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BGG랭킹
BGG전체 : 0
7.3Alhambra: Designers' Expansion – Alhambra Zoo / Buildings of Power / Travelling Craftsmen (2019) -
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
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연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Mike Elliott, Michael Schacht, Klaus-Jürgen Wrede
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아티스트
-
인원
게임 소개
알함브라 동물원 / 힘의 건물 / 여행 장인들이 "에 함께 제공되었다.알함브라에 대한 서약. 디자이너 확장 상자.
알함브라 동물원:
동물들이 알함브라에 풀려났어요! 네 목표는 그들을 회의실로 데려오는 거야 하지만 각 종류의 동물들은 그들이 같은 종류와 함께 방에 있을 때만 승점을 가져옵니다.
한 개의 방이 시장에 공개될 때마다 두 개의 동물 타일을 그 위에 올려놓는다. 게임에는 6가지 종류의 동물이 있으며, 각각 마지막에 점수를 부여하지만, 오직 자신의 동물만 있는 방에 보관해야 한다. 동물을 원하는 방으로 옮기기 위해 플레이어는 차례가 끝날 때 카드 격자무늬의 각 값에 대해 동물을 한 칸씩 이동시켜 화폐 카드를 사용할 수 있다.
자신의 동물을 가장 영리하게 조직하는 플레이어는 게임이 끝날 때 추가 승리 포인트를 얻게 됩니다.
내용 : 동물 칩 18개
파워 빌딩:
게임의 타워들은 각각 특별한 능력을 가진 새로운 타워로 교체된다.
청사진 - 플레이어가 주사위를 굴리고 많은 건물 타일을 그리며 보관할 건물 타일을 선택합니다. 나머지는 플레이어가 선택한 순서대로 추첨 타워로 돌아갑니다. 플레이어가 보관하고 있는 건물 타일은 모든 플레이어가 차례를 시작할 때 건물 시장에 놓을 수 있으며, 테이블라우에 이미 있던 것을 대체할 수 있다. 교환된 타일은 추첨 타워에 다시 배치됩니다.
대출 - 플레이어는 주사위를 굴려 추첨 더미에서 많은 돈 카드를 뽑고 그 중 하나를 선택하여 보관합니다. 나머지는 플레이어가 선택한 순서대로 추첨 더미로 돌아갑니다.
할인 - 플레이어가 주사위를 굴려 타워 위에 놓습니다. 플레이어는 라운드에서 첫 번째 건물을 구매할 때마다 다이 값을 하나씩 낮춰 구매 경품을 하나씩 줄일 수 있다.
피너클 - 플레이어가 주사위를 굴려 타워 위에 놓습니다. 벽에 점수를 매길 때 해당 숫자는 최단 외부 벽에 추가됩니다. 이것은 작은 벽이 가장 큰 벽이 되도록 추진하여 플레이어에게 더 많은 점수를 줄 수 있다.
내용: 대체 타워 타일 11개, 흰색 주사위 4개, 검은색 주사위 32개, 보라색 주사위 1개
여행 장인:
장인은 알함브라 건축을 돕기 위해 먼 곳에서 안달루시아로 왔습니다.
게임이 시작되면 각 플레이어에게 향후 차례에 자신의 능력을 발휘할 수 있는 여행 장인이 1명씩 주어집니다. 한 번 사용되면 장인은 시계 방향으로 다음 플레이어에게 이동하며, 다음 플레이어는 그를 사용할 수 있습니다. 장인은 선수에게 차례에 따라 보너스를 줄 수 있는 다양한 능력이 있다. 다음은 일부 기능입니다.
전환 - 건물 타일을 사기 전에 플레이어는 건물 시장에서 두 개의 건물을 교환할 수 있습니다.
변경 - 플레이어가 손에 든 돈 카드를 디스플레이의 카드와 교환할 수 있습니다.
방향 - 플레이어는 알함브라에 건물을 짓고 원하는 방향으로 회전시킬 수 있습니다.
내용 : 장인카드 6장
알함브라 동물원:
동물들이 알함브라에 풀려났어요! 네 목표는 그들을 회의실로 데려오는 거야 하지만 각 종류의 동물들은 그들이 같은 종류와 함께 방에 있을 때만 승점을 가져옵니다.
한 개의 방이 시장에 공개될 때마다 두 개의 동물 타일을 그 위에 올려놓는다. 게임에는 6가지 종류의 동물이 있으며, 각각 마지막에 점수를 부여하지만, 오직 자신의 동물만 있는 방에 보관해야 한다. 동물을 원하는 방으로 옮기기 위해 플레이어는 차례가 끝날 때 카드 격자무늬의 각 값에 대해 동물을 한 칸씩 이동시켜 화폐 카드를 사용할 수 있다.
자신의 동물을 가장 영리하게 조직하는 플레이어는 게임이 끝날 때 추가 승리 포인트를 얻게 됩니다.
내용 : 동물 칩 18개
파워 빌딩:
게임의 타워들은 각각 특별한 능력을 가진 새로운 타워로 교체된다.
청사진 - 플레이어가 주사위를 굴리고 많은 건물 타일을 그리며 보관할 건물 타일을 선택합니다. 나머지는 플레이어가 선택한 순서대로 추첨 타워로 돌아갑니다. 플레이어가 보관하고 있는 건물 타일은 모든 플레이어가 차례를 시작할 때 건물 시장에 놓을 수 있으며, 테이블라우에 이미 있던 것을 대체할 수 있다. 교환된 타일은 추첨 타워에 다시 배치됩니다.
