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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Fabio Pozzi
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아티스트
Fabio Pozzi
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인원
게임 소개
게임 오브 6(Game of 6)는 두 명의 플레이어가 서로 다른 색상의 펜을 사용하여 그리드 페이퍼 시트에서 플레이할 수 있는 추상 전략 게임이다. (클래식 Connect6의 발전입니다.) 규칙:
1. 게임을 여는 플레이어는 자신의 색깔의 점 하나를 셀에 넣습니다. 다음의 모든 움직임에서, 각 플레이어는 그리드의 빈 셀에 점 두 개를 붙인다.
2. 점을 6개(수평, 수직, 대각선) 이상 맞추는 플레이어가 승리합니다.
3. 플레이어가 자신의 표시로 닫힌 폴리곤을 완성할 때마다 모든 내부 셀이 해당 색상을 취합니다. 닫힌 폴리곤(closed polygonal)은 같은 색의 점들이 수평, 수직 또는 대각선으로 다음 점과 연결되는 닫힌 경로이다.
4. 한번 염색되면 격자 세포는 차단됩니다. 그들은 반대 색의 새로운 폴리곤에 둘러싸여도 색을 바꿀 수 없고 점들의 정렬에 참여하지 않는다. 한 동작으로 닫힌 다각형과 승리 정렬이 모두 생성되면 후자가 우세해 게임이 끝난다.
플레이어 턴은 두 가지 동작으로 이루어진다: 첫 번째 동작이 폴리곤을 닫으면, 두 번째 동작을 수행하기 전에 내부 셀에 색을 입혀야 한다.
플레이어는 새로운 점을 추가함으로써 항상 기존의 폴리곤을 확대할 수 있다.
5. 6개 이상의 셀에 색을 입히는 플레이어가 게임에서 승리합니다. 여섯 개의 셀이 동일한 다각형으로 둘러싸여 있을 필요는 없습니다: 우승 번호는 공간적으로 분리된 색상의 셀을 더하여 만들어질 수 있습니다.
게임이 끝나면, 승자는 6점, 패자는 자신이 색칠할 수 있었던 셀마다 1점을 얻는다.
한 경기는 6개의 게임으로 구성되며, 선수들에 의해 교대로 시작됩니다. 이 경기의 승자는 가장 많은 경기 승리를 거둔 선수이며, 동점일 경우 가장 많은 점수를 얻은 선수입니다.
1. 게임을 여는 플레이어는 자신의 색깔의 점 하나를 셀에 넣습니다. 다음의 모든 움직임에서, 각 플레이어는 그리드의 빈 셀에 점 두 개를 붙인다.
2. 점을 6개(수평, 수직, 대각선) 이상 맞추는 플레이어가 승리합니다.
3. 플레이어가 자신의 표시로 닫힌 폴리곤을 완성할 때마다 모든 내부 셀이 해당 색상을 취합니다. 닫힌 폴리곤(closed polygonal)은 같은 색의 점들이 수평, 수직 또는 대각선으로 다음 점과 연결되는 닫힌 경로이다.
4. 한번 염색되면 격자 세포는 차단됩니다. 그들은 반대 색의 새로운 폴리곤에 둘러싸여도 색을 바꿀 수 없고 점들의 정렬에 참여하지 않는다. 한 동작으로 닫힌 다각형과 승리 정렬이 모두 생성되면 후자가 우세해 게임이 끝난다.
플레이어 턴은 두 가지 동작으로 이루어진다: 첫 번째 동작이 폴리곤을 닫으면, 두 번째 동작을 수행하기 전에 내부 셀에 색을 입혀야 한다.
플레이어는 새로운 점을 추가함으로써 항상 기존의 폴리곤을 확대할 수 있다.
5. 6개 이상의 셀에 색을 입히는 플레이어가 게임에서 승리합니다. 여섯 개의 셀이 동일한 다각형으로 둘러싸여 있을 필요는 없습니다: 우승 번호는 공간적으로 분리된 색상의 셀을 더하여 만들어질 수 있습니다.
게임이 끝나면, 승자는 6점, 패자는 자신이 색칠할 수 있었던 셀마다 1점을 얻는다.
한 경기는 6개의 게임으로 구성되며, 선수들에 의해 교대로 시작됩니다. 이 경기의 승자는 가장 많은 경기 승리를 거둔 선수이며, 동점일 경우 가장 많은 점수를 얻은 선수입니다.
Game-of-6 is an abstract strategy game for two players that can be played on a grid paper sheet, using pens of two different colors. (it's an evolution of classic Connect6). Rules:
1. The player that opens the game places one dot of his/her color in a cell. In all the following moves, each player places consecutevely two dots in any empty cell of the grid.
2. A player that aligns (horizontally, vertically or diagonally) six (or more) of his/her dots wins the game.
3. Each time a player completes a closed polygonal with his/her marks, all the internal cells take that color. A closed polygonal is any closed path connecting dots of the same color, each adjacent horizontally, vertically or diagonally to next one
4. The grid cells, once colored, are blocked. They cannot change their color even when they are enclosed in a new polygonal of the opposite color and do not take part to any alignment of dots. If a move generates both a closed polygonal and a winning alignment, the latter is prevailing and the game is over.
4.2. A player turn is made of two separate moves: if the first one closes a polygonal, the internal cells must be colored before the second move is performed.
4.3. A player can always enlarge an existing polygonal by adding new dots
5. A player that colors six (or more) cells wins the game. It's not necessary that the six cells are enclosed by the same polygonal: the winning number can be made adding up spatially separated colored cells.
When the game is over, the winner gains six points and the loser one point for each cell he/she was able to color.
A match is composed by six games, to be started alternately by the players. The winner of the match is the player with the most game victories, and in case of a tie, the one who scored the most points.
1. The player that opens the game places one dot of his/her color in a cell. In all the following moves, each player places consecutevely two dots in any empty cell of the grid.
2. A player that aligns (horizontally, vertically or diagonally) six (or more) of his/her dots wins the game.
3. Each time a player completes a closed polygonal with his/her marks, all the internal cells take that color. A closed polygonal is any closed path connecting dots of the same color, each adjacent horizontally, vertically or diagonally to next one
4. The grid cells, once colored, are blocked. They cannot change their color even when they are enclosed in a new polygonal of the opposite color and do not take part to any alignment of dots. If a move generates both a closed polygonal and a winning alignment, the latter is prevailing and the game is over.
4.2. A player turn is made of two separate moves: if the first one closes a polygonal, the internal cells must be colored before the second move is performed.
4.3. A player can always enlarge an existing polygonal by adding new dots
5. A player that colors six (or more) cells wins the game. It's not necessary that the six cells are enclosed by the same polygonal: the winning number can be made adding up spatially separated colored cells.
When the game is over, the winner gains six points and the loser one point for each cell he/she was able to color.
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