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BGG랭킹
BGG전체 : 2284
STRATEGY : 1106
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인원
2-5 명
BGG추천: 3-5 명 -
게임시간
90-120 분
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연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
3.17 / 5
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디자이너
Emanuele Ornella
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아티스트
Czarnè
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인원
게임 소개
아주 오래 전, 먼 땅에서 크고 부유한 도시가 솟아올랐고, 지금은 대부분의 사람들에게 잊혀진 그 도시의 이름은 헤르마고르였다. 무역은 모든 지역 사람들, 장인, 모험가들로부터 무기, 고서적, 귀중한 유물, 희귀 용알 등 모든 종류의 상품들을 도시로 가져왔기 때문에 풍요로움의 원천이었다. 이 도시에서는 모든 것을 사고 교환할 수 있습니다. 이것은 헤르마고를 유명하게 만들었고 상인들은 시장에서 모든 종류의 상품을 사고 팔기 위해 멀리서 왔습니다. 어떤 이들은 특히 희귀한 물건들을 얻기 위해 위험한 모험을 하기도 했다. 그들은 이 부유한 지역을 누비며 새로운 길과 길을 만들고 도시에 시장을 더하지만, 항상 가장 부자가 되는 것을 목표로 한다!
허마고르라는 상상의 나라를 배경으로, 각 플레이어는 가장 부유한 무역상이 되기 위해 노력하는 상인의 역할을 맡는다. 놀이를 하는 동안, 그들은 시장에서 상품을 획득하고 헤르마고르 땅의 마을과 마을에서 그 상품들을 수익성 있게 판매하는 것을 목표로 한다. 플레이어들은 먼저 자신이 원하는 타일에 에이전트를 가까이 배치함으로써 마켓플레이스의 상품 타일에 접근할 수 있다. 그런 다음 플레이어들은 허마고르 지도를 가로질러 한 명의 에이전트를 이동시켜 마을에서 플레이어가 시장에서 얻은 타일과 일치하는 상품을 요청하며 상품을 판매한다.
허마고르는 각 라운드에 2단계씩 5라운드로 진행된다. 각 라운드는 시장 단계에서 시작됩니다. 플레이어는 4명의 에이전트를 시장에 배치하기 위해 돈을 지불하고 라운드의 2단계에서 사용할 상품 타일을 통제한다. 타일의 제어는 타일 옆에 에이전트가 가장 많은 플레이어에게 돌아갑니다. 인접한 위치의 우선순위에 따라 동점이 구분됩니다. 타일의 측면에 인접한 에이전트는 타일의 모서리에 인접한 에이전트보다 우선합니다. 타일에 배치된 에이전트가 가장 높은 우선 순위를 가집니다. 모든 에이전트가 배치되고 플레이어가 타일을 차지하면 마켓플레이스 에이전트도 수익을 창출한다. 같은 행 또는 열에 있는 에이전트는 에이전트 1에 1, 에이전트 2에 3, 에이전트 3에 6, 에이전트 4에 10의 비율로 수입을 생성합니다. 에이전트 배치 가격은 위치에 따라 다릅니다. 더 많은 타일에 제어를 적용하는 위치는 비용이 더 많이 듭니다.
각 라운드는 판매 단계로 끝납니다. 플레이어는 한 명의 에이전트를 돌아가면서 헤르마고르의 지도를 가로질러 이동시키고, 마을이나 마을에서 물건을 팔기 위해 사용하는 도로 구간마다 가격을 지불한다. 중요한 것은, 각 플레이어는 게임 중에 어느 마을이나 마을에서나 한 번만 팔 수 있다는 것입니다. 플레이어들은 그들이 물건을 팔았던 각 마을이나 마을에 집을 표시해 둔다. 플레이어는 플레이어가 이미 팔린 마을이나 마을에서 다른 플레이어가 팔면 약간의 금전적 보상을 받는다. 길가에 의해 정의된 지역을 둘러싼 모든 마을이나 마을에서 상품을 판매하면 플레이어는 잠재적으로 해당 지역의 생산 시설에 대한 권리를 갖게 되며, 게임이 끝난 후 즉시 추가 수입을 얻을 수 있다.
