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BGG랭킹
BGG전체 : 3585
THEMATIC : 890
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인원
3-6 명
BGG추천: 3-6 명 -
게임시간
90-90 분
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연령
10+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
1.71 / 5
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디자이너
J. H. G. Hendriks, Steve Jackson (I)
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아티스트
Katie Cook, John Kovalic, François Launet, Gabby Ruenes
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인원
게임 소개
먼치킨은 지하감옥, 쿵푸 사원, 우주선, 유령의 집, 그리고 슈퍼포를 해킹했다. 이제 그들은 그들의 가장 큰 도전에 직면했다! 그들은 살아남을까요? 그들이 제정신을 유지할 수 있을까요? 그들이...레벨업?
먼치킨 쯔울후는 먼치킨 우주의 독립 게임으로, 이번에는 러브크래프트의 신화와 그것을 둘러싼 공포 게임을 풍자한다. 이 베이스 게임은 컬티스트를 포함한 4개의 클래스와 현실 밖의 많은 고전 몬스터들이 등장하며, 모두 씰룩거리는 몸에서 얻을 수 있는 스터프를 가지고 있습니다. 먼치킨 ul후는 혼자서 연주할 수도 있고, 다른 먼치킨 타이틀과 조합해 연주할 수도 있다.
먼치킨 시리즈의 일부입니다.
먼치킨(Munchkin)은 던전 앤 드래곤의 진부함과 기이함을 바탕으로 한 풍자 카드 게임이다. 각 플레이어는 레벨 1에서 시작하여 레벨 10에 도달한 첫 번째 선수가 된다. 플레이어는 게임 중에 친숙한 D&D 스타일 캐릭터 클래스를 획득하여 어느 정도 플레이할 수 있는 카드를 결정할 수 있다.
카드에는 보물 카드와 만남 카드 두 종류가 있습니다. 각각의 턴은 현재 플레이어를 '문 아래로 킥'하여 덱에서 만남 카드를 꺼냅니다. 보통 이것은 괴물과 싸우는 것을 포함합니다. 몬스터들은 그들만의 레벨이 있으며 플레이어는 게임 중에 획득한 레벨, 무기, 힘을 사용하여 극복하거나 도망쳐야 한다. 다른 플레이어들은 플레이어를 돕거나 다른 몬스터를 추가하여 방해할 수 있습니다. 몬스터를 물리치면 보통 보물 카드를 뽑고 레벨을 획득하게 됩니다. 괴물에게 패배하는 것은 보통 레벨과 보물을 잃는 것과 관련된 "나쁜"를 낳는다.
먼치킨 쯔울후는 먼치킨 우주의 독립 게임으로, 이번에는 러브크래프트의 신화와 그것을 둘러싼 공포 게임을 풍자한다. 이 베이스 게임은 컬티스트를 포함한 4개의 클래스와 현실 밖의 많은 고전 몬스터들이 등장하며, 모두 씰룩거리는 몸에서 얻을 수 있는 스터프를 가지고 있습니다. 먼치킨 ul후는 혼자서 연주할 수도 있고, 다른 먼치킨 타이틀과 조합해 연주할 수도 있다.
먼치킨 시리즈의 일부입니다.
먼치킨(Munchkin)은 던전 앤 드래곤의 진부함과 기이함을 바탕으로 한 풍자 카드 게임이다. 각 플레이어는 레벨 1에서 시작하여 레벨 10에 도달한 첫 번째 선수가 된다. 플레이어는 게임 중에 친숙한 D&D 스타일 캐릭터 클래스를 획득하여 어느 정도 플레이할 수 있는 카드를 결정할 수 있다.
카드에는 보물 카드와 만남 카드 두 종류가 있습니다. 각각의 턴은 현재 플레이어를 '문 아래로 킥'하여 덱에서 만남 카드를 꺼냅니다. 보통 이것은 괴물과 싸우는 것을 포함합니다. 몬스터들은 그들만의 레벨이 있으며 플레이어는 게임 중에 획득한 레벨, 무기, 힘을 사용하여 극복하거나 도망쳐야 한다. 다른 플레이어들은 플레이어를 돕거나 다른 몬스터를 추가하여 방해할 수 있습니다. 몬스터를 물리치면 보통 보물 카드를 뽑고 레벨을 획득하게 됩니다. 괴물에게 패배하는 것은 보통 레벨과 보물을 잃는 것과 관련된 "나쁜"를 낳는다.
Munchkins have hacked their way through dungeons, kung fu temples, starships, haunted houses, and super-foes. Now they face their greatest challenge – Cthulhu! Will they survive? Will they retain their sanity? Will they...level up?
Munchkin Cthulhu is a standalone game in the Munchkin universe, this time lampooning Lovecraft's Mythos and the horror gaming that surrounds it. This base game features four new Classes, including the Cultist, and a lot of classic monsters from outside reality – and they all have Stuff you can take from their twitching bodies. You can play Munchkin Cthulhu by itself, or combine it with any number of other Munchkin titles for mind-bending silliness.
Part of the Munchkin series.
Munchkin is a satirical card game based on the clichés and oddities of Dungeons and Dragons and other role-playing games. Each player starts at level 1 and the winner is the first player to reach level 10. Players can acquire familiar D&D style character classes during the game which determine to some extent the cards they can play.
There are two types of cards - treasure and encounters. Each turn the current players 'kicks down the door' - drawing an encounter card from the deck. Usually this will involve battling a monster. Monsters have their own levels and players must try and overcome it using the levels, weapons and powers they have acquired during the game or run away. Other players can chose to help the player or hinder by adding extra monsters to the encounter. Defeating a monster will usually result in drawing treasure cards and acquiring levels. Being defeated by a monster results in "bad stuff" which usually involves losing levels and treasure.
Munchkin Cthulhu is a standalone game in the Munchkin universe, this time lampooning Lovecraft's Mythos and the horror gaming that surrounds it. This base game features four new Classes, including the Cultist, and a lot of classic monsters from outside reality – and they all have Stuff you can take from their twitching bodies. You can play Munchkin Cthulhu by itself, or combine it with any number of other Munchkin titles for mind-bending silliness.
Part of the Munchkin series.
Munchkin is a satirical card game based on the clichés and oddities of Dungeons and Dragons and other role-playing games. Each player starts at level 1 and the winner is the first player to reach level 10. Players can acquire familiar D&D style character classes during the game which determine to some extent the cards they can play.
There are two types of cards - treasure and encounters. Each turn the current players 'kicks down the door' - drawing an encounter card from the deck. Usually this will involve battling a monster. Monsters have their own levels and players must try and overcome it using the levels, weapons and powers they have acquired during the game or run away. Other players can chose to help the player or hinder by adding extra monsters to the encounter. Defeating a monster will usually result in drawing treasure cards and acquiring levels. Being defeated by a monster results in "bad stuff" which usually involves losing levels and treasure.
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