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BGG랭킹
BGG전체 : 0
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인원
2-5 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-20 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
-
디자이너
Satoru Nakamura (中村聡)
-
아티스트
Mamiko Taguchi (田口真弥子)
-
인원
게임 소개
사용자 요약
DICE WIDE SUT은 지울 수 있는 마커와 게임 보드를 포함하는 롤 앤 라이트 게임이다. 행을 버스트하지 않고 점수를 매길 수 있도록 열을 체크 표시로 채우십시오!
2-5인용 이 게임에서는 플레이어 수에 상관없이 빨간색 주사위 3~6개, 파란색 주사위 3~6개와 보라색 주사위 1개를 사용합니다. 각 플레이어는 상단에 빨간색 주사위 얼굴 격자(일렬로 건너갈 때 1-5를 읽음)와 하단에 파란색 주사위 얼굴 격자(열로 내려갈 때 1-5를 읽음)가 있는 지울 수 있는 게임보드를 가지고 있다. 각 그리드의 오른쪽에는 6s 열이 있습니다. 6s는 회색으로 표시되고 빨간색 또는 파란색 그리드의 일부로 간주되지 않습니다.
라운드를 시작하기 위해, 한 명의 플레이어가 주사위를 굴립니다. 그리고 나서, 출발한 선수는 빨간색과 파란색 중 하나를 선택한 다음, 1-5번으로 번호가 매겨진 두 개의 주사위 또는 6번으로 번호가 매겨진 단일 주사위를 선택한다. 보라색 주사위는 빨간색이든 파란색이든 고를 수 있습니다. 주사위 또는 주사위를 선택한 후, 플레이어 보드의 절반에 있는 빈 주사위 면을 찍은 숫자와 일치시킵니다. 한 가지 예외: 당신이 6을 찍을 때, 당신은 보드의 위나 아래에 있는 6을 체크 아웃 할 수 있습니다.
빨간색 또는 파란색 그리드에 5개의 수평 체크 표시 행을 작성하는 경우 선택한 모든 다이 면에 선을 배치해야 합니다. 나쁜 소식이야! 그러나 같은 행에 체크 표시가 6개인 경우, 최종 체크 표시를 행에 배치하고 확대하지 않고 체크 표시를 지우도록 선택할 수 있습니다.
모든 주사위가 결정되면, 출발한 선수로부터 시계 방향으로 순서대로 다음 선수가 새로운 출발 선수가 되고 새로운 라운드를 시작한다. 한 선수가 빨간색이나 파란색 격자에 세 개의 열을 채우면, 각 플레이어가 마지막 한 바퀴를 돌게 된다. 플레이어는 해당 열의 연속 체크 표시 수에 따라 각 열에 대한 점수를 획득합니다. 빨간색 그리드의 한 열에 있는 세 개의 개별 체크 표시는 3점(각 체크마다 1점)의 가치가 있는 반면, 세 개의 연속 체크 표시는 6점의 가치가 있습니다. 빈 공간이나 줄 바꿈이 있으면 연속성이 끊어집니다. 가장 높은 점수를 받은 사람이 승리합니다.
게시자 요약
주사위 와이드 셧은 주사위 게임입니다.
게임을 시작할 때 5x5 스퀴어 격자가 2개 있습니다. 매 라운드마다, 첫 번째 플레이어는 특정한 숫자의 주사위를 굴립니다. 차례가 오는 동안, 한 두 개씩 드세요. 찍은 각 다이에 대해 정사각형 그리드 중 하나에서 동일한 수의 핀 공간을 확인합니다.
게임이 끝나면 그리드에서 얼마나 긴 수직선 체크에 따라 점수를 매긴다. 그러나 5개의 검사로 이루어진 수평선을 완료해야 하는 경우에는 해당 그리드의 모든 수직선이 수평선으로 분할되어 점수가 낮아집니다.
규칙은 간단하지만 스플릿 라인 규칙 때문에 결정을 내리는 데 어려움을 느낄 때가 있습니다.
「dice wide shut」は、(1)ダイスを選び、(2)ボードの対応する部分にチェックを入れるだけの、簡単なルールのゲームです。
各列ごとに得点を計算し、ゲーム終了時に得点の高いプレイヤーが勝利します。
縦方向にチェックが連続すると得点が高くなります。しかし、横方向にチェックがつながると失点につながるルールがあなたを苦しめるでしょう。
多くの誘惑と疑念が立ちふさがり、ダイスの選択は決して容易ではありません。
DICE WIDE SUT은 지울 수 있는 마커와 게임 보드를 포함하는 롤 앤 라이트 게임이다. 행을 버스트하지 않고 점수를 매길 수 있도록 열을 체크 표시로 채우십시오!
