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BGG랭킹
BGG전체 : 14216
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인원
2-4 명
BGG추천: 4-4 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
3.50 / 5
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디자이너
Jaroslaw Bilinski
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아티스트
Radosław Jaszczuk
-
인원
게임 소개
가디언즈 오브 조보스는 RTS 클래식에서 영감을 받은 공상과학 테마의 테이블 상판 게임으로, 플레이어들은 지구상에서 마지막으로 활동한 에너지원을 통제하기 위해 경쟁한다. 아주 오래 전 우주를 탐험한 후원자들이 조보스에 도착했고 여행을 계속할 수 있는 충분한 힘을 모은 후, 그들은 지구를 지키기 위해 가디언즈를 떠났다. 가디언즈 오브 조보스는 수 세기 동안 에너지원을 돌봤지만, 지구가 쇠퇴하기 시작하자 살아남기 위해 서로 싸우기 시작했다.
게임은 가디언즈 사이에 "링크"를 만들어 유닛을 업그레이드하는 독특한 메커니즘으로 역동적인 액션 전술과 전략 전투로 가득 차 있다. 플레이어는 자신의 유닛에 명령을 내려 각 유닛이 다른 가디언의 지원을 받아 치유력을 얻거나 공격력을 높일 수 있다. 가디언즈는 기술을 통해 업그레이드 할 수 있기 때문에, 하나의 유닛이 엄청난 피해나 치유력을 가진 "탱크"의 역할을 할 수 있습니다. 게임에서 자원을 모으고 쿼크라고 불리는 더 작은 단위를 생산하기 위한 구조를 구축함으로써 경제에 집중하는 것도 가능하다.
게임에서 이기려면 플레이어가 죽어가는 소스를 되살릴 에너지를 모아야 하고 마지막 게임인 15라운드에서 가장 많은 양의 에너지를 가져야 한다.
조보스의 수호자들에는 자원수집, 유닛 업그레이드, 영토수호를 위한 5개의 구조물이 있습니다.
각 턴은 두 단계로 구성된다.
1단계: 플레이어가 지도 주변에서 유닛(쿼크, 가디언)을 이동하고 공격을 표시하기 위해 토큰을 배치하는 전술 단계입니다. 각 플레이어가 차례를 지킨 후 유닛 간의 싸움이 해결된다(다른 유닛을 공격하는 플레이어는 적 유닛에게 피해를 입힌다).
2단계: 경제 단계는 모든 플레이어가 동시에 완료하며, 각 플레이어는 가디언즈 간의 연결을 설정하고, 쿼크를 생성하고, 구조를 만들고, 유닛이나 건물의 다른 군사적 측면을 업그레이드하기 위한 기술 타일을 만들 수 있습니다.
중요한 사항: 게임에는 무작위성, 주사위 굴리기 또는 카드 추첨이 없습니다. 사실 주사위나 카드는 없고 Units와 Technology Tails만 구매가 가능하다.
1라운드 초반부터 선수들이 마지막 현역 자원 장악을 위해 군사·경제 발전의 다양한 측면에 집중할 필요가 있고 15라운드마다 더욱 치열하다.
—디자이너의 설명
게임은 가디언즈 사이에 "링크"를 만들어 유닛을 업그레이드하는 독특한 메커니즘으로 역동적인 액션 전술과 전략 전투로 가득 차 있다. 플레이어는 자신의 유닛에 명령을 내려 각 유닛이 다른 가디언의 지원을 받아 치유력을 얻거나 공격력을 높일 수 있다. 가디언즈는 기술을 통해 업그레이드 할 수 있기 때문에, 하나의 유닛이 엄청난 피해나 치유력을 가진 "탱크"의 역할을 할 수 있습니다. 게임에서 자원을 모으고 쿼크라고 불리는 더 작은 단위를 생산하기 위한 구조를 구축함으로써 경제에 집중하는 것도 가능하다.
게임에서 이기려면 플레이어가 죽어가는 소스를 되살릴 에너지를 모아야 하고 마지막 게임인 15라운드에서 가장 많은 양의 에너지를 가져야 한다.
조보스의 수호자들에는 자원수집, 유닛 업그레이드, 영토수호를 위한 5개의 구조물이 있습니다.
각 턴은 두 단계로 구성된다.
