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BGG랭킹
BGG전체 : 15131
WARGAMES : 2801
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4+ 명 -
게임시간
180-600 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
3.00 / 5
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디자이너
Adam Starkweather
-
아티스트
Ilya Kudriashov
-
인원
게임 소개
코리아: 파이어 앤 아이스는 작전 규모 시스템이라고 불리는 새로운 시스템의 첫 번째 게임입니다. 이 시스템은 제2차 세계 대전부터 현대 시대까지의 대규모 전투를 포괄할 것이다. 체계의 규모는 1회 회전당 10마일이며, 주요 기동 유닛은 사단이다.
오래된 게임이지만 훌륭하게 구상된 &ldquo의 시스템을 핵심으로 사용하고 있다.라인강으로 가는 길목에서 선수들은 모든 유닛을 한 번 움직일 수 있지만 공급 비용을 감당할 수 있다면 여전히 움직이지 않는 유닛을 충동적으로 이동할 수 있다. 이에 맞서 상대 선수는 적절한 리저브를 유지해야 할 것이다.
그 웅장한 캠페인 게임은 전쟁의 첫 해를 다룬다.
적당히 복잡한 규칙 집합을 사용하면, 선수들은 규칙이 아닌 플레이에 집중할 수 있을 것이다. 보급을 잘 하는 것이 승리의 열쇠가 될 것입니다. 하지만 전진할수록 보급 상황은 악화될 것입니다. 적을 찾는 것은 적을 물리치는 데 필수적이기 때문에 탐지 또한 승리의 열쇠가 될 것입니다. F-86 대 MiG-15 전투, 대리전의 정치적 한계, 소련의 개입 가능성, 핵무기 가능성, 그리고 물론 지원과 침략에 대한 미 해군도 다루었다.
다양한 규모의 배틀과 캠페인(플레이타임 2~20시간)을 아우르는 시나리오와 함께 모든 것을 원하는 선수들을 위한 그랜드 캠페인 게임이 펼쳐진다.
복잡성: 10명 중 6명
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 8점
시간 척도: 1회당 1주일
지도 축척: 16진수당 7마일
플레이어: 1-4
게임 시간: 2-60시간
디자이너: 애덤 스타크웨더
예술가: 일리야 쿠드랴쇼프
구성 요소:
48 페이지 규칙서 1권
24페이지 시나리오북 1권
3개의 22” x 34” 지도
다섯 개의 표시 및 차트
두 개의 9/16분의 1 카운터시트
주사위 4개
게임 박스
오래된 게임이지만 훌륭하게 구상된 &ldquo의 시스템을 핵심으로 사용하고 있다.라인강으로 가는 길목에서 선수들은 모든 유닛을 한 번 움직일 수 있지만 공급 비용을 감당할 수 있다면 여전히 움직이지 않는 유닛을 충동적으로 이동할 수 있다. 이에 맞서 상대 선수는 적절한 리저브를 유지해야 할 것이다.
그 웅장한 캠페인 게임은 전쟁의 첫 해를 다룬다.
적당히 복잡한 규칙 집합을 사용하면, 선수들은 규칙이 아닌 플레이에 집중할 수 있을 것이다. 보급을 잘 하는 것이 승리의 열쇠가 될 것입니다. 하지만 전진할수록 보급 상황은 악화될 것입니다. 적을 찾는 것은 적을 물리치는 데 필수적이기 때문에 탐지 또한 승리의 열쇠가 될 것입니다. F-86 대 MiG-15 전투, 대리전의 정치적 한계, 소련의 개입 가능성, 핵무기 가능성, 그리고 물론 지원과 침략에 대한 미 해군도 다루었다.
다양한 규모의 배틀과 캠페인(플레이타임 2~20시간)을 아우르는 시나리오와 함께 모든 것을 원하는 선수들을 위한 그랜드 캠페인 게임이 펼쳐진다.
복잡성: 10명 중 6명
카드놀이의 적합성: 10점 만점에 8점
시간 척도: 1회당 1주일
지도 축척: 16진수당 7마일
플레이어: 1-4
게임 시간: 2-60시간
디자이너: 애덤 스타크웨더
예술가: 일리야 쿠드랴쇼프
구성 요소:
48 페이지 규칙서 1권
24페이지 시나리오북 1권
3개의 22” x 34” 지도
다섯 개의 표시 및 차트
두 개의 9/16분의 1 카운터시트
주사위 4개
게임 박스
Korea: Fire and Ice is the first game in a new system called Operational Scale System. This system will cover large scale combat from World War Two into the modern era. The scale for the system will be 10 miles a hex and weekly turns, with Divisions as the primary maneuver unit.
Using at its heart a system that is from an older but wonderfully conceived game called “Road to the Rhine”, players will be able to move all their units once but can, if they can afford the supply cost, move the still unmoved units impulse after impulse. The opposing player will have to maintain adequate reserves to counter this.
The grand campaign game covers the first year of the war.
Using a moderately complex rule set, players will be able to concentrate on the play and not the rules. Keeping your units well supplied will be the key to victory – but as you advance, you’ll see your supply situation deteriorate. Detection will also be a key to victory as finding your enemy is vital to defeating him. Also covered are the epic F-86 versus MiG-15 battles, political limitations of surrogate wars, possible Soviet intervention, possible nuclear weapons, and of course, the United States Navy – for both support and invasions.
There will be scenarios covering various sized battles and campaigns (with a play time of 2 to 20 hours), as well as a grand campaign game for players that want it all.
Complexity: 6 out of 10
Solitaire Suitability: 8 out of 10
Time Scale: 1 week per turn
Map Scale: 7 miles a hex
Players: 1-4
Playing Time: 2-60 hours
Designer: Adam Starkweather
Artist: Ilya Kudryashov
Components:
One 48 page rulebook
One 24 page scenario book
Three 22” by 34” maps
Five Displays and Charts
Two 9/16ths Countersheets
4 Dice
Game Box
Using at its heart a system that is from an older but wonderfully conceived game called “Road to the Rhine”, players will be able to move all their units once but can, if they can afford the supply cost, move the still unmoved units impulse after impulse. The opposing player will have to maintain adequate reserves to counter this.
The grand campaign game covers the first year of the war.
Using a moderately complex rule set, players will be able to concentrate on the play and not the rules. Keeping your units well supplied will be the key to victory – but as you advance, you’ll see your supply situation deteriorate. Detection will also be a key to victory as finding your enemy is vital to defeating him. Also covered are the epic F-86 versus MiG-15 battles, political limitations of surrogate wars, possible Soviet intervention, possible nuclear weapons, and of course, the United States Navy – for both support and invasions.
There will be scenarios covering various sized battles and campaigns (with a play time of 2 to 20 hours), as well as a grand campaign game for players that want it all.
Complexity: 6 out of 10
Solitaire Suitability: 8 out of 10
Time Scale: 1 week per turn
Map Scale: 7 miles a hex
Players: 1-4
Playing Time: 2-60 hours
Designer: Adam Starkweather
Artist: Ilya Kudryashov
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