허마고르는 마지막 선수가 5라운드 판매단계 턴을 마치면 끝난다. 최종 게임 보너스 상금은 생산 시설, 주요 도로를 따라 가장 많은 판매량, 그리고 강이 정의하는 3개의 헤르마고르 지역에 있는 각 플레이어별 최소 판매량에 대해 수여된다.
게임이 끝날 때 가장 많은 돈을 가진 플레이어가 승리합니다.
허마고르라는 상상의 나라를 배경으로, 각 플레이어는 가장 부유한 무역상이 되기 위해 노력하는 상인의 역할을 맡는다. 놀이를 하는 동안, 그들은 시장에서 상품을 획득하고 헤르마고르 땅의 마을과 마을에서 그 상품들을 수익성 있게 판매하는 것을 목표로 한다. 플레이어들은 먼저 자신이 원하는 타일에 에이전트를 가까이 배치함으로써 마켓플레이스의 상품 타일에 접근할 수 있다. 그런 다음 플레이어들은 허마고르 지도를 가로질러 한 명의 에이전트를 이동시켜 마을에서 플레이어가 시장에서 얻은 타일과 일치하는 상품을 요청하며 상품을 판매한다.
허마고르는 각 라운드에 2단계씩 5라운드로 진행된다. 각 라운드는 시장 단계에서 시작됩니다. 플레이어는 4명의 에이전트를 시장에 배치하기 위해 돈을 지불하고 라운드의 2단계에서 사용할 상품 타일을 통제한다. 타일의 제어는 타일 옆에 에이전트가 가장 많은 플레이어에게 돌아갑니다. 인접한 위치의 우선순위에 따라 동점이 구분됩니다. 타일의 측면에 인접한 에이전트는 타일의 모서리에 인접한 에이전트보다 우선합니다. 타일에 배치된 에이전트가 가장 높은 우선 순위를 가집니다. 모든 에이전트가 배치되고 플레이어가 타일을 차지하면 마켓플레이스 에이전트도 수익을 창출한다. 같은 행 또는 열에 있는 에이전트는 에이전트 1에 1, 에이전트 2에 3, 에이전트 3에 6, 에이전트 4에 10의 비율로 수입을 생성합니다. 에이전트 배치 가격은 위치에 따라 다릅니다. 더 많은 타일에 제어를 적용하는 위치는 비용이 더 많이 듭니다.
각 라운드는 판매 단계로 끝납니다. 플레이어는 한 명의 에이전트를 돌아가면서 헤르마고르의 지도를 가로질러 이동시키고, 마을이나 마을에서 물건을 팔기 위해 사용하는 도로 구간마다 가격을 지불한다. 중요한 것은, 각 플레이어는 게임 중에 어느 마을이나 마을에서나 한 번만 팔 수 있다는 것입니다. 플레이어들은 그들이 물건을 팔았던 각 마을이나 마을에 집을 표시해 둔다. 플레이어는 플레이어가 이미 팔린 마을이나 마을에서 다른 플레이어가 팔면 약간의 금전적 보상을 받는다. 길가에 의해 정의된 지역을 둘러싼 모든 마을이나 마을에서 상품을 판매하면 플레이어는 잠재적으로 해당 지역의 생산 시설에 대한 권리를 갖게 되며, 게임이 끝난 후 즉시 추가 수입을 얻을 수 있다.
허마고르는 마지막 선수가 5라운드 판매단계 턴을 마치면 끝난다. 최종 게임 보너스 상금은 생산 시설, 주요 도로를 따라 가장 많은 판매량, 그리고 강이 정의하는 3개의 헤르마고르 지역에 있는 각 플레이어별 최소 판매량에 대해 수여된다.
게임이 끝날 때 가장 많은 돈을 가진 플레이어가 승리합니다.
