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BGG랭킹
BGG전체 : 0
STRATEGY : 0
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인원
1-4 명
BGG추천: 1-4 명 -
게임시간
75-120 분
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연령
14+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.23 / 5
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디자이너
Stefan Risthaus
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아티스트
Harald Lieske, Adam P. McIver
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인원
게임 소개
TMG Deluxified 버전의 젠트 - Kickstarter만 해당
겐테스는 혁신적인 타이밍 메커니즘을 가진 흥미로운 문명 게임이다.
"젠테스"는 라틴어로 부족, 민족, 민족을 의미한다. 이 게임에서 플레이어들은 지중해에 기념물을 세우고 새로운 도시를 식민지로 만들거나 설립함으로써 발전을 시도하는 고대인들의 역할을 맡는다.
게임은 6개의 라운드로 진행되며, 각각 액션 페이즈, 정리 페이즈로 구성된다. 1-2라운드, 3-4라운드, 5-6라운드 세 개의 에라스 —가 있으며, 1, 3, 5라운드가 시작될 때 새로운 기념비 카드가 게임에 들어간다. 각 플레이어는 액션 마커와 모래 타이머 마커를 위한 타임 트랙이 있는 개인 플레이어 매트를 가지고 있다. 한 라운드의 행동 단계에서, 선수들은 시계 방향으로 돌아가며, 한 턴에 한 가지 동작을 수행한다. 각 동작에는 타임 트랙에 배치된 메인 보드의 동작 마커가 필요합니다. 액션 마커의 정보에 따라, 당신은 또한 약간의 돈을 지불하거나 타임 트랙에 설치된 모래 타이머를 가져가야 합니다. 타임 트랙에 빈 공간이 없을 때는 남은 라운드를 통과해야 합니다. 따라서 예를 들어 두 개의 단일 모래 타이머 대신 더블 모래 타이머를 선택하거나 더 많은 돈이 필요하지만 모래 타이머가 적은 작업 마커를 사용하는 경우 한 라운드의 플레이어당 동작 수는 크게 달라질 수 있습니다. 정리 단계에서는 단일 모래 타이머를 떨어뜨리고, 이중 모래 타이머를 뒤집어서 단일 모래 타이머 마커가 되어 다음 라운드를 진행합니다. 동작은 다음과 같습니다.
공통 디스플레이에서 새 카드 구입
기념비(승점 및 새 옵션을 위해 손에서 개인 디스플레이까지 카드 재생) 구축
직원 교육/교육
건설/수립 도시
돈을 가져가다
카드를 재생하려면 해당 카드에 인쇄된 요구 사항을 충족해야 합니다(예: 사제 2명과 군인 4명). 이러한 요구사항은 훈련 &mdash, 즉 특정 인원을 확보하는 것이 중요한 이유이지만, 개인 플레이어 보드 &mdash의 왼쪽에 세 명, 오른쪽에 세 명 등 6명의 서로 다른 유형의 사람이 있고 같은 줄에 있는 두 유형에 대해 총 여섯 개의 공간만 있기 때문에 쉽지 않습니다. 예를 들어 상인이 세 명이라면 상인을 세는 표지를 병사들 옆으로 세 칸 이동시켜 병사들을 위한 공간이 세 칸밖에 남지 않는다. 네 번째 병사를 교육하고 병사 마커를 네 번째 공간으로 이동시키면 해당 마커가 두 번째 공간으로 밀리기 때문에 자동으로 한 명의 상인을 잃게 됩니다.
전시물과 건설한 도시에 있는 기념물의 특정 기능을 사용하여 추가 작업을 생성하는 것이 중요합니다. 도시는 비싸지만 각 라운드가 끝날 때마다 이익을 창출하거나 액션 마커를 획득하지 않고 액션을 취할 수 있는 새로운 옵션을 제공하여 대신 모래 타이머 마커만 획득합니다.
돈을 받기 위해 낭비하는 행동을 피하기 위해 일정한 수입을 가지도록 노력하세요. 기념비 카드는 에라스 I, II, III의 데크 내에서 무작위로 섞이기 때문에 모든 게임에서 새로운 공통 카드의 표시에 주의하십시오. 카드에 동일한 달성 기호를 수집하여 일련의 기호에 대한 승리 포인트를 높일 수 있습니다. 도시를 건설하여 선택권을 넓히세요!
디럭시드 에디션과 일반 에디션의 차이점은 다음과 같다.
포함 "신도시"확장
호일 도장함.
6개의 대형 미플
24개의 보통 크기의 멀티플
89 금속 동전
목재 액션 토큰 28개
나무 자물쇠 토큰 21개
목재 모래시계 토큰 60개
이중 레이어 플레이어 보드 4개
사용자 지정 모양의 점수 토큰 4개
접힌 공간 사용자 지정 삽입
끈끈이 가방 1개
업그레이드된 라운드 토큰 1개
겐테스는 혁신적인 타이밍 메커니즘을 가진 흥미로운 문명 게임이다.
