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  • 인원

    2-6 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    360-360 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

사용자 요약:

반지의 전쟁(War of the Rings)은 제프 키(Jeff Key)가 집필하고 치마에라(Chimaera)에서 발행한 외교소설이다. 기본 게임은 1971년 규칙을 따르지만, 수많은 예외를 가지고 있다. 그 규칙들은 맞춤형 색상 지도와 함께 제공되었다.

이 게임은 6명의 플레이어를 지원하며 이름이 붙여진 국가는 모르도르, 로한, 곤도르, 북부의 사람들, 엘프, 그리고 난쟁이이다. 비록 함대와 해상 여행이 강조되지 않지만, 이 지도는 5개의 해상 지역을 보여준다. 초기 설정에 플릿이 포함되어 있지 않으므로 플릿을 만들 수 없습니다. 그러나 빌드 가능 단위 "bunchaboats"는 기능적으로 다소 유사하다. 이 지역은 예외적으로 많은 주들로 나뉘는데, 그 중 많은 주들은 어떤 종류의 단위가 산악 지형에 들어갈 수 있는지를 제한하는 "terrain"을 가지고 있다(예를 들어, 도블린, 엔트, 드베르그만 산악 지형에 들어갈 수 있다. 경기 시작 시점에 더 샤이어를 포함한 13개의 중립 공급 센터가 있다. 초기 토지 설정은 8개 주로 시작하는 모르도르를 크게 선호한다. 난쟁이들은 2개의 주로 시작하며, 다른 모든 집단들은 3개의 주로 시작한다. 이것은 대부분의 혹은 모든 플레이어들이 모르도르에 대항하도록 강요한다. 초기 부대에는 특수 "이중 병력"과 "삼중 병력"이중 병력"이 포함되어 있다. 플레이 중에는 일반 힘 군만 생성할 수 있습니다.

샤이어 지역에서 시작되는 특별 작품인 반지가 추가로 있다. 어떤 플레이어도 링을 소유하지 않지만, 어떤 플레이어라도 링을 보유한 지역에서 이동하는 군대 부대와 함께 링을 이동할 수 있습니다. 또는 일부 단위는 "quot;를 사용할 수 있습니다. 그 후 링은 분리될 수 없게 되어, 상당한 이점(보이지 않는 것 포함 - 유닛은 평소처럼 명령을 받지만, 유닛이 전투에 참여하지 않는 한 공개되지 않음)을 제공한다. 유닛 "착용"인 경우 반지는 파괴되었고 반지는 그 지방에 남아 있다.

(1) 플레이어는 링을 바라드두르로 이동하여 파괴할 수 있다. (2) 모르도르 "삼중 힘 "군 (AKA 사우론)을 제거한다. (3) 모르도르 "삼중 힘 "군 "삼중 힘 "군 그리고 링은 끝의 지방으로 이동할 수 있다. (1)이나 (2)의 경우 모르도르가 지고 남은 선수들의 상대적인 힘을 비교하여 승자를 가린다. (3)의 경우, 모르도르가 승리한다.

이 규칙은 또한 표준 규칙에 대한 몇 가지 수정을 제시하는데, 주로 "이중 힘"과 "삼중 힘"에 관한 것이다. 또한, 1년에 4번의 턴이 치러집니다. 우편 플레이를 위해 고안된 이 게임은 변경 없이 전통적인 테이블 플레이를 지원한다.
User summary:

War of the Rings is a Diplomacy variant written by Jeff Key and published in Chimaera (Issue 13 - Mar 1976). The basic game follows the 1971 rules, but with numerous exceptions. The rules were accompanied by a custom color map.

The game supports six players and the named nations are Mordor, Rohan, Gondor, The Men of the North, The Elves, and The Dwarves. Although fleets and sea travel are de-emphasized, the map presents five sea areas. The initial setup does not contain fleets and fleets cannot be built. However the buildable unit "bunchaboats" is functionally somewhat similar. The land area is divided into an exceptional number of provinces, many of which have an indicated "terrain" that limits which types of unit may enter (for example, only Goblins, Ents, and Dwarves may enter mountain terrain). There are thirteen neutral supply centers at the start of play, including The Shire. The initial land setup heavily favors Mordor which starts with eight provinces; The Dwarves starts with two provinces; all other groups start with three provinces. This forces most, or all, of the players to align against Mordor. The initial units include special "double strength" and "triple strength" armies. During play, only normal strength armies can be created.

There is an additional special piece, The Ring, that begins in The Shire region. No player owns The Ring but any player can move The Ring with any army unit that moves from the area that holds it. Alternately, some units may "put on" The Ring which then becomes inseparable, conferring some significant benefits (including invisibility - the unit receives orders as usual, but they are not made public unless the unit engages in combat). If the unit "wearing" The Ring is destroyed The Ring remains in the province.

There are three separate victory conditions: (1) a player may move The Ring to Barad-Dur, destroying it; (2) the Mordor "triple strength" army (AKA Sauron) is eliminated; (3) the Mordor "triple strength" army and The Ring end a turn in the same province. In the case of (1) or (2), Mordor loses and the relative strengths of the remaining players are compared to determine a winner. In the case of (3), Mordor wins.

The rules also present several modifications to the standard rules, primarily regarding the "double strength" and "triple strength" armies. Too, four turns per year are played. Intended for postal play, the game supports traditional table play without alteration.

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