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BGG랭킹
BGG전체 : 0
WARGAMES : 0
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인원
1-8 명
BGG추천: 1-8+ 명 -
게임시간
30-1000 분
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연령
12+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
4.50 / 5
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디자이너
Ignacio Torres Siles
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아티스트
Jesús Peralta García
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인원
게임 소개
Ultima Ratio Regis는 미국의 발견에서 시작하여 프랑스 혁명으로 끝나는 현대 유럽 시대의 군사 역사를 재현하는 보드 게임이다.
게임은 각각 2시간에서 4시간씩 15년 동안 20번의 턴을 거치며, 가능한 "을 포함한 멀티 턴 시나리오에는 가능한 "위대한 캠페인"은 20번의 턴을 모두 포함할 것이다.
Ultima Ratio Regis에서 플레이어들은 16세기부터 18세기까지 세계 패권을 다투었던 다른 세력들을 이끌게 된다.
선택한 시나리오와 선수 수에 따라 각 선수에게 파워팩이 분배된다. 초기 시나리오는 3~5턴(각 턴은 게임 세션임)입니다.
이러한 세션 동안, 연속적인 충동 및 카드 구동 시스템에서 플레이어는 승리 포인트(각 세력이 추구하는 목표)를 얻기 위해 자신의 힘으로 행동을 취한다.
경제적·외교적 행동이 있지만, 울티마비례지스는 군사작전 게임이기 때문에 열강들이 자신들의 목적을 달성하기 위해 현대에 행한 다양한 해군이나 육군의 작전에 초점을 맞추고 있다.
군사체계는 매우 독창적이며(규칙의 절반을 차지한다), 그것으로 우리는 위대한 육해전뿐만 아니라 적의 침식이라는 공성전과 긴 육해전에도 싸운다. 경기 규모는 우리 군부대가 어디에 있느냐에 따라 다르지만, 대략 전체 연대를 대표하는 서부육군부대와 10여 척의 전열함대 또는 30~50척의 갤리선이 지중해에 배치돼 있다.
이 게임에는 플레이어를 과도하게 지도하지 않고 위대한 비동기성을 방지하는 새로운 시스템이 포함되어 있습니다. 이렇게 하면 자신의 모든 힘 중에서 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승리하게 되고, 즉 자신이 가지고 있는 힘의 집합에 가장 근접한 플레이어가 승리하게 된다.
-디자이너의 설명
게임은 각각 2시간에서 4시간씩 15년 동안 20번의 턴을 거치며, 가능한 "을 포함한 멀티 턴 시나리오에는 가능한 "위대한 캠페인"은 20번의 턴을 모두 포함할 것이다.
Ultima Ratio Regis에서 플레이어들은 16세기부터 18세기까지 세계 패권을 다투었던 다른 세력들을 이끌게 된다.
선택한 시나리오와 선수 수에 따라 각 선수에게 파워팩이 분배된다. 초기 시나리오는 3~5턴(각 턴은 게임 세션임)입니다.
이러한 세션 동안, 연속적인 충동 및 카드 구동 시스템에서 플레이어는 승리 포인트(각 세력이 추구하는 목표)를 얻기 위해 자신의 힘으로 행동을 취한다.
경제적·외교적 행동이 있지만, 울티마비례지스는 군사작전 게임이기 때문에 열강들이 자신들의 목적을 달성하기 위해 현대에 행한 다양한 해군이나 육군의 작전에 초점을 맞추고 있다.
군사체계는 매우 독창적이며(규칙의 절반을 차지한다), 그것으로 우리는 위대한 육해전뿐만 아니라 적의 침식이라는 공성전과 긴 육해전에도 싸운다. 경기 규모는 우리 군부대가 어디에 있느냐에 따라 다르지만, 대략 전체 연대를 대표하는 서부육군부대와 10여 척의 전열함대 또는 30~50척의 갤리선이 지중해에 배치돼 있다.
이 게임에는 플레이어를 과도하게 지도하지 않고 위대한 비동기성을 방지하는 새로운 시스템이 포함되어 있습니다. 이렇게 하면 자신의 모든 힘 중에서 가장 많은 승점을 획득한 선수가 승리하게 되고, 즉 자신이 가지고 있는 힘의 집합에 가장 근접한 플레이어가 승리하게 된다.
-디자이너의 설명
Ultima Ratio Regis is board game, which recreates the military history of the Modern European era; starting with the discovery of America, and ending with the French revolution.
The game spans 20 turns of 15 years, with a duration of two to four hours each; and is organized into multi-turn scenarios, including a possible "Great Campaign" that would cover all 20 turns.
In Ultima Ratio Regis, players will lead the different powers that disputed world hegemony during the sixteenth to eighteenth centuries.
According to the scenario chosen and the number of players, a power pack is distributed to each player. The initial scenarios supplied are between 3 and 5 turns (each turn is a game session).
During these sessions, in consecutive impulses and in a card driven system, the players take action with their powers to obtain victory points (which are the objectives that each power pursues).
Although there are economic and diplomatic actions, Ultima Ratio Regis is a military campaign game, so it is focused on the different naval or land campaigns that the powers carried out in the modern age to achieve their objectives.
The military system is very original (it covers half of the rules), and with it, we not only fight great land and naval battles, but also sieges and long land campaigns of erosion of the enemy. The scale of play varies depending on where we have our military units, but to give us an idea, a western land unit represents approximately a whole regiment, and a naval squadron about 10 ships of line or between 30 and 50 galleys in the Mediterranean.
The game include a new system that prevents great uchronies, without over-directing the players. In this way, the player with the most victory points accumulated between all his powers wins, that is, the one who has come closest to the objectives of the set of powers he is carrying.
-description from designer
The game spans 20 turns of 15 years, with a duration of two to four hours each; and is organized into multi-turn scenarios, including a possible "Great Campaign" that would cover all 20 turns.
In Ultima Ratio Regis, players will lead the different powers that disputed world hegemony during the sixteenth to eighteenth centuries.
According to the scenario chosen and the number of players, a power pack is distributed to each player. The initial scenarios supplied are between 3 and 5 turns (each turn is a game session).
During these sessions, in consecutive impulses and in a card driven system, the players take action with their powers to obtain victory points (which are the objectives that each power pursues).
Although there are economic and diplomatic actions, Ultima Ratio Regis is a military campaign game, so it is focused on the different naval or land campaigns that the powers carried out in the modern age to achieve their objectives.
The military system is very original (it covers half of the rules), and with it, we not only fight great land and naval battles, but also sieges and long land campaigns of erosion of the enemy. The scale of play varies depending on where we have our military units, but to give us an idea, a western land unit represents approximately a whole regiment, and a naval squadron about 10 ships of line or between 30 and 50 galleys in the Mediterranean.
The game include a new system that prevents great uchronies, without over-directing the players. In this way, the player with the most victory points accumulated between all his powers wins, that is, the one who has come closest to the objectives of the set of powers he is carrying.
-description from designer
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