-
BGG랭킹
BGG전체 : 8086
WARGAMES : 939
-
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
120-600 분
-
연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.36 / 5
-
디자이너
Dean Essig, Lee Forester, Ray Weiss
-
아티스트
Nicolás Eskubi, Dean Essig
-
인원
게임 소개
로스토프 41(Rostov ‘41: 돈으로의 경주)는 스탠더드 컴뱃 시리즈의 21번째 게임이다. 1941년 가을 남부 집단군이 로스토프를 점령하기 위해 벌인 대담무쌍한 전투도 다루고 있다. 그러나 놀랍게도 공격은 성공했고, 독일군은 병참 병참의 끝에 고립되었다. 재결집한 붉은 군대는 오랜 패배로 고통받았고, 이것이 전쟁의 첫 번째 합동 공격을 시작할 절호의 기회라고 생각했고, 그래서 몇 주 후 모스크바 반격에 길을 열어주었다.
Rostov ‘41은 이 모든 소용돌이치는 이동 동작을 3일에서 6일 사이에, 지도 축척으로 6.6마일 당 2.5마일로 다루고 있다. 부대는 사단 단위이다. 낮은 카운터 밀도와 넓게 열린 지도는 일부 거친 게임플레이에서 모든 액션과 가능성을 드러낸다.
두 선수 모두 총을 맞고 있다는 것을 알게 될 것이다.
그 독일 선수는 화려한 쿠데타를 성공시키기 위해 그의 제한적이고 과도한 힘을 사용해야 한다. 안전하게 경기를 하는 것은 속도를 중요시한다. 많은 기술과 약간의 행운이 있다면 로스토프는 당신의 것이 될 것입니다. 그럼 피리 부는 사람한테 돈을 내야겠네.
그 러시아 선수는 독일 레이피어가 에너지를 소비할 때 그의 병력을 보존해야 한다. 로스토프를 잡으려면 독일 쪽에서는 많은 기술과 약간의 운이 필요하지만, 돈&르스쿠르는 당신의 일이 쉽다고 생각하기 시작했다. 이 독일 드라이브를 탈선시키면 독일군의 전세를 뒤집고 조국의 위대한 영광을 되찾는 데 필요한 소중한 힘을 쉽게 소모할 수 있습니다.
로스토프 ’41 성분:
• 표준 전투 시리즈(SCS) 규칙집(버전 1.8)
• 로스토프 ‘41 게임별 규칙집
• 하나의 풀 컬러 22& x 34&지도
• 카운터 280개
• 4가지 시나리오:
프리츠 온 더 돈(캠페인), 14턴
프리츠 온 더 미우스, 4회전
프리츠 로스토프 붙잡기, 7바퀴 돌기
소련의 카운터펀치, 4회전
• 상자 및 주사위
—출판사의 설명
Rostov ‘41은 이 모든 소용돌이치는 이동 동작을 3일에서 6일 사이에, 지도 축척으로 6.6마일 당 2.5마일로 다루고 있다. 부대는 사단 단위이다. 낮은 카운터 밀도와 넓게 열린 지도는 일부 거친 게임플레이에서 모든 액션과 가능성을 드러낸다.
두 선수 모두 총을 맞고 있다는 것을 알게 될 것이다.
그 독일 선수는 화려한 쿠데타를 성공시키기 위해 그의 제한적이고 과도한 힘을 사용해야 한다. 안전하게 경기를 하는 것은 속도를 중요시한다. 많은 기술과 약간의 행운이 있다면 로스토프는 당신의 것이 될 것입니다. 그럼 피리 부는 사람한테 돈을 내야겠네.
그 러시아 선수는 독일 레이피어가 에너지를 소비할 때 그의 병력을 보존해야 한다. 로스토프를 잡으려면 독일 쪽에서는 많은 기술과 약간의 운이 필요하지만, 돈&르스쿠르는 당신의 일이 쉽다고 생각하기 시작했다. 이 독일 드라이브를 탈선시키면 독일군의 전세를 뒤집고 조국의 위대한 영광을 되찾는 데 필요한 소중한 힘을 쉽게 소모할 수 있습니다.
로스토프 ’41 성분:
• 표준 전투 시리즈(SCS) 규칙집(버전 1.8)
• 로스토프 ‘41 게임별 규칙집
• 하나의 풀 컬러 22& x 34&지도
• 카운터 280개
• 4가지 시나리오:
프리츠 온 더 돈(캠페인), 14턴
프리츠 온 더 미우스, 4회전
프리츠 로스토프 붙잡기, 7바퀴 돌기
소련의 카운터펀치, 4회전
• 상자 및 주사위
—출판사의 설명
Rostov ‘41: Race to the Don is the 21st game in the Standard Combat Series (SCS). It covers the bold—some would say “foolhardy”—dash by Army Group South to take Rostov in the late fall of 1941. Amazingly, the attack succeeded, resulting, however, in the Germans being isolated at the end of a logistical shoestring. The regrouping Red Army, stung from a long series of defeats, saw this as the perfect opportunity to launch its first coordinated attack of the war, thus paving the way for the Moscow Counteroffensive just a few weeks later.
Rostov ‘41 covers all this swirling mobile action in turns representing 3 to 6 days and at a map scale of 2.5 miles per hex. Units are battalions to divisions. Low counter density and a wide-open map bring all the action and possibilities to light in some wild gameplay.
Both players will find themselves under the gun.
The German player must use his limited and overstretched forces to pull off a brilliant coup. Playing it safe won’t cut it; speed is all-important. With a lot of skill and a bit of luck, Rostov will be yours. Then you’ll have to pay the piper.
The Russian player must conserve his forces as the German rapier expends its energy. While the capture of Rostov requires a lot of skill and some luck on the German part, don’t begin to think your job is easy. Derailing that German drive can easily consume precious forces needed for your main effort: turning the tables on the Germans and taking back great swaths of the Motherland.
Rostov ’41 components:
• Standard Combat Series (SCS) rulebook (version 1.8)
• Rostov ‘41 game-specific rulebook
• one full color 22" x 34" map
• 280 counters
• 4 scenarios:
Fritz on the Don (Campaign), 14 Turns
Fritz on the Mius, 4 turns
Fritz Grabs Rostov, 7 turns
Soviet Counterpunch, 4 turns
• box and dice
—description from the publisher
Rostov ‘41 covers all this swirling mobile action in turns representing 3 to 6 days and at a map scale of 2.5 miles per hex. Units are battalions to divisions. Low counter density and a wide-open map bring all the action and possibilities to light in some wild gameplay.
Both players will find themselves under the gun.
The German player must use his limited and overstretched forces to pull off a brilliant coup. Playing it safe won’t cut it; speed is all-important. With a lot of skill and a bit of luck, Rostov will be yours. Then you’ll have to pay the piper.
The Russian player must conserve his forces as the German rapier expends its energy. While the capture of Rostov requires a lot of skill and some luck on the German part, don’t begin to think your job is easy. Derailing that German drive can easily consume precious forces needed for your main effort: turning the tables on the Germans and taking back great swaths of the Motherland.
Rostov ’41 components:
• Standard Combat Series (SCS) rulebook (version 1.8)
• Rostov ‘41 game-specific rulebook
• one full color 22" x 34" map
• 280 counters
• 4 scenarios:
Fritz on the Don (Campaign), 14 Turns
Fritz on the Mius, 4 turns
Fritz Grabs Rostov, 7 turns
Soviet Counterpunch, 4 turns
• box and dice
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
426
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
365
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18