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BGG랭킹
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WARGAMES : 0
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인원
2-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
0-0 분
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연령
0+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Ian Weir
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아티스트
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인원
게임 소개
필드 오브 마스(Field of Mars)는 원래 레이스 워 시리즈의 '배틀 보드' 역할을 하도록 고안되었으며, 레이스 워 시리즈의 범위는 '작동적'이며 일반적으로 전투 결과 표를 사용하여 전투를 해결한다. 제품에 가치를 더하기 위해 필드 오브 마스는 플레이어가 고안한 무작위 및 역사적 전투를 모두 수행하기에 적합한 자체적인 완전한 게임으로 기능하도록 설계됐다. 레이스 워의 규칙에 대한 지식은 필요하지 않다. 일부 수정을 통해 다른 게임 시스템에서 생성된 배틀을 플레이하는 데 사용할 수도 있다.
이 게임은 격자무늬 매트와 지형 타일을 사용하여 다양한 전장을 만든다. 선수들의 힘은 이 매트에 '날개'라고 불리는 카운터 더미에 배치되는 날개는 이 시스템에서 '마누브르 유닛'이다. 플레이어는 주사위를 굴려 날개 사이에 분배함으로써 날개에게 명령을 내린다. 주사위가 더 많이 보일수록 날개의 전술적 선택의 수는 더 많아진다. 명령이 실행되면 일련의 개별 단계가 수행되며, 각 단계는 한 가지 특정 종류의 작업을 실행할 수 있습니다(예: 전진, 사격, 공격) 각 단계에서 플레이어는 적합한 날개(정확한 다이 값을 가진 날개)가 동작을 실행할지 여부를 결정한다. 이 게임의 목적은 상대편의 날개를 전투적으로 돌리는 것이다. 게임의 맥락에서 이것은 날개가 게임에서 제거된다는 것을 의미한다. 이것은 포병 및 머스킷 사격, 기병 돌격, 보병 공격을 통해 달성된다. 전투 날개의 필수 개수를 넘기는 첫 번째 쪽이 전투에서 패배합니다.
규칙에는 제공된 카운터를 사용하여 랜덤 배틀을 생성하는 방법과 레이스 워 시스템 내에서 생성된 배틀을 싸우는 방법에 대한 지침이 포함되어 있다.
구성 요소들
1) 전장이라고 불리는 커다란 놀이 매트가 있습니다.
2) 360 다이 컷 카운터는 다양한 일반 힘과 마커를 나타냅니다. 척도는 가변적입니다.
3) 지형 타일 60개
4) 규칙, 차트 및 테이블.
이 게임은 격자무늬 매트와 지형 타일을 사용하여 다양한 전장을 만든다. 선수들의 힘은 이 매트에 '날개'라고 불리는 카운터 더미에 배치되는 날개는 이 시스템에서 '마누브르 유닛'이다. 플레이어는 주사위를 굴려 날개 사이에 분배함으로써 날개에게 명령을 내린다. 주사위가 더 많이 보일수록 날개의 전술적 선택의 수는 더 많아진다. 명령이 실행되면 일련의 개별 단계가 수행되며, 각 단계는 한 가지 특정 종류의 작업을 실행할 수 있습니다(예: 전진, 사격, 공격) 각 단계에서 플레이어는 적합한 날개(정확한 다이 값을 가진 날개)가 동작을 실행할지 여부를 결정한다. 이 게임의 목적은 상대편의 날개를 전투적으로 돌리는 것이다. 게임의 맥락에서 이것은 날개가 게임에서 제거된다는 것을 의미한다. 이것은 포병 및 머스킷 사격, 기병 돌격, 보병 공격을 통해 달성된다. 전투 날개의 필수 개수를 넘기는 첫 번째 쪽이 전투에서 패배합니다.
규칙에는 제공된 카운터를 사용하여 랜덤 배틀을 생성하는 방법과 레이스 워 시스템 내에서 생성된 배틀을 싸우는 방법에 대한 지침이 포함되어 있다.
구성 요소들
1) 전장이라고 불리는 커다란 놀이 매트가 있습니다.
2) 360 다이 컷 카운터는 다양한 일반 힘과 마커를 나타냅니다. 척도는 가변적입니다.
3) 지형 타일 60개
4) 규칙, 차트 및 테이블.
Field of Mars was originally intended to function as a 'battle board' for the Lace Wars series, which is 'operational' in scope and normally resolves battles using a combat results table. To add value to the product, Field of Mars has been designed to function as a complete game in its own right, suitable for playing both random and historical battles devised by the players. No knowledge of the Lace Wars rules is required. (Caveat: the game does not include any historical scenarios.) With some modification it could also be used to play battles generated by different game systems.
The game uses a gridded mat and terrain tiles to create a wide variety of battlefields. The players' forces are deployed on this mat in stacks of counters called 'wings'; the wings are the 'manoeuvre unit' in this system. The players issue orders to their wings by rolling dice and distributing them among their wings. The more pips a die has showing, the greater the number of tactical choices its wing has. Once orders have been issued, a series of discrete steps is followed, each permitting the execution of one particular kind of action (for example: Advance, Fire, Assault). In each step the players decide whether any eligible wings (those with the correct die value) will execute that action. The object of the game is to render opposing wings hors de combat. In the context of the game this means the wing is removed from play. This is accomplished through artillery and musket fire, cavalry charges, and infantry assaults. The first side to go over the required number of hors de combat wings loses the battle.
The rules include instructions for creating random battles using the counters provided and also instructions on how to use the game to fight battles generated within the Lace Wars system.
Components
1) One large play mat, called the Battlefield.
2) 360 die cut counters representing various generic forces, plus markers. Scale is variable.
3) 60 terrain tiles
4) Rules, charts, and tables.
The game uses a gridded mat and terrain tiles to create a wide variety of battlefields. The players' forces are deployed on this mat in stacks of counters called 'wings'; the wings are the 'manoeuvre unit' in this system. The players issue orders to their wings by rolling dice and distributing them among their wings. The more pips a die has showing, the greater the number of tactical choices its wing has. Once orders have been issued, a series of discrete steps is followed, each permitting the execution of one particular kind of action (for example: Advance, Fire, Assault). In each step the players decide whether any eligible wings (those with the correct die value) will execute that action. The object of the game is to render opposing wings hors de combat. In the context of the game this means the wing is removed from play. This is accomplished through artillery and musket fire, cavalry charges, and infantry assaults. The first side to go over the required number of hors de combat wings loses the battle.
The rules include instructions for creating random battles using the counters provided and also instructions on how to use the game to fight battles generated within the Lace Wars system.
Components
1) One large play mat, called the Battlefield.
2) 360 die cut counters representing various generic forces, plus markers. Scale is variable.
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