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If Dragons Fight: The Struggle for Taiwan (2018)
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  • 인원

    1-2 명

    BGG추천: 1-2+ 명
  • 게임시간

    120-240 분

  • 연령

    12+

    BGG추천: 16+
  • 게임 난이도

    3.00 / 5

게임 소개

용이 싸운다면: 중국 vs. 근미래의 대만(IDF)은 만약 본토인들이 정치적 또는 지리학적 조건이 최종적이고 강제적으로 문제를 해결해야 한다고 결정한다면, 향후 5년 동안 섬 전역에서 일어날 수 있는 전투를 모의한 것이다. 이러한 상황은 1) 타이완이 공식적으로 독립을 선언하고, 2) 중국 본토가 섬주민들이 핵무기를 얻었거나 얻으려 한다는 것을 알게 된다면 발생할 가능성이 높다.

이 게임은 중간 정도의 복잡성이 낮은 2인용 전쟁 게임으로, 이 전쟁의 중요한 지상 단계가 2주 이상 지속되지 않는다고 가정한다. 이러한 작전은 본토인들이 방어군의 배와 비행기를 무력화하기 위해 항공-해군 포격을 사용하는 것과 거의 비슷한 시기에 선행되어야 할 것이며, 이는 이러한 유형의 해양 침략에 오랫동안 확립된 전제 조건이었다.

경기가 시작될 때 그 예비 단계는 완료된 것으로 추정된다. 후속 지상전은 최근 전쟁이 어떻게 평가되고 있는지에 대해 매우 폭력적일 수 있지만, 그 기간에 대해서는 제한적일 수 밖에 없다. 약 한 달간의 전면적인 위기 이후, 양측의 경제적, 정치적, 사회적 혼란이 극도의 노력으로 야기될 것이기 때문에 (대만의 완전한 정복이 없다면) 일종의 협상 타결이 불가피할 것이다.

요약하자면, 중국 선수는 가능한 한 많은 대만 도시 지역을 점령하려고 하고 있고, 상대 선수는 가능한 한 작은 지역에 침입자들의 해안가를 봉쇄하려고 하고 있다. 중국의 작전 목표는 타이완을 독립국가로서 작전불능으로 만들 수 있는 충분한 영토를 점령하거나, 그것이 실패할 경우 최소한 섬주민들에게 주요 양보를 할 수 있도록 강제할 수 있는 충분한 규모의 땅을 만드는 것이다.

이 게임은 2인용으로 설계되었지만 솔리테어 플레이에 쉽게 적응할 수 있다.

양측의 전투 순서는 이용 가능한 가장 최근의 완전한 미분류 자료에서 도출되었다. 물론 전체 중국 지상군이 경기에 포함된 부대를 훨씬 뛰어넘는다. 그러나 이 침략을 위해 보급될 수 있는 가장 큰 것은 그들의 공수 사단, 그들의 특수 부대, 그들의 해병 여단, 그들의 목적으로 조직된 정규군 부대, 그리고 난징 군구의 전선 부대들이다.Gher-level 본부가 이 작전을 지휘할 가능성이 가장 높다.) 전체 대만 지상군 전투 서열(이러한 시스템 매개 변수 내에서 이 규모로 표현될 때)

플레이어들은 게임에서 중국이 아닌 사람들이 공중전이나 지상전에 개입할 가능성이 없다는 것을 금방 알아차릴 것이다. 이는 중국이 적어도 일시적으로 대만을 외교적으로 고립시키지 않는 한, 중국이 이 작전을 개시함으로써 더 큰 전쟁을 일으킬 것이라고 믿는 것은 타당하지 않기 때문이다.

그것에 대한 예외는 사이버 전쟁 규칙에 있다. 구름 속의 "전쟁의 장에서" 대만은 정치적으로 독립적인 기술 집단들뿐만 아니라 세계의 많은 민주 정부들의 주요한 (그러나 여전히 비밀스러운) 지원을 받을 것 같다. 그러한 노력이 결정적으로 증명될 수 있을지는 21세기 전쟁의 가장 큰 의문 중 하나로 남아 있다.