In a distant land, many and many years ago, rose a big and wealthy city: its name, now forgotten by most, was Hermagor. Commerce was the source of its richness, because from all its territory countrymen, artisans and also adventurers brought to the city every kind of merchandise: weapons, ancient books, precious relics, and rare dragon eggs. In this city, you can buy and exchange everything. This made Hermagor famous and merchants came from afar to buy and sell all kinds of goods at the market. Some even undertook perilous adventures to acquire especially rare items. They criss-crossed this wealthy region, creating new paths and roads, adding markets to towns, but always with the aim to become the richest!
Set in the imaginary land of Hermagor, each player takes on the role of a merchant striving to be the wealthiest trader. While playing, they aim to acquire goods in the marketplace and then sell those goods profitably in the towns and villages across land of Hermagor. Players first gain access to goods tiles in the marketplace by placing their agents in proximity to the tiles they want. Then the players move one agent across the map of Hermagor, visiting and selling goods in the towns requesting goods that match the tiles the player acquired in the marketplace.
Hermagor is played in five rounds with two phases in each round. Each round begins with the marketplace phase. Players pay to place their four agents in the market trying to control the goods tiles they will use in the second phase of the round. Control of a tile goes to the player who has the most agents next to the tile. Ties are broken by the priority of the adjacent locations. Agents adjacent to the sides of a tile take priority over agents adjacent to the corner of tiles. An agent placed on a tile has the highest priority. After all agents have been placed and tiles claimed by the players, the marketplace agents also generate income. Agents in the same row or column generate income at the rate of 1 for 1 agent, 3 for 2 agents, 6 for 3 agents, and 10 for 4 agents. The price for placing agents depends on the location. Locations that apply control to more tiles cost more.
Each round concludes with selling phase. Players take turns moving one agent across the map of Hermagor, paying a price for each road segment they use so that they can sell goods in a town or village. Importantly, each player may only sell in any town or village once during the game. Players mark each town or village where they have sold goods with a house. Players receive a small monetary reward when other players sell in a town or village that the player has already sold in. Selling goods in all the towns or villages surrounding a region of the map defined by a set of roads potentially gives the player the right to a production facility in that region, supplying additional income immediately and at the end of the game.
Hermagor ends when the last player finishes his turn of the selling phase of the fifth round. End game bonus money is awarded for production facilities, most sales along the major road, and for the smallest of each players sales locations in each of the three Hermagor regions defined by its rivers.
The player with the most money at the end of the game wins.
Set in the imaginary land of Hermagor, each player takes on the role of a merchant striving to be the wealthiest trader. While playing, they aim to acquire goods in the marketplace and then sell those goods profitably in the towns and villages across land of Hermagor. Players first gain access to goods tiles in the marketplace by placing their agents in proximity to the tiles they want. Then the players move one agent across the map of Hermagor, visiting and selling goods in the towns requesting goods that match the tiles the player acquired in the marketplace.
Hermagor is played in five rounds with two phases in each round. Each round begins with the marketplace phase. Players pay to place their four agents in the market trying to control the goods tiles they will use in the second phase of the round. Control of a tile goes to the player who has the most agents next to the tile. Ties are broken by the priority of the adjacent locations. Agents adjacent to the sides of a tile take priority over agents adjacent to the corner of tiles. An agent placed on a tile has the highest priority. After all agents have been placed and tiles claimed by the players, the marketplace agents also generate income. Agents in the same row or column generate income at the rate of 1 for 1 agent, 3 for 2 agents, 6 for 3 agents, and 10 for 4 agents. The price for placing agents depends on the location. Locations that apply control to more tiles cost more.
Each round concludes with selling phase. Players take turns moving one agent across the map of Hermagor, paying a price for each road segment they use so that they can sell goods in a town or village. Importantly, each player may only sell in any town or village once during the game. Players mark each town or village where they have sold goods with a house. Players receive a small monetary reward when other players sell in a town or village that the player has already sold in. Selling goods in all the towns or villages surrounding a region of the map defined by a set of roads potentially gives the player the right to a production facility in that region, supplying additional income immediately and at the end of the game.
Hermagor ends when the last player finishes his turn of the selling phase of the fifth round. End game bonus money is awarded for production facilities, most sales along the major road, and for the smallest of each players sales locations in each of the three Hermagor regions defined by its rivers.
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