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BGG랭킹
BGG전체 : 14081
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
30-30 분
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연령
7+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
1.50 / 5
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디자이너
円卓P (entaku_P)
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아티스트
Serene Wyatt
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인원
게임 소개
Bark Side에서, 당신은 당신이 원하는 만큼 나쁜 개가 될 수 있습니다; 결국 당신이 잡히지 않는 한.
이 게임은 60장의 카드 덱으로 구성되어 있으며, 각각 1-12번 번호를 5장씩 복사한다. 라운드를 시작할 때 각 플레이어는 10장의 카드를 받게 된다(또는 이후 라운드에서는 각 플레이어가 동일한 수의 카드를 받게 되며 나머지 카드는 따로 둔다. 각 플레이어는 오른쪽 이웃에게 고개를 숙일 두 장의 카드를 선택한 후 라운드가 시작됩니다. 첫 번째 라운드는 무작위로 선발 선수를 뽑고, 이후 라운드는 이전 라운드의 패배자가 선발한다.
출발한 선수는 손에서 카드 하나를 선택하여 테이블 가운데로 칩니다. 각 플레이어는 같은 강도의 카드를 플레이해야 하며, 플레이어가 더 높은 강도의 카드를 플레이할 수 없거나 플레이를 원하지 않으면 가장 낮은 카드를 폐기해야 한다. 이것은 "꼬리 튕기는 동작"이라고 불립니다.
각 플레이어가 카드를 플레이한 후, 가장 높은 카드를 플레이한 사람이 카드를 다음 라운드로 이끈다. 한 명 이상의 플레이어가 꼬리 감기 동작을 수행한 경우 단일 카드 대신 동일한 강도의 카드 세트(2종에서 5종까지)를 재생할 수 있습니다. 만약 게임을 할 수 없다면, 각 플레이어는 같은 강도의 더 높은 강도의 게임을 해야 한다.
카드를 손에 쥐지 않는 세트를 플레이할 수 없으며, 이는 라운드의 마지막 트릭이 카드 한 장에 있어야 한다는 것을 의미한다. 가장 높은 카드를 가지고 있는 사람은 라운드에서 지고, 그들은 카드와 가장 낮은 값을 가진 두 장의 카드를 모아서 그들 앞에 있는 미운 곳에 놓는다. 도그하우스에 없는 카드를 퍼낸 다음 섞어서 다음 라운드를 진행합니다.
플레이어가 그들 앞에서 7가지 종류의 카드를 모으면 게임이 종료되고 패배한다. 경기가 끝나면 카드를 가장 적게 모은 사람이 이깁니다.
이 게임은 60장의 카드 덱으로 구성되어 있으며, 각각 1-12번 번호를 5장씩 복사한다. 라운드를 시작할 때 각 플레이어는 10장의 카드를 받게 된다(또는 이후 라운드에서는 각 플레이어가 동일한 수의 카드를 받게 되며 나머지 카드는 따로 둔다. 각 플레이어는 오른쪽 이웃에게 고개를 숙일 두 장의 카드를 선택한 후 라운드가 시작됩니다. 첫 번째 라운드는 무작위로 선발 선수를 뽑고, 이후 라운드는 이전 라운드의 패배자가 선발한다.
출발한 선수는 손에서 카드 하나를 선택하여 테이블 가운데로 칩니다. 각 플레이어는 같은 강도의 카드를 플레이해야 하며, 플레이어가 더 높은 강도의 카드를 플레이할 수 없거나 플레이를 원하지 않으면 가장 낮은 카드를 폐기해야 한다. 이것은 "꼬리 튕기는 동작"이라고 불립니다.
각 플레이어가 카드를 플레이한 후, 가장 높은 카드를 플레이한 사람이 카드를 다음 라운드로 이끈다. 한 명 이상의 플레이어가 꼬리 감기 동작을 수행한 경우 단일 카드 대신 동일한 강도의 카드 세트(2종에서 5종까지)를 재생할 수 있습니다. 만약 게임을 할 수 없다면, 각 플레이어는 같은 강도의 더 높은 강도의 게임을 해야 한다.
