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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-2 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
15-0 분
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연령
12+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Gottardo Zancani
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아티스트
-
인원
게임 소개
블러드 인 스페이스(Blood in Space)는 공상 과학 배경을 배경으로 하는 솔리테어 또는 협동 교전 게임을 위한 작지만 완전한 규칙 집합이다. “마이크로”는 작은 규칙 집합, 하나의 게임 세션을 완료하는 데 필요한 작은 시간, 필요한 작은 수의 미니어처(공통 범위)를 가리킨다.
이 게임에는 행성 표면 탐사, 적 기지 공격, 버려진 우주선 수색, 포로 석방 등 공상과학의 상징적 장면을 다루는 11가지 시나리오가 포함되어 있다. 지도에 표시된 이벤트 마커는 필요한 포그를 생성하고 적, 이벤트 및 전리품의 배치를 무작위화합니다. 지형 규칙을 통해 다양한 행성 조건을 신속하게 생성할 수 있습니다.
시나리오는 개별적으로 또는 캠페인 게임의 일부로 수행할 수 있습니다. 이 경우 순서도는 &ldquo 후 다음 미션을 (임의적으로) 결정합니다.탐험” 미션에 좋지 않은 롤이 “Ambush” 시나리오의 캐릭터를 보낼 수 있습니다. 캠페인의 캐릭터는 자신의 특성을 향상시킬 수 있지만, 크루의 평판 수준이 향상되면 적들도 더 강해집니다.
장치(아군 및 적군)의 활성화는 활성화 마커 풀로 관리되지만 모든 장치가 활성화되는지 확신할 수는 없습니다. &ldquo일 때적” 마커는 현재 시나리오에서 적 활성화 테이블에 굴러갈 풀에 의해 그려지며 활성화할 장치와 순서를 결정합니다.
이 게임에는 행성 표면 탐사, 적 기지 공격, 버려진 우주선 수색, 포로 석방 등 공상과학의 상징적 장면을 다루는 11가지 시나리오가 포함되어 있다. 지도에 표시된 이벤트 마커는 필요한 포그를 생성하고 적, 이벤트 및 전리품의 배치를 무작위화합니다. 지형 규칙을 통해 다양한 행성 조건을 신속하게 생성할 수 있습니다.
시나리오는 개별적으로 또는 캠페인 게임의 일부로 수행할 수 있습니다. 이 경우 순서도는 &ldquo 후 다음 미션을 (임의적으로) 결정합니다.탐험” 미션에 좋지 않은 롤이 “Ambush” 시나리오의 캐릭터를 보낼 수 있습니다. 캠페인의 캐릭터는 자신의 특성을 향상시킬 수 있지만, 크루의 평판 수준이 향상되면 적들도 더 강해집니다.
장치(아군 및 적군)의 활성화는 활성화 마커 풀로 관리되지만 모든 장치가 활성화되는지 확신할 수는 없습니다. &ldquo일 때적” 마커는 현재 시나리오에서 적 활성화 테이블에 굴러갈 풀에 의해 그려지며 활성화할 장치와 순서를 결정합니다.
Blood in Space is a micro but complete set of rules for solitaire or co-op skirmish game, set on a sci-fi background. “Micro” refers to the small set of rules, the small time required to complete one game session and the small number of miniatures required (4-10 figures being a common range).
The game includes eleven Scenarios covering iconic sci-fi scenes like exploring the planet surface, attacking an enemy base, searching an abandoned starship, freeing prisoners. Event markers placed on the Map will create the needed Fog of War and randomize the placement of enemies, events and of course loot! Terrain rules allow to quickly create different planetary conditions.
Scenarios can be played individually or as part of a Campaign game: in this case a flowchart will (randomly) determine the next mission; as an example, after a “Exploration” mission a bad roll could send your characters on the “Ambush” scenario. Characters on a Campaign will be able to improve their characteristics, but with the improvement of the Reputation Level of your Crew, your enemies will also become stronger.
Activation of units (friendly and enemies) is managed with a pool of activation markers, but you can never be sure that every unit will be activated. When an “Enemy” marker is drawn by the pool you will roll on the ENEMY ACTIVATION table in the current Scenario to determine the unit to activate and its orders.
The game includes eleven Scenarios covering iconic sci-fi scenes like exploring the planet surface, attacking an enemy base, searching an abandoned starship, freeing prisoners. Event markers placed on the Map will create the needed Fog of War and randomize the placement of enemies, events and of course loot! Terrain rules allow to quickly create different planetary conditions.
Scenarios can be played individually or as part of a Campaign game: in this case a flowchart will (randomly) determine the next mission; as an example, after a “Exploration” mission a bad roll could send your characters on the “Ambush” scenario. Characters on a Campaign will be able to improve their characteristics, but with the improvement of the Reputation Level of your Crew, your enemies will also become stronger.
Activation of units (friendly and enemies) is managed with a pool of activation markers, but you can never be sure that every unit will be activated. When an “Enemy” marker is drawn by the pool you will roll on the ENEMY ACTIVATION table in the current Scenario to determine the unit to activate and its orders.
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