-
BGG랭킹
BGG전체 : 3417
WARGAMES : 368
THEMATIC : 607 -
-
인원
2-4 명
BGG추천: 2-4+ 명 -
게임시간
180-180 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.66 / 5
-
디자이너
Andy Jones, Bill King, Nigel Stillman
-
아티스트
Dave Andrews, John Blanche, Wayne England, David Gallagher, Geoff Taylor
-
인원
게임 소개
맨오워는 워해머 월드에서 벌어지는 맹렬한 해전 게임이다. 원양 전투 함대의 제독으로서 여러분은 공해에서의 패권을 위한 싸움에서 함대를 지휘해야 합니다. 이 함대는 라인 함대 또는 중무장한 맨오워 함대가 될 수 있습니다.
플레이어는 워해머 세계의 여러 종족에서 함대를 선택한다. 모든 선박은 개별 지역을 보여주는 템플릿으로 표시되며, 각각 해당 지역의 품목(마스트, 대포 등)과 파괴되기 전에 입을 수 있는 피해에 대한 설명이 포함되어 있습니다. 각 위치에는 공격받을 때 해당 영역을 타격하기 위해 굴려야 하는 값과 함께 방어하는 플레이어가 굴릴 수 있는 다른 값이 있습니다. 선박은 3인조(각각 비행대에서 다음 함선으로 계속 진행하기 전에 완료까지 이동 및 전투), 맨오워(MOW)로 설계된 단일 선박으로, 단일 SOL 등급의 선박보다 훨씬 크고, 강력하며, 최종적으로 더 많은 수로 승선하는 단일 선박이다.n Independent (IND) - 맨오워처럼 개별적으로 사용되지만 라인 함선에 비해 힘과 능력이 더 우수합니다.
각 턴이 시작될 때, 선수들은 각 단계에서 누가 1등을 할 것인지를 결정하는 주사위를 굴려서 진취성을 결정한다. 바람이 바뀌면 한 선수가 다이롤에서 승리할 때까지 주도 롤과 결의가 반복된다.
그런 다음 플레이어들은 마법 단계를 진행하며, 각 제독은 마법사에게 주문을 한 번 걸도록 한다. 주문이 성공하면 상대방이 주문을 풀 수 있는 마법이러한 마법이 있으면 상대방이 주문을 풀 수 있다.
다음으로, 이전에 결정된 이니셔티브 롤을 기반으로 한 전투 단계가 진행되며, 플레이어들은 각각 하나의 MOW, IND 또는 SOL 전대를 선택한 다음 이동을 수행하고 공격을 가한 후 상대방에게 턴 시퀀스를 다시 전달한다. 이 과정은 모든 배가 양쪽으로 움직일 때까지 계속된다. 이 작업이 완료되면 턴이 종료되고 다음 턴으로 이동하기 전에 일련의 빠른 턴 종료/기록 보관 이벤트가 발생합니다. 게임 플레이는 미리 정해진 시간 동안 계속되거나 한쪽이 파괴되거나 항복하거나 전장에서 도망칠 때까지 계속된다.
메인 게임에는 두 개의 별도 확장이 있었다. 첫 번째는 페스트플릿으로, 혼돈 함대인 호르네, 슬라네시, 첸치, 누르글 함대(총칭적으로 페스트플릿이라고 함), 스카벤 함대, 마지막으로 혼돈 난쟁이에 대한 규칙과 템플릿을 추가했다. 이러한 확장으로 게임에 사용할 수 있는 함대의 수가 효과적으로 두 배가 되었다. 이 확장에는 원래 6개 경주(제국, 브레톤니안, 드워프, 하이엘프, 다크엘프, 오크)의 색상 템플릿도 포함되었다.
제2차 확장 공군은 공군과 바다괴물, 연합군에 새로운 규칙을 도입했고, 드워프 함대와 제국 함대에 새로운 함선을 도입했다. 노르드 함대의 포함으로 이 확장의 내용이 마무리되었다.
마지막으로 언데드 함대를 위한 완전한 규칙과 다른 몇몇 종족에 대한 몇 가지 확장 규칙이 게임 워크샵의 시타델 저널 매거진의 여러 호에 포함되었다.
메인 게임과 확장 세트에 자세히 나와 있는 많은 함선을 나타내기 위해 다양한 미니어처가 제작되었지만 언데드 함대를 위한 미니어처는 공식적으로 만들어지지는 않았다. 미니어처들을 조립하고 페인트를 칠하는 것은 게임 자체가 취미일 뿐만 아니라 "수집 가능"하다는 느낌을 주었다. 많은 플레이어들이 규칙, 선박 템플릿, 미니어처 완성을 포함한 맞춤형 선박과 새로운 선박을 제작했다. 이 작품들 중 가장 큰 컬렉션은 야후 그룹인 발톱의 바다에 보관되어 있다.
