUN TURRET is shot down and returned to its home base. If a missile silo or a gun turret has been shot and removed from the board, there is no enemy fire from that area so any planes in that area are safe. Notice that the missile silo areas are surrounded by a red border and the gun turret areas are surrounded by a blue border. See Figures 5A and 5B for locations. When WHITE is spun, all planes are safe. Please Note: if your plane is shot down by a missile silo or gun turret in the inner fortress, return it to a RESTART space in your outer fortress.
3. ORDER OF PLAY: after spinning the spinner, the player who rolled the Lower Number moves his or her plane or planes according to the die count just rolled. Then the player who rolled the Higher Number moves his or her plane or planes according to the die count just rolled. You can move one of your planes the full amount on the die or move both of your planes, splitting the die count between them in any combination
4. HOW A FIGHTER PLANE MOVES: a fighter plane can move from one space to any adjacent space by die count as shown in Figure 6. A plane can change direction or land on the same space more than once on the same turn. A plane cannot pass over or land on a space occupied by another plane. A fighter plane can "fly" at High Altitude or Low Altitude by raising or lowering it on its base. Each change in altitude (either High to Low or Low to High) counts as ONE on your die count. Your plane must be at Low Altitude to shoot a target and at High Altitude to cross a wall.
HOW TO WIN THE GAME:
Be the first player to destroy your enemy targets and shoot Zaxxon with both of your fighter planes.
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