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    BGG추천: 0+
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    0.00 / 5

게임 소개

오늘날, “마라톤”는 아마도 26마일 정도 되는 긴 경주이지만 종종 다르다. 아니면 거의 모든 일을 하는 긴 시간이 될 수도 있다. “movie marathons”와 “쇼핑 마라톤”, 그리고 모두 “long term을 의미하는 단어인 “movie marathons”과 “shoping marathons&radquo;가 있습니다.”

그러나 원래 이 단어는 작은 그리스 마을의 이름이었고 인근 평야에 적용되었다. 이 평야에는 수백 척의 페르시아 배가 수천 명의 페르시아 군을 실어 나르고 조직화하기 위한 좋은 장소였으며, 아테네까지 거리를 전진하여 아테네를 지지하는 아테네 시민들을 위해 도시를 불태웠다.다리우스 1세에 대항하는 종. 그곳은 이상하게도 두 군대가 거의 전투 없이 5일 동안 대치하는 곳이었고, 아테네 민주주의는 그리스 군대가 페르시아를 공격할지 말지를 논의(투표)하면서 시험대에 올랐고, 마침내 대부분의 페르시아 기병대들이 다시 배에 타고 있는 것을 보고서야 찬성에 도달했다.아테네에 불쾌할 수도 있는 곳이죠


전투 자체에 대해서는, 숫자가 불확실하지만, 우리는 그리스가 수적으로 크게 열세였다는 것을 알고 있다. 우리는 또한 두 군대가 방패, 갑옷, 근접전투에 의존한 그리스군과 미사일 무기와 교전에 의존한 페르시아군과 거의 대립 관계에 있었다는 것을 알고 있다. 그리스군이 보복하지 못하고 활을 참는 시간을 줄이기 위해 활의 사정거리 안에 들어오자마자 (또는 속력으로) 달려간 것은 꽤 분명해 보인다. 그리고 일단 그리스 군대가 페르시아 군과 함께 문을 닫으면(사격 거리를 유지하고 철수할 공간이 없는) 전투는 살육전이 될 것이 분명해 보인다. 그랬다.

2시간 이내의 플레이 시간에는 게임을 하기 위해 <마라톤 게임 세션”를 예약하지 않고도 이 배틀을 직접 탐색할 수 있습니다. 다양한 전략을 빠르게 시도해 보고 결과에 어떤 변화를 줄 수 있는지 확인할 수 있습니다. 대형별 키트풀과 전투로 활성화된 유닛은 근거리 사격과 원거리 사격을 모두 포함한다. 리더십과 사기는 (여러 가지 면에서) 중요하며, 전투 결과는 단계적 감소와 여러 단계의 부대 열화를 사용한다.

이 게임은 과거 설정 시나리오와 설정 및 강화 모두를 위한 변형 기능을 제공한다. 이 변형으로, 스파르타가 마침내 전투에 나타날 수 있습니다!

—출판사의 설명
Today, a “marathon” is a long race—possibly of 26 miles or so but often different. Or it may be a long session of doing something—nearly anything. There are “movie marathons” and “shopping marathons” and many other kinds, all picking off a word that means “long distance” or “long term.”

But originally the word was the name of a small Greek village and applied to the plain nearby—a plain noteworthy for being a good place where hundreds of Persian ships could offload thousands of Persian troops and let them get organized, before proceeding the distance to Athens and burning the city in revenge for the Athenians supporting a rebellion against Darius I. It was a place where, oddly enough, two armies confronted each other for FIVE days with almost no fighting, and Athenian democracy was put to the test as the Greek forces debated (and voted) whether or not to attack the Persians, finally reaching the affirmative only after seeing most of the Persian cavalry reloaded onto ships for use…somewhere probably unpleasant for Athens.


As to the battle itself, numbers are uncertain but we know the Greeks were heavily outnumbered. We know also that the two armies’ fighting style and equipment were near opposites, with Greeks depending on shields, armor, and close-quarter fighting and Persians depending on missile weapons and skirmishing. It seems pretty clear that the Greek army ran (or advanced at speed) as soon as they got within bow range, to reduce the time they would endure arrows without being able to retaliate. And it seems pretty clear that, once the Greek army closed with the Persians (who had no room to withdraw and maintain a firing distance) that the battle would be a slaughter. It was.

At under two hours of play time, you can make your own explorations into this battle without scheduling “marathon game sessions” in order to play. You’ll be able to quickly try various strategies and see what differences you can make on the outcome. Units active by chit-pull per formations and combat includes both melee and ranged fire. Leadership and morale matter (in several ways) and combat results use step reduction and several levels of unit deterioration.

The game offers a historical set-up scenario plus variants for both set up and reinforcements. With the variants, it’s possible that the Spartans may finally show up to the battle!

—description from the publisher

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