플레이어는 워해머 세계의 여러 종족에서 함대를 선택한다. 모든 선박은 개별 지역을 보여주는 템플릿으로 표시되며, 각각 해당 지역의 품목(마스트, 대포 등)과 파괴되기 전에 입을 수 있는 피해에 대한 설명이 포함되어 있습니다. 각 위치에는 공격받을 때 해당 영역을 타격하기 위해 굴려야 하는 값과 함께 방어하는 플레이어가 굴릴 수 있는 다른 값이 있습니다. 선박은 3인조(각각 비행대에서 다음 함선으로 계속 진행하기 전에 완료까지 이동 및 전투), 맨오워(MOW)로 설계된 단일 선박으로, 단일 SOL 등급의 선박보다 훨씬 크고, 강력하며, 최종적으로 더 많은 수로 승선하는 단일 선박이다.n Independent (IND) - 맨오워처럼 개별적으로 사용되지만 라인 함선에 비해 힘과 능력이 더 우수합니다.
각 턴이 시작될 때, 선수들은 각 단계에서 누가 1등을 할 것인지를 결정하는 주사위를 굴려서 진취성을 결정한다. 바람이 바뀌면 한 선수가 다이롤에서 승리할 때까지 주도 롤과 결의가 반복된다.
그런 다음 플레이어들은 마법 단계를 진행하며, 각 제독은 마법사에게 주문을 한 번 걸도록 한다. 주문이 성공하면 상대방이 주문을 풀 수 있는 마법이러한 마법이 있으면 상대방이 주문을 풀 수 있다.
다음으로, 이전에 결정된 이니셔티브 롤을 기반으로 한 전투 단계가 진행되며, 플레이어들은 각각 하나의 MOW, IND 또는 SOL 전대를 선택한 다음 이동을 수행하고 공격을 가한 후 상대방에게 턴 시퀀스를 다시 전달한다. 이 과정은 모든 배가 양쪽으로 움직일 때까지 계속된다. 이 작업이 완료되면 턴이 종료되고 다음 턴으로 이동하기 전에 일련의 빠른 턴 종료/기록 보관 이벤트가 발생합니다. 게임 플레이는 미리 정해진 시간 동안 계속되거나 한쪽이 파괴되거나 항복하거나 전장에서 도망칠 때까지 계속된다.
메인 게임에는 두 개의 별도 확장이 있었다. 첫 번째는 페스트플릿으로, 혼돈 함대인 호르네, 슬라네시, 첸치, 누르글 함대(총칭적으로 페스트플릿이라고 함), 스카벤 함대, 마지막으로 혼돈 난쟁이에 대한 규칙과 템플릿을 추가했다. 이러한 확장으로 게임에 사용할 수 있는 함대의 수가 효과적으로 두 배가 되었다. 이 확장에는 원래 6개 경주(제국, 브레톤니안, 드워프, 하이엘프, 다크엘프, 오크)의 색상 템플릿도 포함되었다.
제2차 확장 공군은 공군과 바다괴물, 연합군에 새로운 규칙을 도입했고, 드워프 함대와 제국 함대에 새로운 함선을 도입했다. 노르드 함대의 포함으로 이 확장의 내용이 마무리되었다.
마지막으로 언데드 함대를 위한 완전한 규칙과 다른 몇몇 종족에 대한 몇 가지 확장 규칙이 게임 워크샵의 시타델 저널 매거진의 여러 호에 포함되었다.
메인 게임과 확장 세트에 자세히 나와 있는 많은 함선을 나타내기 위해 다양한 미니어처가 제작되었지만 언데드 함대를 위한 미니어처는 공식적으로 만들어지지는 않았다. 미니어처들을 조립하고 페인트를 칠하는 것은 게임 자체가 취미일 뿐만 아니라 "수집 가능"하다는 느낌을 주었다. 많은 플레이어들이 규칙, 선박 템플릿, 미니어처 완성을 포함한 맞춤형 선박과 새로운 선박을 제작했다. 이 작품들 중 가장 큰 컬렉션은 야후 그룹인 발톱의 바다에 보관되어 있다.
Man O' War is the game of Raging Sea Battles in the Warhammer World. As an admiral of an ocean-going war fleet you must command your ships - which can be either squadrons of Ships of the Line or heavily armored Men O' War, in the battle for supremacy of the high seas.
Players choose fleets from the multitude of races of the Warhammer world. Every ship is represented by a template showing individual areas, each with a description of the items (masts, cannons etc.) in those areas - as well as the damage that they can take before being destroyed. Each location has a value that must be rolled to hit that area when attacked, along with another value that can be rolled by the defending player to possibly prevent any damage that might occur. Ships are classified as Ship of the Line (SOL) - which are designed to move as a group of three (each moving and fighting to completion before continuing on with the next ship in the squadron), a Man O' War (MOW)- which are single ships that are much larger, more powerful and crewed by larger numbers than a single SOL classed ship, or finally as an Independent (IND) - which are used individually like a Man O' War but are more in line in strength and abilities to that of a Ship of the Line.