2-5인용 이 게임에서는 플레이어 수에 상관없이 빨간색 주사위 3~6개, 파란색 주사위 3~6개와 보라색 주사위 1개를 사용합니다. 각 플레이어는 상단에 빨간색 주사위 얼굴 격자(일렬로 건너갈 때 1-5를 읽음)와 하단에 파란색 주사위 얼굴 격자(열로 내려갈 때 1-5를 읽음)가 있는 지울 수 있는 게임보드를 가지고 있다. 각 그리드의 오른쪽에는 6s 열이 있습니다. 6s는 회색으로 표시되고 빨간색 또는 파란색 그리드의 일부로 간주되지 않습니다.
라운드를 시작하기 위해, 한 명의 플레이어가 주사위를 굴립니다. 그리고 나서, 출발한 선수는 빨간색과 파란색 중 하나를 선택한 다음, 1-5번으로 번호가 매겨진 두 개의 주사위 또는 6번으로 번호가 매겨진 단일 주사위를 선택한다. 보라색 주사위는 빨간색이든 파란색이든 고를 수 있습니다. 주사위 또는 주사위를 선택한 후, 플레이어 보드의 절반에 있는 빈 주사위 면을 찍은 숫자와 일치시킵니다. 한 가지 예외: 당신이 6을 찍을 때, 당신은 보드의 위나 아래에 있는 6을 체크 아웃 할 수 있습니다.
빨간색 또는 파란색 그리드에 5개의 수평 체크 표시 행을 작성하는 경우 선택한 모든 다이 면에 선을 배치해야 합니다. 나쁜 소식이야! 그러나 같은 행에 체크 표시가 6개인 경우, 최종 체크 표시를 행에 배치하고 확대하지 않고 체크 표시를 지우도록 선택할 수 있습니다.
모든 주사위가 결정되면, 출발한 선수로부터 시계 방향으로 순서대로 다음 선수가 새로운 출발 선수가 되고 새로운 라운드를 시작한다. 한 선수가 빨간색이나 파란색 격자에 세 개의 열을 채우면, 각 플레이어가 마지막 한 바퀴를 돌게 된다. 플레이어는 해당 열의 연속 체크 표시 수에 따라 각 열에 대한 점수를 획득합니다. 빨간색 그리드의 한 열에 있는 세 개의 개별 체크 표시는 3점(각 체크마다 1점)의 가치가 있는 반면, 세 개의 연속 체크 표시는 6점의 가치가 있습니다. 빈 공간이나 줄 바꿈이 있으면 연속성이 끊어집니다. 가장 높은 점수를 받은 사람이 승리합니다.
게시자 요약
주사위 와이드 셧은 주사위 게임입니다.
게임을 시작할 때 5x5 스퀴어 격자가 2개 있습니다. 매 라운드마다, 첫 번째 플레이어는 특정한 숫자의 주사위를 굴립니다. 차례가 오는 동안, 한 두 개씩 드세요. 찍은 각 다이에 대해 정사각형 그리드 중 하나에서 동일한 수의 핀 공간을 확인합니다.
게임이 끝나면 그리드에서 얼마나 긴 수직선 체크에 따라 점수를 매긴다. 그러나 5개의 검사로 이루어진 수평선을 완료해야 하는 경우에는 해당 그리드의 모든 수직선이 수평선으로 분할되어 점수가 낮아집니다.
규칙은 간단하지만 스플릿 라인 규칙 때문에 결정을 내리는 데 어려움을 느낄 때가 있습니다.
「dice wide shut」は、(1)ダイスを選び、(2)ボードの対応する部分にチェックを入れるだけの、簡単なルールのゲームです。
各列ごとに得点を計算し、ゲーム終了時に得点の高いプレイヤーが勝利します。
縦方向にチェックが連続すると得点が高くなります。しかし、横方向にチェックがつながると失点につながるルールがあなたを苦しめるでしょう。
多くの誘惑と疑念が立ちふさがり、ダイスの選択は決して容易ではありません。
User summary
DICE WIDE SHUT is a roll-and-write game that includes erasable markers and game boards. Try to fill the columns with checkmarks to score without bursting any rows!
In this game for 2-5 players, you'll use 3-6 red dice and 3-6 blue dice along with a single purple die no matter the player count. Each player has their own erasable game board with a red grid of dice faces at the top of it (with the red faces reading 1-5 as you go across a row) and a blue grid of dice faces at the bottom (with the blue faces reading 1-5 as you go down a column). On the right-hand side of each grid is a column of 6s; the 6s are grayed out and not considered to be part of the red or blue grid.
To start a round, one player rolls the dice. The starting player then chooses either red or blue, then chooses two dice numbered 1-5 or a single die numbered six in the named color. The purple die can be picked up whether you choose red or blue. After you take the die or dice, you check off empty die faces in that half of your player board that match the numbers taken. One exception: When you take a 6, you can check off a 6 in either the top or bottom of your board.
