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BGG랭킹
BGG전체 : 18954
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
40-40 분
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연령
10+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
2.00 / 5
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디자이너
Toryo Hojo, Kenichi Tanabe
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아티스트
TANSAN Inc.
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인원
게임 소개
17세기에 네덜란드령 동인도의 수도는 바타비아(현재의 인도네시아 자카르타)였다. 많은 네덜란드 상인들은 부유한 무역의 향신료와 농작물을 얻기를 원했다. 귀족들은 카다몬을 원했고, 정향은 약으로, 계피는 깊고 달콤한 향기로, 생강과 후추는 강한 매운맛으로 이용되었다. 향신료를 사서 유럽으로 보내고 부자가 되어 큰 상인으로 성공하세요!
프롬 바타비아(From Batavia)는 일종의 카드 드로잉 게임이다. 일반적으로, 각 선수들은 배를 가지고 있고, 그들은 그것이 가득 찰 때까지 배에 화물 카드를 놓고, 그 후에 그들은 새로운 배를 갖게 됩니다. 먼저 배 세 척을 채우는 자가 승리한다!
더 자세히 말하자면, 각 선박 카드에는 보류 번호와 아이콘이 있을 수 있습니다. 화물카드는 5가지 종류(카다몬, 정향, 계피, 생강, 후추)로 나뉘며 비용, 효과, 아이콘, 화폐 가치가 있다. 곡물 카드에는 곡물의 그림만 있지만, 그것들도 가치가 있을 수 있습니다. 각 선수는 5장의 화물 카드를 손에 들고 시작합니다.
차례에 따라, 각 선수들은 그들의 손에서 화물 카드를 선택하고, 그들은 동시에 그것들을 공개한다. 만약 그들이 카드 비용을 지불할 여유가 있다면, 그들은 카드 비용과 같은 색의 카드를 손에서 버리고 그 카드를 왼쪽 이웃에게 건네면서 그렇게 한다. 모든 카드가 동시에 통과됩니다. 만약 선수가 카드 비용을 지불할 수 없다면, 그들은 그것을 수중에 돌려주고, 갑판 위에서 왼쪽 이웃에게 화물 카드 하나를 준다.
새로운 화물카드의 비용을 지불한 모든 선수들은 이제 그 카드의 효과를 실행한다. 예를 들어, 진저는 화물 카드와 선박 카드에 있는 생강 아이콘의 수와 같은 수의 곡물 카드를 그릴 수 있습니다; 곡물 카드는 배에 놓일 수 없지만 화물 비용을 지불하는데 사용될 수 있습니다. 시나몬은 동전을 가지고 배 위에 올려놓은 다음, 동전을 더 가지고 가고 싶은 만큼 카드를 버릴 수 있습니다. 각 동전들은 배를 채우는 데 도움이 됩니다.
만약 선수의 화물 카드의 금전적 가치가 배의 보유 금액과 같거나 초과한다면, 그 배는 가득 차게 된다. 플레이어는 선박을 옆으로 치워놓고 화물 카드를 폐기한 다음 다른 색깔의 새 선박을 탄다.
각 플레이어는 카드 수만큼 카드를 폐기할 수 있으며, 카드 수가 6장 이하인 사람은 카드 한 장씩을 덱에서 꺼낸다. 카다몬 아이콘을 사용하면 카드가 6개 이상 있더라도 카드를 그릴 수 있으며, 정향 아이콘을 사용하면 화물을 그릴 때마다 카드를 추가로 그린 다음 추가로 그린 카드 수와 동일한 카드를 폐기할 수 있습니다. 원하는 것을 찾기 위해 카드를 필터링하세요!
프롬 바타비아(From Batavia)는 일종의 카드 드로잉 게임이다. 일반적으로, 각 선수들은 배를 가지고 있고, 그들은 그것이 가득 찰 때까지 배에 화물 카드를 놓고, 그 후에 그들은 새로운 배를 갖게 됩니다. 먼저 배 세 척을 채우는 자가 승리한다!
더 자세히 말하자면, 각 선박 카드에는 보류 번호와 아이콘이 있을 수 있습니다. 화물카드는 5가지 종류(카다몬, 정향, 계피, 생강, 후추)로 나뉘며 비용, 효과, 아이콘, 화폐 가치가 있다. 곡물 카드에는 곡물의 그림만 있지만, 그것들도 가치가 있을 수 있습니다. 각 선수는 5장의 화물 카드를 손에 들고 시작합니다.
차례에 따라, 각 선수들은 그들의 손에서 화물 카드를 선택하고, 그들은 동시에 그것들을 공개한다. 만약 그들이 카드 비용을 지불할 여유가 있다면, 그들은 카드 비용과 같은 색의 카드를 손에서 버리고 그 카드를 왼쪽 이웃에게 건네면서 그렇게 한다. 모든 카드가 동시에 통과됩니다. 만약 선수가 카드 비용을 지불할 수 없다면, 그들은 그것을 수중에 돌려주고, 갑판 위에서 왼쪽 이웃에게 화물 카드 하나를 준다.