"젠테스"는 라틴어로 부족, 민족, 민족을 의미한다. 이 게임에서 플레이어들은 지중해에 기념물을 세우고 새로운 도시를 식민지로 만들거나 설립함으로써 발전을 시도하는 고대인들의 역할을 맡는다.
게임은 6개의 라운드로 진행되며, 각각 액션 페이즈, 정리 페이즈로 구성된다. 1-2라운드, 3-4라운드, 5-6라운드 세 개의 에라스 —가 있으며, 1, 3, 5라운드가 시작될 때 새로운 기념비 카드가 게임에 들어간다. 각 플레이어는 액션 마커와 모래 타이머 마커를 위한 타임 트랙이 있는 개인 플레이어 매트를 가지고 있다. 한 라운드의 행동 단계에서, 선수들은 시계 방향으로 돌아가며, 한 턴에 한 가지 동작을 수행한다. 각 동작에는 타임 트랙에 배치된 메인 보드의 동작 마커가 필요합니다. 액션 마커의 정보에 따라, 당신은 또한 약간의 돈을 지불하거나 타임 트랙에 설치된 모래 타이머를 가져가야 합니다. 타임 트랙에 빈 공간이 없을 때는 남은 라운드를 통과해야 합니다. 따라서 예를 들어 두 개의 단일 모래 타이머 대신 더블 모래 타이머를 선택하거나 더 많은 돈이 필요하지만 모래 타이머가 적은 작업 마커를 사용하는 경우 한 라운드의 플레이어당 동작 수는 크게 달라질 수 있습니다. 정리 단계에서는 단일 모래 타이머를 떨어뜨리고, 이중 모래 타이머를 뒤집어서 단일 모래 타이머 마커가 되어 다음 라운드를 진행합니다. 동작은 다음과 같습니다.
공통 디스플레이에서 새 카드 구입
기념비(승점 및 새 옵션을 위해 손에서 개인 디스플레이까지 카드 재생) 구축
직원 교육/교육
건설/수립 도시
돈을 가져가다
카드를 재생하려면 해당 카드에 인쇄된 요구 사항을 충족해야 합니다(예: 사제 2명과 군인 4명). 이러한 요구사항은 훈련 &mdash, 즉 특정 인원을 확보하는 것이 중요한 이유이지만, 개인 플레이어 보드 &mdash의 왼쪽에 세 명, 오른쪽에 세 명 등 6명의 서로 다른 유형의 사람이 있고 같은 줄에 있는 두 유형에 대해 총 여섯 개의 공간만 있기 때문에 쉽지 않습니다. 예를 들어 상인이 세 명이라면 상인을 세는 표지를 병사들 옆으로 세 칸 이동시켜 병사들을 위한 공간이 세 칸밖에 남지 않는다. 네 번째 병사를 교육하고 병사 마커를 네 번째 공간으로 이동시키면 해당 마커가 두 번째 공간으로 밀리기 때문에 자동으로 한 명의 상인을 잃게 됩니다.
전시물과 건설한 도시에 있는 기념물의 특정 기능을 사용하여 추가 작업을 생성하는 것이 중요합니다. 도시는 비싸지만 각 라운드가 끝날 때마다 이익을 창출하거나 액션 마커를 획득하지 않고 액션을 취할 수 있는 새로운 옵션을 제공하여 대신 모래 타이머 마커만 획득합니다.
돈을 받기 위해 낭비하는 행동을 피하기 위해 일정한 수입을 가지도록 노력하세요. 기념비 카드는 에라스 I, II, III의 데크 내에서 무작위로 섞이기 때문에 모든 게임에서 새로운 공통 카드의 표시에 주의하십시오. 카드에 동일한 달성 기호를 수집하여 일련의 기호에 대한 승리 포인트를 높일 수 있습니다. 도시를 건설하여 선택권을 넓히세요!
디럭시드 에디션과 일반 에디션의 차이점은 다음과 같다.
포함 "신도시"확장
호일 도장함.
6개의 대형 미플
24개의 보통 크기의 멀티플
89 금속 동전
목재 액션 토큰 28개
나무 자물쇠 토큰 21개
목재 모래시계 토큰 60개
이중 레이어 플레이어 보드 4개
사용자 지정 모양의 점수 토큰 4개
접힌 공간 사용자 지정 삽입
끈끈이 가방 1개
업그레이드된 라운드 토큰 1개
TMG Deluxified version of Gentes - Kickstarter only
Gentes is an interesting civilization game with an innovative timing mechanism.
"Gentes" is the Latin plural word for greater groups of human beings (e.g., tribes, nations, people; singular: "gens"). In this game, players take the role of an ancient people who are attempting to develop by building monuments and colonizing or founding new cities in the Mediterranean sea.
