-
BGG랭킹
BGG전체 : 10864
WARGAMES : 1582
7.7Radetzky's March: The Hundred Hours Campaign (2018) -
-
인원
1-2 명
BGG추천: 1-1 명 -
게임시간
60-360 분
-
연령
14+
BGG추천: 16+ -
게임 난이도
2.25 / 5
-
디자이너
Sergio Schiavi
-
아티스트
Sergio Schiavi
-
인원
게임 소개
"라데츠키의 3월: 백시간 캠페인은 1849년 캠페인과 피비린내 나는 노바라 전투를 할 수 있게 해준다.
1849년 3월 20일: 피에몬테의 군대는 약 8만 5천명의 대포를 가진 채 노바라 주변에 배치되어 티치노 강을 건너 오스트리아 영토를 침공할 준비를 하고 밀라노를 향해 진격한다.
83세의 오스트리아군 총사령관 라데츠키는 대담한 계획을 세웠다.
카운터는 그 시대의 모든 군사력을 나타낸다. 후사르, 울란, 용기병, 라인 보병, 그렌저, Jäger, 포병, 베르사글리에리, 폰툰 크루, 사령관.
수년간의 연구가 걸린 매우 정확한 지도에 따르면 오스트리아군과 피에몬테군은 피비린내 나는 공격과 퇴각, 기병 돌격, 전략적인 움직임, 폰툰 건설에 참여하고 있습니다
이 모든 동작은 선수들이 번갈아 가며 수행하지만, 일반적인 2회전 시스템에서는 그렇지 않다. 이 게임은 현실적이고 긴장감 있는 시뮬레이션에서 항상 매력적이고 다르게 만들어 혼돈과 불확실성을 만들어내는 무작위 활성화 메커니즘이 특징이다.
시스템의 핵심은 명령입니다: 차례대로 얼마나 많은 포인트를 가지고 있는지 확인하고, 활성화할 포메이션을 선택하여 머그잔에 넣습니다. 상대방도 똑같이 한 다음 섞고 그리면 됩니다.
게임 규모
- 복잡성: 5점 만점에 2점
- 카드놀이의 적합성: 5점 만점에 4점
- 시간 척도: 3시간 턴
- 지도 축척: 1km/헥스
- 부대 규모: 포를 든 연대, 대대, 기병 2개 중대
- 플레이어: 한 명 또는 두 명
- 게임 시간: 2 ~ 6시간
상자 안에는 뭐가 들어 있어요?
- 22 x 34인치 지도 1개(55.8 x 86.5cm)
- 216 카운터
- 2개의 플레이어 보조 도구, 컬러 카드보드(터레인 효과 차트 및 빠른 배치 시트)
- 규칙 책자(전투 순서, 게임 팁, 캠페인 내역 및 소스 포함)
- 6면 주사위 하나
포함된 시나리오 - 기본 게임 외에도 짧은 게임을 허용하고 다른 전략을 탐색할 수 있는 몇 가지 시나리오와 변형이 있습니다.
- 모르타라와 스포르체스카, 피에몬테는 오스트리아군의 진격을 막으려 했다.
- 노바라, 피비린내 나는 마지막 전투
- 라모리노는 명령을 따르며, 이 시나리오는 경기 초반에 피에몬테인들이 V 디비전을 전개할 수 있게 한다.
1849년 3월 20일: 피에몬테의 군대는 약 8만 5천명의 대포를 가진 채 노바라 주변에 배치되어 티치노 강을 건너 오스트리아 영토를 침공할 준비를 하고 밀라노를 향해 진격한다.
83세의 오스트리아군 총사령관 라데츠키는 대담한 계획을 세웠다.
카운터는 그 시대의 모든 군사력을 나타낸다. 후사르, 울란, 용기병, 라인 보병, 그렌저, Jäger, 포병, 베르사글리에리, 폰툰 크루, 사령관.
수년간의 연구가 걸린 매우 정확한 지도에 따르면 오스트리아군과 피에몬테군은 피비린내 나는 공격과 퇴각, 기병 돌격, 전략적인 움직임, 폰툰 건설에 참여하고 있습니다
이 모든 동작은 선수들이 번갈아 가며 수행하지만, 일반적인 2회전 시스템에서는 그렇지 않다. 이 게임은 현실적이고 긴장감 있는 시뮬레이션에서 항상 매력적이고 다르게 만들어 혼돈과 불확실성을 만들어내는 무작위 활성화 메커니즘이 특징이다.
시스템의 핵심은 명령입니다: 차례대로 얼마나 많은 포인트를 가지고 있는지 확인하고, 활성화할 포메이션을 선택하여 머그잔에 넣습니다. 상대방도 똑같이 한 다음 섞고 그리면 됩니다.
게임 규모
- 복잡성: 5점 만점에 2점
- 카드놀이의 적합성: 5점 만점에 4점
- 시간 척도: 3시간 턴
- 지도 축척: 1km/헥스
- 부대 규모: 포를 든 연대, 대대, 기병 2개 중대
- 플레이어: 한 명 또는 두 명
- 게임 시간: 2 ~ 6시간
상자 안에는 뭐가 들어 있어요?