카드를 손에 쥐지 않는 세트를 플레이할 수 없으며, 이는 라운드의 마지막 트릭이 카드 한 장에 있어야 한다는 것을 의미한다. 가장 높은 카드를 가지고 있는 사람은 라운드에서 지고, 그들은 카드와 가장 낮은 값을 가진 두 장의 카드를 모아서 그들 앞에 있는 미운 곳에 놓는다. 도그하우스에 없는 카드를 퍼낸 다음 섞어서 다음 라운드를 진행합니다.
플레이어가 그들 앞에서 7가지 종류의 카드를 모으면 게임이 종료되고 패배한다. 경기가 끝나면 카드를 가장 적게 모은 사람이 이깁니다.
In The Bark Side, you can be a bad doggie as much as you want — as long as you're not the one caught in the end.
The game consists of a sixty-card deck, with five copies each of the numbers 1-12. At the start of a round, each player is dealt a hand of ten cards (or in later rounds, each player receives an equal number of cards with any remaining cards being set aside). Each player chooses two cards to pass face down to their right-hand neighbor, then the round begins. In the first round, choose a starting player at random; in later rounds, the loser of the previous round begins.
The starting player chooses one card from their hand and plays it into the center of the table. Each player in turn must play a card of the same strength or higher; if a player can't play higher or doesn't want to, then they must discard their single lowest card. This is called a "tail-tucking move".
After each player has played a card, whoever has played the highest card (with later-played cards breaking a tie), leads a card to the next round. If at least one player has performed a tail-tucking move, then you can play a set of cards of the same strength (from two- to five-of-a-kind) instead of a single card. If you do, in turn, each player must play a set of the same strength of higher; if they can't or won't, then they must discard a number of their lowest cards equal to the number of cards in the set.
A player cannot play a set that would leave them with no cards in hand, which means that the final trick of the round must be with a single card. Whoever plays the highest single card loses the round, and they collect their card and the two lowest-valued cards, then place those cards in the doghouse in front of them. You scoop any cards not in doghouses, then shuffle and deal the next round.
When a player collects seven different types of cards in front of themselves, the game ends and they lose. (Alternatively, the game ends if so many cards have been placed in doghouses that you can't deal at least five cards to each player.) When the game ends, whoever has collected the fewest cards wins.
The game consists of a sixty-card deck, with five copies each of the numbers 1-12. At the start of a round, each player is dealt a hand of ten cards (or in later rounds, each player receives an equal number of cards with any remaining cards being set aside). Each player chooses two cards to pass face down to their right-hand neighbor, then the round begins. In the first round, choose a starting player at random; in later rounds, the loser of the previous round begins.
The starting player chooses one card from their hand and plays it into the center of the table. Each player in turn must play a card of the same strength or higher; if a player can't play higher or doesn't want to, then they must discard their single lowest card. This is called a "tail-tucking move".
After each player has played a card, whoever has played the highest card (with later-played cards breaking a tie), leads a card to the next round. If at least one player has performed a tail-tucking move, then you can play a set of cards of the same strength (from two- to five-of-a-kind) instead of a single card. If you do, in turn, each player must play a set of the same strength of higher; if they can't or won't, then they must discard a number of their lowest cards equal to the number of cards in the set.
A player cannot play a set that would leave them with no cards in hand, which means that the final trick of the round must be with a single card. Whoever plays the highest single card loses the round, and they collect their card and the two lowest-valued cards, then place those cards in the doghouse in front of them. You scoop any cards not in doghouses, then shuffle and deal the next round.
When a player collects seven different types of cards in front of themselves, the game ends and they lose. (Alternatively, the game ends if so many cards have been placed in doghouses that you can't deal at least five cards to each player.) When the game ends, whoever has collected the fewest cards wins.
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