If you create a row of five horizontal checkmarks in the red or blue grid, then you must place a line through all of these checked die faces. Boom! Bad news! If, however, you have a checked 6 in that same row, you can choose to cross out the checkmark instead of placing the final check in the row and blowing it up.
Once all the dice have been claimed, then the next player in clockwise order from the starting player becomes the new starting player and begins a new round. As soon as one player has three filled columns in either the red or the blue grid, each other player takes one final turn (assuming enough dice remain), then the game ends. Players then score points for each column depending on the number of continuous check marks in that column; three separate checkmarks in a column in the red grid is worth 3 points (1 point for each check) while three continuous checkmarks is worth 6 points. An empty space or a crossed-out line breaks the continuity. Whoever has the highest total wins.
Publisher's summary
DICE WIDE SHUT is a dice game.
At the beginning of the game, you have two 5x5 squeare grids. Each round, the first player rolls certain number of dice. During your turn, you take one or two of them. For each die taken, you check a space of the same number of pips in one of your square grids.
At the end of the game, you score points according to how long vertical lines of coninuous checks you made in your grids. However, if you were forced to complete a horizontal line of five checks, all vertical lines on that grid are considered to be split by the horizontal line, resulting fewer points scored.
The rules are simple, but because of the split-line rule, sometimes you will find it difficult to make decisions.
「DICE WIDE SHUT」は、(1)ダイスを選び、(2)ボードの対応する部分にチェックを入れるだけの、簡単なルールのゲームです。
各列ごとに得点を計算し、ゲーム終了時に得点の高いプレイヤーが勝利します。
縦方向にチェックが連続すると得点が高くなります。しかし、横方向にチェックがつながると失点につながるルールがあなたを苦しめるでしょう。
多くの誘惑と疑念が立ちふさがり、ダイスの選択は決して容易ではありません。
DICE WIDE SHUT is a roll-and-write game that includes erasable markers and game boards. Try to fill the columns with checkmarks to score without bursting any rows!
In this game for 2-5 players, you'll use 3-6 red dice and 3-6 blue dice along with a single purple die no matter the player count. Each player has their own erasable game board with a red grid of dice faces at the top of it (with the red faces reading 1-5 as you go across a row) and a blue grid of dice faces at the bottom (with the blue faces reading 1-5 as you go down a column). On the right-hand side of each grid is a column of 6s; the 6s are grayed out and not considered to be part of the red or blue grid.
To start a round, one player rolls the dice. The starting player then chooses either red or blue, then chooses two dice numbered 1-5 or a single die numbered six in the named color. The purple die can be picked up whether you choose red or blue. After you take the die or dice, you check off empty die faces in that half of your player board that match the numbers taken. One exception: When you take a 6, you can check off a 6 in either the top or bottom of your board.
If you create a row of five horizontal checkmarks in the red or blue grid, then you must place a line through all of these checked die faces. Boom! Bad news! If, however, you have a checked 6 in that same row, you can choose to cross out the checkmark instead of placing the final check in the row and blowing it up.
Once all the dice have been claimed, then the next player in clockwise order from the starting player becomes the new starting player and begins a new round. As soon as one player has three filled columns in either the red or the blue grid, each other player takes one final turn (assuming enough dice remain), then the game ends. Players then score points for each column depending on the number of continuous check marks in that column; three separate checkmarks in a column in the red grid is worth 3 points (1 point for each check) while three continuous checkmarks is worth 6 points. An empty space or a crossed-out line breaks the continuity. Whoever has the highest total wins.
Publisher's summary
DICE WIDE SHUT is a dice game.
At the beginning of the game, you have two 5x5 squeare grids. Each round, the first player rolls certain number of dice. During your turn, you take one or two of them. For each die taken, you check a space of the same number of pips in one of your square grids.
At the end of the game, you score points according to how long vertical lines of coninuous checks you made in your grids. However, if you were forced to complete a horizontal line of five checks, all vertical lines on that grid are considered to be split by the horizontal line, resulting fewer points scored.
The rules are simple, but because of the split-line rule, sometimes you will find it difficult to make decisions.
「DICE WIDE SHUT」は、(1)ダイスを選び、(2)ボードの対応する部分にチェックを入れるだけの、簡単なルールのゲームです。
各列ごとに得点を計算し、ゲーム終了時に得点の高いプレイヤーが勝利します。
縦方向にチェックが連続すると得点が高くなります。しかし、横方向にチェックがつながると失点につながるルールがあなたを苦しめるでしょう。
多くの誘惑と疑念が立ちふさがり、ダイスの選択は決して容易ではありません。
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