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  • 인원

    2-4 명

    BGG추천: - 명
  • 게임시간

    120-240 분

  • 연령

    14+

    BGG추천: 0+
  • 게임 난이도

    0.00 / 5

게임 소개

카드 게임은 존 프라도스가 고안한 제2차 세계 대전의 역사 게임이다. 각 플레이어는 이 다면적인 게임에서 한 쪽 또는 한 쪽을 통제하며, 게임이 끝나기 전에 가장 많은 전장 카드를 획득하여 상대방을 물리치려 한다. 이 게임에는 주사위, 토큰, 카운터 또는 카드 외에는 없습니다.

힘 및 단위 카드

이 카드들은 전쟁에서 다양한 국가의 군대를 나타냅니다. 기본 게임은 추축국 사단 및 연합국 사단, 군단과 소련군을 포함한다. 그림에는 군대의 종류, 전형적인 전투 행동, 부대 휘장 또는 다른 독특한 요소가 나와 있습니다. 카드에는 종종 실제 단위에 대한 간단한 코멘트가 있습니다. 전투 가치를 보여줄 거야 어떤 유닛 타입들은 게임에서 특별한 능력을 가지고 있습니다. 일반적으로 전투는 양측의 육군 카드 CV를 바탕으로 해결된다. 플레이어는 모빌레이션 덱이라고 불리는 더미에서 카드를 뽑아 손에 쥐고 테이블 상판 위에 전개한다.

지원 카드

이 카드는 전쟁에서 중요한 지도자, 주요 사령부, 공군 부대를 나타냅니다. 지원 카드 자체에는 전투 가치가 없습니다. 대신, 그들은 인쇄된 이력서를 그들과 함께 있는 다른 아미 카드에 추가한다. 이 지원 값은 카드’s CV 주위에 인쇄된 괄호로 표시됩니다. 상대가 공격할 때 전장에 혼자 있을 경우 공군 부대를 제외한 지원카드는 사라진다. 공군 부대 카드는 즉시 아군 카드가 있는 같은 전선의 다른 전장으로 날아간다. 그 조건을 충족하지 못하면 공군 카드는 없어진다.

특수 카드

스페셜 카드는 다양한 종류가 있으며 특별한 기능을 가지고 있습니다. 전장 카드 포획은 플레이어’의 게임 주요 목표이다. 배틀필드 카드는 전투 장소를 제공하고, 전쟁 일정을 작성하며, 이를 포착한 플레이어에게 승리 포인트를 부여한다. 게임 내 세 가지 지리적 전선 중 하나에 한정된다. 이벤트 카드는 플레이에 보탬이 되고 최선의 계획을 뒤집을 수 있다; 그것들은 스스로 설명할 수 있다. 연료 카드는 경제적 자원을 나타내며 플레이어가 자신의 차례에 수행할 수 있는 행동을 구체화한다. 전투 상황 카드는 진행 중인 전투에 대한 특성을 설정합니다.

이사회

보드는 Fronts라고 불리는 세 개의 주요 영역으로 나뉜 지리적 공간으로서 게임 매트 또는 테이블 상판이 될 수 있습니다. 전방은 플레이어 사이의 공간의 중앙을 차지하고 있으며, 집합적으로 전투 지역이라고 불린다. 각 선수의 테이블 가장자리에는 세 개의 공간이 필요합니다. 이 중 하나는 플레이어’s Mobilization Deck를 위한 것으로, 플레이되지 않은 모든 카드로 구성되어 있습니다. 하나는 폐기된 카드 더미입니다. 세 번째는 플레이어’의 전략 리저브(Strategic Reserve)를 위한 것으로, 플레이어가 아직 전장에 배치하지 않은 카드로 구성된다.
THIRD REICH: THE CARD GAME is a historical game of World War II designed by John Prados that uses cards and can be played between two to four players. Each player controls a side or a Front in this multifaceted game, seeking to defeat the opponent by winning the most Battlefield cards before the end of play. There are no dice, tokens, counters or anything but cards in this game.

Force and Unit Cards

These cards represent military forces of various nations in the war. The Basic Game contains a selection of Axis and Allied divisions and corps and armies for the Soviet. An illustration shows the type of troops, or a typical combat action, a unit insignia, or other distinctive element. The card often has brief comments on the actual unit. It will show a combat value. Certain unit types have special abilities in the game. In general, battles will be resolved based on the CVs of the Army Cards on both sides of the action. The player draws cards from a pile called the Mobilization Deck, holds them in her/his hand, and then deploys them to locations on the tabletop. ,.

Support Cards

These cards represent important Leaders in the war, key command Headquarters, and Air Force units. Support cards by themselves have no Combat Value. Instead, they add their printed CV to other Army Cards present with them. This support value is shown by brackets printed around the card’s CV. If alone on a Battlefield when the opponent attacks, Support Cards—excepting Air Force units—are eliminated. Air Force unit cards immediately fly to another Battlefield on the same Front where friendly cards are present. If unable to meet that condition, Air Force cards are eliminated.

Special Cards

Special Cards come in many varieties and have particular functions. The capture of Battlefield Cards is the player’s main goal in the game. Battlefield Cards provide locations for combat, create a timeline for the war, and award Victory Points to the player who captures them. They are specific to one of three geographic Fronts in the game. Event Cards add to the play and can upset the best of plans; they are self-explanatory. Fuel Cards represent economic resources and shape the actions the player can conduct in his turn. Battle Condition Cards set characteristics for a fight in progress.

The Board

The Board can be a game mat or any tabletop as a geographic space divided into three main areas called Fronts. The Fronts occupy the center of the space between the players and collectively are termed the Combat Zone. At each player’s edge of the table, she/he will require three spaces. One of these is for the player’s Mobilization Deck, which consists of all unplayed cards. One is the Discard Pile of cards that have been expended. The third is for the player’s Strategic Reserve, which comprises cards the player has put into play but not yet deployed to a specific Battlefield.

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