새로운 화물카드의 비용을 지불한 모든 선수들은 이제 그 카드의 효과를 실행한다. 예를 들어, 진저는 화물 카드와 선박 카드에 있는 생강 아이콘의 수와 같은 수의 곡물 카드를 그릴 수 있습니다; 곡물 카드는 배에 놓일 수 없지만 화물 비용을 지불하는데 사용될 수 있습니다. 시나몬은 동전을 가지고 배 위에 올려놓은 다음, 동전을 더 가지고 가고 싶은 만큼 카드를 버릴 수 있습니다. 각 동전들은 배를 채우는 데 도움이 됩니다.
만약 선수의 화물 카드의 금전적 가치가 배의 보유 금액과 같거나 초과한다면, 그 배는 가득 차게 된다. 플레이어는 선박을 옆으로 치워놓고 화물 카드를 폐기한 다음 다른 색깔의 새 선박을 탄다.
각 플레이어는 카드 수만큼 카드를 폐기할 수 있으며, 카드 수가 6장 이하인 사람은 카드 한 장씩을 덱에서 꺼낸다. 카다몬 아이콘을 사용하면 카드가 6개 이상 있더라도 카드를 그릴 수 있으며, 정향 아이콘을 사용하면 화물을 그릴 때마다 카드를 추가로 그린 다음 추가로 그린 카드 수와 동일한 카드를 폐기할 수 있습니다. 원하는 것을 찾기 위해 카드를 필터링하세요!
In the 17th Century, the capital of the Dutch East Indies was Batavia (now Jakarta in Indonesia). Many Dutch merchants wanted to get wealthy trading spices and crops. Nobility desire cardamon; cloves were sought for medicine; cinnamon for its deep, sweet fragrance; and ginger and pepper for their strong spicy flavors. Buy spices, send them to Europe, get rich, and succeed as big merchants!
From Batavia (フロム:バタヴィア) is a card-drafting game of sorts. In general, each player has a ship, and they'll place cargo cards on the ship until it's full, after which they get a new ship. Whoever fills three ships first wins!
In more detail, each ship card has a hold number and possibly an icon. The cargo cards come in five types (cardamon, cloves, cinnamon, ginger, pepper), and they have a cost, an effect, an icon, and a money value. Grain cards have nothing but a picture of grain, yet they can be valuable, too. Each player starts with a hand of five cargo cards.
On a turn, each player chooses a cargo card from their hand, then they reveal them simultaneously. If they can afford to pay the cost of their card, they do so, discarding cards from hand equal to the cost (with a card of the same color as the revealed cargo card counting for two cards) and handing those cards to their -left-hand neighbor. All cards are passed at the same time. If a player can't pay the cost of their card, they return it to hand, then give their left-hand neighbor one cargo card from the top of the deck.
All players who paid the cost of their new cargo card now carry out the effect of that card. Ginger, for example, lets you draw grain cards equal to the number of ginger icons on your cargo cards and ship card; grain cards can't be placed on ships, but they can be used to pay for cargo. Cinnamon lets you take a coin and place it on your ship, then discard as many cards as you want to take additional coins; each coin helps to fill the hold of your ship.
If the money value of a player's cargo cards (along with any coins they have) equal or exceed the hold value of a ship, that ship is full. The player places that ship aside, discards the cargo cards, then takes a new ship in a different color.
Each player can discard any number of cards from their hand, then each person with fewer than six cards draws one cargo card from the deck. Cardamon icons can let you draw a card even if you have six or more cards, while cloves lets you draw additional cards anytime you draw cargo, then discard the same number of cards that you drew additionally. Filter cards to find what you want!
From Batavia (フロム:バタヴィア) is a card-drafting game of sorts. In general, each player has a ship, and they'll place cargo cards on the ship until it's full, after which they get a new ship. Whoever fills three ships first wins!
In more detail, each ship card has a hold number and possibly an icon. The cargo cards come in five types (cardamon, cloves, cinnamon, ginger, pepper), and they have a cost, an effect, an icon, and a money value. Grain cards have nothing but a picture of grain, yet they can be valuable, too. Each player starts with a hand of five cargo cards.
On a turn, each player chooses a cargo card from their hand, then they reveal them simultaneously. If they can afford to pay the cost of their card, they do so, discarding cards from hand equal to the cost (with a card of the same color as the revealed cargo card counting for two cards) and handing those cards to their -left-hand neighbor. All cards are passed at the same time. If a player can't pay the cost of their card, they return it to hand, then give their left-hand neighbor one cargo card from the top of the deck.
All players who paid the cost of their new cargo card now carry out the effect of that card. Ginger, for example, lets you draw grain cards equal to the number of ginger icons on your cargo cards and ship card; grain cards can't be placed on ships, but they can be used to pay for cargo. Cinnamon lets you take a coin and place it on your ship, then discard as many cards as you want to take additional coins; each coin helps to fill the hold of your ship.
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