1단계: 플레이어가 지도 주변에서 유닛(쿼크, 가디언)을 이동하고 공격을 표시하기 위해 토큰을 배치하는 전술 단계입니다. 각 플레이어가 차례를 지킨 후 유닛 간의 싸움이 해결된다(다른 유닛을 공격하는 플레이어는 적 유닛에게 피해를 입힌다).
2단계: 경제 단계는 모든 플레이어가 동시에 완료하며, 각 플레이어는 가디언즈 간의 연결을 설정하고, 쿼크를 생성하고, 구조를 만들고, 유닛이나 건물의 다른 군사적 측면을 업그레이드하기 위한 기술 타일을 만들 수 있습니다.
중요한 사항: 게임에는 무작위성, 주사위 굴리기 또는 카드 추첨이 없습니다. 사실 주사위나 카드는 없고 Units와 Technology Tails만 구매가 가능하다.
1라운드 초반부터 선수들이 마지막 현역 자원 장악을 위해 군사·경제 발전의 다양한 측면에 집중할 필요가 있고 15라운드마다 더욱 치열하다.
—디자이너의 설명
The Guardians of Xobos is a sci-fi themed tabletop game inspired by RTS classics, in which players compete to gain control over the last active source of energy on the planet. A long, long time ago Patrons, great explorers of the universe, arrived on Xobos and after gathering enough power to continue their journey, they left Guardians there to protect the planet. The Guardians of Xobos cared for the energy sources for centuries, but once the planet began to fade, they started to fight each other in order to survive.
The game is full of dynamic action tactical and strategy battle with unique mechanism of upgrading units by creating "links" between the Guardians. The player can give orders to his units, so that each unit can be supported by a different Guardian to gain healing powers or improved attacks. Since the Guardians can be upgraded via technology, one unit can act as a "tank" with a huge amount of damage or healing powers. In the game it is also possible to focus on economy by building structures for gathering resources and producing smaller units called Quarks.
To win the game, the player must gather Energy to revive the dying source and have the highest amount of Energy in round 15, the last one in the game.
In The Guardians of Xobos there are 5 structures for gathering resources, upgrading units and protecting the territory.
Each turn consists of two phases:
Phase 1: Tactical phase, in which players move units (Quarks and Guardians) around the map and place tokens to mark attacks. After each player takes their turn, the fights between units are resolved (the player attacking other units declares damage he/she deals upon an enemy unit).
Phase 2: Economic phase, completed simultaneously by all players, in which each player can establish links between Guardians, create Quarks, start building structures, and build technology tiles to boost units (or upgrade other military aspects of units or buildings).
Important note: there is no randomness in the game, no dice rolling or card drawing. In fact, there are no dice or cards, but only Units and Technology Tiles available for purchase using certain resources.
From the beginning of the first round players need to focus on various aspects of military and economic development to gain control over the last active source and each of the 15 rounds is more and more intense.
—description from the designer
The game is full of dynamic action tactical and strategy battle with unique mechanism of upgrading units by creating "links" between the Guardians. The player can give orders to his units, so that each unit can be supported by a different Guardian to gain healing powers or improved attacks. Since the Guardians can be upgraded via technology, one unit can act as a "tank" with a huge amount of damage or healing powers. In the game it is also possible to focus on economy by building structures for gathering resources and producing smaller units called Quarks.
To win the game, the player must gather Energy to revive the dying source and have the highest amount of Energy in round 15, the last one in the game.
In The Guardians of Xobos there are 5 structures for gathering resources, upgrading units and protecting the territory.
Each turn consists of two phases:
Phase 1: Tactical phase, in which players move units (Quarks and Guardians) around the map and place tokens to mark attacks. After each player takes their turn, the fights between units are resolved (the player attacking other units declares damage he/she deals upon an enemy unit).
Phase 2: Economic phase, completed simultaneously by all players, in which each player can establish links between Guardians, create Quarks, start building structures, and build technology tiles to boost units (or upgrade other military aspects of units or buildings).
Important note: there is no randomness in the game, no dice rolling or card drawing. In fact, there are no dice or cards, but only Units and Technology Tiles available for purchase using certain resources.
From the beginning of the first round players need to focus on various aspects of military and economic development to gain control over the last active source and each of the 15 rounds is more and more intense.
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