The game is played in six rounds, each consisting of two phases: action phase, and tidying up. There are three eras — rounds 1-2, 3-4, 5-6 — with new monument cards entering the game at the beginning of rounds 1, 3 and 5. Each player has a personal player mat with a time track for action markers and sand timer markers. In the action phase of a round, the players take their turns in clockwise order, conducting one action per turn. Each action requires an action marker from the main board that is placed on the time track. Depending on the information on the action marker, you have to also pay some money or take sand timers that are placed on the time track. When you have no free spaces on your time track, you must pass for the remainder of the round. Therefore, the number of actions per player in a single round may vary significantly if, for example, you choose double sand timers instead of two single ones or take action markers that require more money but fewer sand timers. Single sand timers are dropped in the tidying up phase, while double sand timers are flipped to become single sand timer markers and stay for another round. The actions are:
Buy new cards from the common display
Build monuments (playing cards from your hand to your personal display for victory points and new options)
Train/Educate your people
Build/found cities
Take money
To play a card, you must meet the requirements printed on that card, such as having specific persons on your personal board (e.g., two priests and four soldiers). These requirements are why training — i.e., getting specific people — is important, but that is not that easy because there are six different types of people — three on the left and three on the right side of your personal player board — and you have only six spaces in total for the two types in the same line. If you have three merchants, for example, you move your marker for counting merchants three spaces toward the side of the soldiers and thus you have only three spaces left for soldiers. By educating a fourth soldier and moving your soldier marker forward to its fourth space, you automatically lose one merchant because that marker is pushed back to its second space.
It is crucial to generate additional actions by using the specific functions of monuments in your display and cities you have built. Cities are expensive, but they create benefits at the end of each round or provide new options for taking an action without acquiring an action marker, gaining only a sand timer marker instead.
Try to have a steady income to avoid wasting actions to take money. Pay attention to the display of common cards, which is new in every single game, because the monument cards are shuffled randomly within the decks of eras I, II and III. Collect identical achievement symbols on the cards to benefit from the increasing victory points for a series of symbols. Build cities to enlarge your options!
The differences between the Deluxified and regular edition:
Includes "New Cities" Expansion
A foil stamped box
6 oversized meeples
24 normal sized meeples
89 metal coins
28 wood action tokens
21 wood lock tokens
60 wood hourglass tokens
4 dual layered player boards
4 custom shaped score tokens
folded space custom insert
1 drawstring bag
1 upgraded round token
Gentes is an interesting civilization game with an innovative timing mechanism.
"Gentes" is the Latin plural word for greater groups of human beings (e.g., tribes, nations, people; singular: "gens"). In this game, players take the role of an ancient people who are attempting to develop by building monuments and colonizing or founding new cities in the Mediterranean sea.
The game is played in six rounds, each consisting of two phases: action phase, and tidying up. There are three eras — rounds 1-2, 3-4, 5-6 — with new monument cards entering the game at the beginning of rounds 1, 3 and 5. Each player has a personal player mat with a time track for action markers and sand timer markers. In the action phase of a round, the players take their turns in clockwise order, conducting one action per turn. Each action requires an action marker from the main board that is placed on the time track. Depending on the information on the action marker, you have to also pay some money or take sand timers that are placed on the time track. When you have no free spaces on your time track, you must pass for the remainder of the round. Therefore, the number of actions per player in a single round may vary significantly if, for example, you choose double sand timers instead of two single ones or take action markers that require more money but fewer sand timers. Single sand timers are dropped in the tidying up phase, while double sand timers are flipped to become single sand timer markers and stay for another round. The actions are:
Buy new cards from the common display
Build monuments (playing cards from your hand to your personal display for victory points and new options)
Train/Educate your people
Build/found cities
Take money
To play a card, you must meet the requirements printed on that card, such as having specific persons on your personal board (e.g., two priests and four soldiers). These requirements are why training — i.e., getting specific people — is important, but that is not that easy because there are six different types of people — three on the left and three on the right side of your personal player board — and you have only six spaces in total for the two types in the same line. If you have three merchants, for example, you move your marker for counting merchants three spaces toward the side of the soldiers and thus you have only three spaces left for soldiers. By educating a fourth soldier and moving your soldier marker forward to its fourth space, you automatically lose one merchant because that marker is pushed back to its second space.
It is crucial to generate additional actions by using the specific functions of monuments in your display and cities you have built. Cities are expensive, but they create benefits at the end of each round or provide new options for taking an action without acquiring an action marker, gaining only a sand timer marker instead.
Try to have a steady income to avoid wasting actions to take money. Pay attention to the display of common cards, which is new in every single game, because the monument cards are shuffled randomly within the decks of eras I, II and III. Collect identical achievement symbols on the cards to benefit from the increasing victory points for a series of symbols. Build cities to enlarge your options!
The differences between the Deluxified and regular edition:
Includes "New Cities" Expansion
A foil stamped box
6 oversized meeples
24 normal sized meeples
89 metal coins
28 wood action tokens
21 wood lock tokens
60 wood hourglass tokens
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