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BGG랭킹
BGG전체 : 8718
WARGAMES : 1556
6.4StarForce 'Alpha Centauri': Interstellar Conflict in the 25th Century (1974) -
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인원
1-3 명
BGG추천: 1-3+ 명 -
게임시간
240-240 분
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연령
12+
BGG추천: 14+ -
게임 난이도
3.44 / 5
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디자이너
Redmond A. Simonsen
-
아티스트
Redmond A. Simonsen
-
인원
게임 소개
상자에서 조정됨:
이 게임은 우주 공간에서 배를 움직이기 위해 텔레키네시스가 사용되는 추측의 미래 역사 내의 사건을 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 지름이 약 40광년인 3차원 공간에 74개의 항성계를 보여주는 지도에서 행해진다. 지도 위에 인쇄된 육각형 격자는 조각의 움직임과 위치를 조절하기 위해 사용된다. 조각들의 정확한 위치는 그들이 동일한 3차원 "헥스 공간"에서 만나기 전까지는 알 수 없다.
게임의 조각들은 네 개의 성간 우주선(스타포스)과 우주 정거장(스타게이트)의 그룹을 나타낸다. 각 플레이어는 스텔라 시프팅을 통해 자신의 말을 조작하여 적과 교전한다. 이동은 음모와 동시에 실행됩니다. 게임은 플레이어가 규칙에 명시된 목표를 달성하기 위해 노력하는 방식으로 진행된다. 게임을 하기 위해 어떠한 사전 지식도 필요하지 않습니다. 단지 약간의 독창성과 상식만 있으면 됩니다.
전투는 부대가 동일한 3차원 위치에 있을 때 벌어진다. 기본 게임에서 공격 플레이어는 관련된 유닛의 전체 가변 강도를 비교하고 각 전투의 결과를 결정하기 위해 간단한 확률표를 참조한다. 어드밴스트 게임에서는 소형 전술 기동 지도가 사용된다. 주지도에서 적군이 교전하면 전술표시로 넘어간다. 전술 턴당 정해진 수의 액션 포인트를 사용하여 공격과 방어를 한다.
전투 결과는 파편이 파괴되지 않고 모든 행동에서 멀리 떨어진 곳으로 옮겨지는 결과를 낳는다.
아웃리치, 스타솔디어와 함께 스타포스 3부작 박스 세트의 일부입니다. 스타솔디어를 스타포스의 전술게임으로 활용하기 위한 특별한 규칙도 있다.
이 게임은 우주 공간에서 배를 움직이기 위해 텔레키네시스가 사용되는 추측의 미래 역사 내의 사건을 시뮬레이션한 것이다. 이 게임은 지름이 약 40광년인 3차원 공간에 74개의 항성계를 보여주는 지도에서 행해진다. 지도 위에 인쇄된 육각형 격자는 조각의 움직임과 위치를 조절하기 위해 사용된다. 조각들의 정확한 위치는 그들이 동일한 3차원 "헥스 공간"에서 만나기 전까지는 알 수 없다.
게임의 조각들은 네 개의 성간 우주선(스타포스)과 우주 정거장(스타게이트)의 그룹을 나타낸다. 각 플레이어는 스텔라 시프팅을 통해 자신의 말을 조작하여 적과 교전한다. 이동은 음모와 동시에 실행됩니다. 게임은 플레이어가 규칙에 명시된 목표를 달성하기 위해 노력하는 방식으로 진행된다. 게임을 하기 위해 어떠한 사전 지식도 필요하지 않습니다. 단지 약간의 독창성과 상식만 있으면 됩니다.
전투는 부대가 동일한 3차원 위치에 있을 때 벌어진다. 기본 게임에서 공격 플레이어는 관련된 유닛의 전체 가변 강도를 비교하고 각 전투의 결과를 결정하기 위해 간단한 확률표를 참조한다. 어드밴스트 게임에서는 소형 전술 기동 지도가 사용된다. 주지도에서 적군이 교전하면 전술표시로 넘어간다. 전술 턴당 정해진 수의 액션 포인트를 사용하여 공격과 방어를 한다.
전투 결과는 파편이 파괴되지 않고 모든 행동에서 멀리 떨어진 곳으로 옮겨지는 결과를 낳는다.
아웃리치, 스타솔디어와 함께 스타포스 3부작 박스 세트의 일부입니다. 스타솔디어를 스타포스의 전술게임으로 활용하기 위한 특별한 규칙도 있다.
Adapted from the box:
The game is a simulation of events within a conjectural future history in which telekinesis is used to move ships through space. It is played on a map which displays 74 star systems in a three-dimensional "sphere" of space measuring roughly 40 light years in diameter, with Earth's home system at the center. A grid of hexagons printed over the map is used to regulate movement and position of pieces. Pieces' exact locations are not known until they "meet" in the same three-dimensional "hex space".
The pieces in the game represent groups of four interstellar spaceships (StarForces) and space stations (StarGates). Each Player maneuvers his pieces (via Stellar Shifting) to engage those of the enemy. Movement is plotted and executed simultaneously. The game proceeds this way (for a specified number of turns) as the players try to achieve the objectives set forth in the rules. No prior knowledge is required to play the game - just a little ingenuity and common sense.
Battles take place when units are in the same three-dimensional location. In the Basic Game, the attacking Player compares the total variable strengths of the involved units and consults a simple probability table to determine the outcome of each battle. In the Advanced Game, a small tactical maneuver map is used. When enemy forces engage on the main map, they are transferred to the tactical display. Here they move (in three dimensions), attack and defend using a fixed number of action points per tactical turn.
Combat outcomes result in pieces not being destroyed but being "randomised"; usually to a location far from all the action.
Part of the StarForce Trilogy box set, along with Outreach and StarSoldier. There are also special rules to use Starsoldier as a tactical game for StarForce.
The game is a simulation of events within a conjectural future history in which telekinesis is used to move ships through space. It is played on a map which displays 74 star systems in a three-dimensional "sphere" of space measuring roughly 40 light years in diameter, with Earth's home system at the center. A grid of hexagons printed over the map is used to regulate movement and position of pieces. Pieces' exact locations are not known until they "meet" in the same three-dimensional "hex space".
The pieces in the game represent groups of four interstellar spaceships (StarForces) and space stations (StarGates). Each Player maneuvers his pieces (via Stellar Shifting) to engage those of the enemy. Movement is plotted and executed simultaneously. The game proceeds this way (for a specified number of turns) as the players try to achieve the objectives set forth in the rules. No prior knowledge is required to play the game - just a little ingenuity and common sense.
Battles take place when units are in the same three-dimensional location. In the Basic Game, the attacking Player compares the total variable strengths of the involved units and consults a simple probability table to determine the outcome of each battle. In the Advanced Game, a small tactical maneuver map is used. When enemy forces engage on the main map, they are transferred to the tactical display. Here they move (in three dimensions), attack and defend using a fixed number of action points per tactical turn.
Combat outcomes result in pieces not being destroyed but being "randomised"; usually to a location far from all the action.
Part of the StarForce Trilogy box set, along with Outreach and StarSoldier. There are also special rules to use Starsoldier as a tactical game for StarForce.
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