At the beginning of each turn, players determine Initiative by each rolling a die which determines either who will go 1st in each phase - if the numbers are different, or how the wind direction changes if they both roll the same number. If the wind changes, the initiative roll and resolution is repeated until one player wins the die roll.
Players then conduct the Magic Phase with each Admiral having his Wizard make one spell attempt if desired. If a spell is successful, the other player can try and dispel that cast spell if they have a corresponding type of magic to make the attempt.
Next comes the Battle phase which is based on the previously determined initiative roll and players alternate between phases of Movement/Combat, each choosing a single MOW, IND or SOL Squadron and then conducting movement and making attacks before passing the turn sequence back to their opponent. This process continues until all ships have moved on both sides. Once that has occurred, the turn is over and a series of quick turn ending/record keeping events occurs before moving to the next turn. Game play continues for a predetermined time or until one side is destroyed, surrenders or flees the battlefield.
There were two separate expansions to the main game. The first was Plaguefleet which added rules and templates for the Chaos fleets of Khorne, Slaanesh, Tzeentch and Nurgle (collectively known as a Plaguefleet), the Skaven and finally the Chaos Dwarfs. This expansion effectively doubled the number of available fleets for the game. This expansion also included color templates for the original 6 races as well (Imperial, Bretonnian, Dwarf, High Elf, Dark Elf and Orc).
The 2nd expansion Sea of Blood mainly introduced new rules for Airpower, Sea Monsters & Beasts and Allies as well as new ships for the Dwarfs and Imperial fleets. The inclusion of the Norse fleet wrapped up the content for this expansion.
Finally, complete rules for an Undead fleet - as well as some expansion rules for a few of the other races, were included in several of the issues of Game Workshop's Citadel Journal magazine.
A wide variety of miniatures were produced to represent the many ships detailed in the main game and expansion sets but no miniatures were ever officially made for the Undead fleet. Assembling and painting the miniatures gave the game a feeling of being "collectible" as well as being a hobby in itself. Many players have created customized ships and new ships (and even complete fleets) including rules, ships templates and completed miniatures. The largest collection of these creations is housed at the Yahoo group Sea of Claws.
Players choose fleets from the multitude of races of the Warhammer world. Every ship is represented by a template showing individual areas, each with a description of the items (masts, cannons etc.) in those areas - as well as the damage that they can take before being destroyed. Each location has a value that must be rolled to hit that area when attacked, along with another value that can be rolled by the defending player to possibly prevent any damage that might occur. Ships are classified as Ship of the Line (SOL) - which are designed to move as a group of three (each moving and fighting to completion before continuing on with the next ship in the squadron), a Man O' War (MOW)- which are single ships that are much larger, more powerful and crewed by larger numbers than a single SOL classed ship, or finally as an Independent (IND) - which are used individually like a Man O' War but are more in line in strength and abilities to that of a Ship of the Line.
At the beginning of each turn, players determine Initiative by each rolling a die which determines either who will go 1st in each phase - if the numbers are different, or how the wind direction changes if they both roll the same number. If the wind changes, the initiative roll and resolution is repeated until one player wins the die roll.
Players then conduct the Magic Phase with each Admiral having his Wizard make one spell attempt if desired. If a spell is successful, the other player can try and dispel that cast spell if they have a corresponding type of magic to make the attempt.
Next comes the Battle phase which is based on the previously determined initiative roll and players alternate between phases of Movement/Combat, each choosing a single MOW, IND or SOL Squadron and then conducting movement and making attacks before passing the turn sequence back to their opponent. This process continues until all ships have moved on both sides. Once that has occurred, the turn is over and a series of quick turn ending/record keeping events occurs before moving to the next turn. Game play continues for a predetermined time or until one side is destroyed, surrenders or flees the battlefield.
There were two separate expansions to the main game. The first was Plaguefleet which added rules and templates for the Chaos fleets of Khorne, Slaanesh, Tzeentch and Nurgle (collectively known as a Plaguefleet), the Skaven and finally the Chaos Dwarfs. This expansion effectively doubled the number of available fleets for the game. This expansion also included color templates for the original 6 races as well (Imperial, Bretonnian, Dwarf, High Elf, Dark Elf and Orc).
The 2nd expansion Sea of Blood mainly introduced new rules for Airpower, Sea Monsters & Beasts and Allies as well as new ships for the Dwarfs and Imperial fleets. The inclusion of the Norse fleet wrapped up the content for this expansion.
Finally, complete rules for an Undead fleet - as well as some expansion rules for a few of the other races, were included in several of the issues of Game Workshop's Citadel Journal magazine.
A wide variety of miniatures were produced to represent the many ships detailed in the main game and expansion sets but no miniatures were ever officially made for the Undead fleet. Assembling and painting the miniatures gave the game a feeling of being "collectible" as well as being a hobby in itself. Many players have created customized ships and new ships (and even complete fleets) including rules, ships templates and completed miniatures. The largest collection of these creations is housed at the Yahoo group Sea of Claws.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
446
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
427
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
366
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
326
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
597
-
2024-11-13
-
Lv.18