- 22 x 34인치 지도 1개(55.8 x 86.5cm)
- 216 카운터
- 2개의 플레이어 보조 도구, 컬러 카드보드(터레인 효과 차트 및 빠른 배치 시트)
- 규칙 책자(전투 순서, 게임 팁, 캠페인 내역 및 소스 포함)
- 6면 주사위 하나
포함된 시나리오 - 기본 게임 외에도 짧은 게임을 허용하고 다른 전략을 탐색할 수 있는 몇 가지 시나리오와 변형이 있습니다.
- 모르타라와 스포르체스카, 피에몬테는 오스트리아군의 진격을 막으려 했다.
- 노바라, 피비린내 나는 마지막 전투
- 라모리노는 명령을 따르며, 이 시나리오는 경기 초반에 피에몬테인들이 V 디비전을 전개할 수 있게 한다.
"Radetzky's March: The Hundred Hours Campaign" allows you to fight the 1849 campaign and the bloody battle of Novara
March 20th, 1849: the Piedmontese forces, about 85,000 men with just over a hundred guns, are positioned around Novara, ready to to cross the Ticino river and invade the Austrian territory, moving towards Milan, in an attempt to regain it.
Field Marshal Radetzky, commander in chief of the Austrian forces, 83 years old, conceives a daring plan: to concentrate all his forces, about 75,000 men with over 200 guns, right around Pavia, ready to cross the Ticino, quickly invade Piedmont and force the piedmontese army to a decisive battle.
Counters represent all the military forces of the time: Hussars, Uhlans, Dragoons, Line infantry, Grenzer, Jäger, Artillery, Bersaglieri, Pontoon Crew, Commanders.
On a very accurate map that took years of research, Austrians and Piedmontese troops engage in bloody attacks and retreats, cavalry charges, strategic movement, pontoon building ...
All these actions are performed by the players alternatively, but not in a conventional two-turn system. The game features a random activation mechanism that makes it always compelling and different, creating chaos and uncertainty, in a realistic and tense simulation.
The heart of the system is the command: simply check how many points you have in the turn, choose the formations you will activate, put them inside a mug; your opponent does the same, then mix and draw.
GAME SCALE
- Complexity: 2 out of 5
- Solitaire Suitability: 4 out of 5
- Time Scale: Three hours turn
- Map Scale: 1km/hex
- Unit Scale: Regiments with their guns, battalions, two squadrons of cavalry
- Players: one or two
- Playing Time: two to six hours
WHAT'S IN THE BOX?
- One 22 x 34 inch map (55,8 x 86,5 cm)
- 216 counters
- Two player aid, colored cardboard (Terrain effect chart and Fast placement sheet)
- Rule Booklet (with complete order of battle, game tips, campaign history and sources)
- One 6-sided dice
Included scenarios - In addition to the basic game, there are some scenarios and variants that allow for shorter games and explore other strategies:
- Mortara and the Sforzesca, the Piedmontese attempt to stop the Austrian advance
- Novara, the bloody final battle
- Ramorino obeys orders; this scenario allows the Piedmontese to deploy the V division at the beginning of the game
March 20th, 1849: the Piedmontese forces, about 85,000 men with just over a hundred guns, are positioned around Novara, ready to to cross the Ticino river and invade the Austrian territory, moving towards Milan, in an attempt to regain it.
Field Marshal Radetzky, commander in chief of the Austrian forces, 83 years old, conceives a daring plan: to concentrate all his forces, about 75,000 men with over 200 guns, right around Pavia, ready to cross the Ticino, quickly invade Piedmont and force the piedmontese army to a decisive battle.
Counters represent all the military forces of the time: Hussars, Uhlans, Dragoons, Line infantry, Grenzer, Jäger, Artillery, Bersaglieri, Pontoon Crew, Commanders.
On a very accurate map that took years of research, Austrians and Piedmontese troops engage in bloody attacks and retreats, cavalry charges, strategic movement, pontoon building ...
All these actions are performed by the players alternatively, but not in a conventional two-turn system. The game features a random activation mechanism that makes it always compelling and different, creating chaos and uncertainty, in a realistic and tense simulation.
The heart of the system is the command: simply check how many points you have in the turn, choose the formations you will activate, put them inside a mug; your opponent does the same, then mix and draw.
GAME SCALE
- Complexity: 2 out of 5
- Solitaire Suitability: 4 out of 5
- Time Scale: Three hours turn
- Map Scale: 1km/hex
- Unit Scale: Regiments with their guns, battalions, two squadrons of cavalry
- Players: one or two
- Playing Time: two to six hours
WHAT'S IN THE BOX?
- One 22 x 34 inch map (55,8 x 86,5 cm)
- 216 counters
- Two player aid, colored cardboard (Terrain effect chart and Fast placement sheet)
- Rule Booklet (with complete order of battle, game tips, campaign history and sources)
- One 6-sided dice
Included scenarios - In addition to the basic game, there are some scenarios and variants that allow for shorter games and explore other strategies:
- Mortara and the Sforzesca, the Piedmontese attempt to stop the Austrian advance
- Novara, the bloody final battle
- Ramorino obeys orders; this scenario allows the Piedmontese to deploy the V division at the beginning of the game
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
456
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
430
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
369
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
330
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
599
-
2024-11-13
-
Lv.18