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6.9Desert Sabre: the Operation Desert Storm Ground Campaign (2018) -
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인원
1-3 명
BGG추천: 2-3 명 -
게임시간
10-20 분
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연령
11+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
1.75 / 5
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디자이너
Paul Kreutzer
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아티스트
Paul Kreutzer
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인원
게임 소개
데저트 세이버(Desert Save)는 쿠웨이트를 해방시키고 이라크 육군과 공화국 수비대를 물리치고 1991년 2월 쿠웨이트에서 철수시키기 위한 주요 목표를 달성하기 위한 연합군의 지상 작전이다.
이라크 남부와 쿠웨이트의 작은 지도에서 펼쳐지는 이 게임은 미국과 연합군 사단, 연대, 태스크 포스를 대표하는 10개의 부대를 포함하고 있다. 이라크군은 연합군이 이라크와 쿠웨이트로 진격하는 데 직면한 도전들이 "C3로 나타나기 때문에 포함되지 않았다.연합군 부대가 전진함에 따라 난이도가 증가하는 메커니즘을 이동하고, 주요 위상선에 도달하며, 4일 턴 이내에 지도에서 최대 10개의 목표를 달성하려고 시도한다. 프리마릴리는 단독 플레이를 위해 설계되었으며, 최대 3명의 플레이어가 연합군의 3개의 주요 상급 지휘부를 개별적으로 조종할 수 있다: 제18군단, 제7군단, 연합군과 해병대의 합동 기동부대.
역사적 목표에 도달하는 것은 연합군의 작전 승리로 귀결될 것이다(약 6개의 목표를 달성). 플레이어는 불리한 "폴-밀 효과"롤의 위험을 무릅쓰고 전략적 승리의 전망을 제공하는 추가 목표에 도달할 수 있습니다. 빠른 셋업, 빠른 플레이 게임으로서 플레이어는 역사를 쉽게 재생하여 20세기의 마지막 위대한 그라운드 공격과 다른, 역사적인, 더 나은(또는 더 나쁜) 결과를 얻을 기회를 탐색할 수 있다.
이라크 남부와 쿠웨이트의 작은 지도에서 펼쳐지는 이 게임은 미국과 연합군 사단, 연대, 태스크 포스를 대표하는 10개의 부대를 포함하고 있다. 이라크군은 연합군이 이라크와 쿠웨이트로 진격하는 데 직면한 도전들이 "C3로 나타나기 때문에 포함되지 않았다.연합군 부대가 전진함에 따라 난이도가 증가하는 메커니즘을 이동하고, 주요 위상선에 도달하며, 4일 턴 이내에 지도에서 최대 10개의 목표를 달성하려고 시도한다. 프리마릴리는 단독 플레이를 위해 설계되었으며, 최대 3명의 플레이어가 연합군의 3개의 주요 상급 지휘부를 개별적으로 조종할 수 있다: 제18군단, 제7군단, 연합군과 해병대의 합동 기동부대.
역사적 목표에 도달하는 것은 연합군의 작전 승리로 귀결될 것이다(약 6개의 목표를 달성). 플레이어는 불리한 "폴-밀 효과"롤의 위험을 무릅쓰고 전략적 승리의 전망을 제공하는 추가 목표에 도달할 수 있습니다. 빠른 셋업, 빠른 플레이 게임으로서 플레이어는 역사를 쉽게 재생하여 20세기의 마지막 위대한 그라운드 공격과 다른, 역사적인, 더 나은(또는 더 나쁜) 결과를 얻을 기회를 탐색할 수 있다.
Desert Sabre is a light, fast-playing solitaire or team-play game of the Allied Coalition ground campaign in Operation Desert Storm to liberate Kuwait, defeat the Iraqi Army and Republican Guard, and seize key objectives to compell Iraq's removal from Kuwait in February 1991.
Played on a small (7x7 hexes) map of southern Iraq and Kuwait, the game includes 10 units representing select U.S. and Allied divisions, regiments and task forces. Iraqi units are not included, as the challenges the Allies faced advancing into Iraq and Kuwait are represented by a "C3I" die-roll to move mechanism of increasing difficulty as Allied units advance, reach key phase lines, and attempt to occupy up to 10 objectives on the map within four one-day turns (a fifth turn may be enabled by die-roll). Primarilly designed for solo play, up to three players can seperately maneuver the three main Allied higher commands: XVIII Corps, VII Corps, and the Allied and Marine joint task forces.
Reaching historical objectives will result in an Allied operational victory (taking about 6 objectives). Players may explore, at the risk of adverse "pol-mil effects" rolls, reaching additional objectives that offer prospects for a strategic victory. As a quick set-up, quick-playing game, the player can readily replay history to explore chances for a different, historical, better (or worse) outcome to the last great ground offensive of the 20th century.
Played on a small (7x7 hexes) map of southern Iraq and Kuwait, the game includes 10 units representing select U.S. and Allied divisions, regiments and task forces. Iraqi units are not included, as the challenges the Allies faced advancing into Iraq and Kuwait are represented by a "C3I" die-roll to move mechanism of increasing difficulty as Allied units advance, reach key phase lines, and attempt to occupy up to 10 objectives on the map within four one-day turns (a fifth turn may be enabled by die-roll). Primarilly designed for solo play, up to three players can seperately maneuver the three main Allied higher commands: XVIII Corps, VII Corps, and the Allied and Marine joint task forces.
Reaching historical objectives will result in an Allied operational victory (taking about 6 objectives). Players may explore, at the risk of adverse "pol-mil effects" rolls, reaching additional objectives that offer prospects for a strategic victory. As a quick set-up, quick-playing game, the player can readily replay history to explore chances for a different, historical, better (or worse) outcome to the last great ground offensive of the 20th century.
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