게임의 또 다른 가장 중요한 특징은 용서받지 못하는 전투 해결 하위 시스템이다. 즉, 전투에서 후퇴할 가능성은 없으며, 모든 전투 결과는 체력 손실로 지속됩니다. 그것은 우리가 그들의 목적을 달성하기 위해 매우 동기부여가 되어 있고, 가능한 가장 치명적인 현대식 무기를 가지고 있는 두 명의 잘 무장된 군대를 여기에 가지고 있다는 사실을 반영한다. 동시에, 두 군대는 이러한 강도의 전쟁에 대해 생소할 것이다.

또한 장마철에는 침입이 이루어지지 않는 것으로 추정되므로 악천후에 대한 규칙은 없습니다.

투영된 내용:
하나의 22x34&인용; 지도/재생 표면
5/8"장착된 다이컷 플레이피스 1매
규칙서 1권
차트 및 테이블
주사위
게임 박스
If Dragons Fight: China vs. Taiwan in the Near Future (IDF), is a "what if" simulation of the fighting that could occur across that island, within the timeframe of the next five or so years, if the mainlanders decide political or geostrategic conditions have evolved to where they must resolve the issue finally and by force. Such a situation would most likely occur if either or both the following two developments took place: 1) the Taiwanese officially declared their independence; and/or 2) the mainland Chinese learned the islanders had gotten, or were about to get, nuclear weapons.

This is a two-player wargame of low-intermediate complexity that posits the critical ground-phase of this might-be war as lasting no longer than about two weeks. Such a campaign would most likely have to be preceded by a roughly equal period during which the mainlanders would use aero-naval bombardment to neutralize the ships and planes of the defenders--a long established prerequisite for oceanic invasions of this type.

At the start of the game that preliminary step is presumed to have been completed. The follow-on ground war would likely be supremely violent in regard to how wars have recently been judged, but would have to be limited as to its duration. After a total crisis--aero-naval and ground--of about a month, it's most likely some kind of negotiated settlement would have to be put in place (barring the complete conquest of Taiwan) due to the inescapable economic, political and social disarray both sides would be put through by such a supreme effort.

In sum, then, the Chinese player is attempting to seize as much of the urban area of Taiwan as he can, while his opponent is seeking to contain the invaders' beachhead in as small an area as possible. The operational goal of the Chinese is to seize enough territory to render Taiwan inoperable as an independent polity or, failing that, at least create a lodgment large enough to force the islanders to grant major concessions in order to get them to leave.

Though designed for two-player use, the game is easily adapted for solitaire play.

Both sides orders of battle are drawn from the most recent and complete unclassified sources available. Of course, the overall Chinese ground force goes way beyond the units included in the game. For this invasion, however, about the most that could be supplied would be their airborne divisions, their special forces groups, their marine brigades, their purpose-organized amphibious regular army units, and the line units of the Nanjing Military District. (Due to its proximate geographic location in relation to Taiwan, the NMD would be the higher-level headquarters most likely to be directing this operation.) The entire Taiwanese ground force order of battle--when represented at this scale within these system parameters--is included.

Players will quickly notice there's no possibility for non-Chinese intervention into the air or ground war in the game. That's because it's not reasonable to believe the PRC would risk a wider war by launching this operation unless they'd first managed to diplomatically isolate Taiwan, at least temporarily, while the rest of the world judged whether any aid effort was worthwhile or even viable.

The exception to that is in the cyberwarfare rules. In that arena of "war in the cloud," it seems likely the Taiwanese would have major (though certainly still clandestine) support of many of the world's democratic governments as well as hordes of politically unaffiliated techies. Whether such efforts can prove decisive remains one of the great unanswered questions of 21st century warfare.

Another overarching characteristic of the game is its unforgiving combat resolution subsystem. That is, there's no possibility of retreat from battle: all combat results are sustained as strength losses. That's to reflect the fact we have here two well armed forces, both highly motivated to achieve their objectives, and both armed to the teeth with the most lethal modern weaponry available. At the same time, both militaries would be new to warfare of this intensity.

We're also assuming the invasion isn't being made during the monsoon season, so there are no rules for severe weather.

Projected Contents:
One 22x34" map/playing surface
One sheet of 5/8" mounted, die-cut playing pieces
One rules book
Charts and tables
Dice
Game Box

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