대출 - 플레이어는 주사위를 굴려 추첨 더미에서 많은 돈 카드를 뽑고 그 중 하나를 선택하여 보관합니다. 나머지는 플레이어가 선택한 순서대로 추첨 더미로 돌아갑니다.
할인 - 플레이어가 주사위를 굴려 타워 위에 놓습니다. 플레이어는 라운드에서 첫 번째 건물을 구매할 때마다 다이 값을 하나씩 낮춰 구매 경품을 하나씩 줄일 수 있다.
피너클 - 플레이어가 주사위를 굴려 타워 위에 놓습니다. 벽에 점수를 매길 때 해당 숫자는 최단 외부 벽에 추가됩니다. 이것은 작은 벽이 가장 큰 벽이 되도록 추진하여 플레이어에게 더 많은 점수를 줄 수 있다.
내용: 대체 타워 타일 11개, 흰색 주사위 4개, 검은색 주사위 32개, 보라색 주사위 1개
여행 장인:
장인은 알함브라 건축을 돕기 위해 먼 곳에서 안달루시아로 왔습니다.
게임이 시작되면 각 플레이어에게 향후 차례에 자신의 능력을 발휘할 수 있는 여행 장인이 1명씩 주어집니다. 한 번 사용되면 장인은 시계 방향으로 다음 플레이어에게 이동하며, 다음 플레이어는 그를 사용할 수 있습니다. 장인은 선수에게 차례에 따라 보너스를 줄 수 있는 다양한 능력이 있다. 다음은 일부 기능입니다.
전환 - 건물 타일을 사기 전에 플레이어는 건물 시장에서 두 개의 건물을 교환할 수 있습니다.
변경 - 플레이어가 손에 든 돈 카드를 디스플레이의 카드와 교환할 수 있습니다.
방향 - 플레이어는 알함브라에 건물을 짓고 원하는 방향으로 회전시킬 수 있습니다.
내용 : 장인카드 6장
Alhambra Zoo / Buildings of Power / Travelling Craftsmen were offered together under the "Get to Know" pledge for Alhambra: Designers' Expansions Box.
Alhambra Zoo:
The animals are loose in the Alhambra! Your goal is to bring them to the chambers. But each kind of animal only brings victory points if they are in a chamber with just their kind.
Each time a chamber is revealed to the building market two animal tiles are drawn and placed on that chamber. There are 6 different animal kinds in the game, each awarding points at the end, but only if it is kept in a chamber which only has his kind on it. In order to move the animals to the desired chambers a player has the option to play a money card at the end of their turn, moving an animal one space (from building to building) for each value on the card plaid.
The player who organizes their animals most cleverly will earn additional victory points at the end of the game.
Contents: 18 animal chips
Buildings of Power:
The Towers in the game are replaced with new ones, each having a special ability:
Blueprint - The player rolls a die and draws that many building tiles, choosing one to keep. The others are returned to the draw tower in the order the player chooses. The building tile the player kept can be placed on the building market at the start of any player's turns, replacing any already on the tableau. The exchanged tile is placed back in the draw tower.
Loan - The player rolls a die and draws that many money cards from the draw pile, choosing one of them to keep. The others are returned to the top of the draw pile in the order the player chooses.
Discount - The player rolls a die and places it on the tower. Every time the player purchases his first building in the round, he can choose to decrease the value on the die by one to decrease the purchase prize by one.
Pinnacle - The player rolls a die and places it on the tower. When scoring walls that number is added to the shortest external wall. This can propel the smaller wall to be the biggest and therefore score more points for the player.
Contents: 11 alternate tower tiles, 4 white dice, 32 black dice, and 1 purple die
Travelling Craftsmen:
The Craftsman came from the far away—Carcasonne to Andalusia—to help build the Alhambra.
At the start of the game each player will receive one traveling craftsman which can be used for their ability on a future turn. Once used, the craftsman travels to the next player in clockwise position who then can use him. The craftsman have various abilities that can give a player bonuses on their turns. Following are some of the abilities:
Switch - Before buying a building tile the player may swap two buildings on the building market.
Change - The player may exchange an money card in his hand with one from the display.
Direction - A player may build a building in their Alhambra, rotating it in any direction desired.
Contents: 6 craftsmen cards
Alhambra Zoo:
The animals are loose in the Alhambra! Your goal is to bring them to the chambers. But each kind of animal only brings victory points if they are in a chamber with just their kind.
Each time a chamber is revealed to the building market two animal tiles are drawn and placed on that chamber. There are 6 different animal kinds in the game, each awarding points at the end, but only if it is kept in a chamber which only has his kind on it. In order to move the animals to the desired chambers a player has the option to play a money card at the end of their turn, moving an animal one space (from building to building) for each value on the card plaid.
The player who organizes their animals most cleverly will earn additional victory points at the end of the game.
Contents: 18 animal chips
Buildings of Power:
The Towers in the game are replaced with new ones, each having a special ability:
Blueprint - The player rolls a die and draws that many building tiles, choosing one to keep. The others are returned to the draw tower in the order the player chooses. The building tile the player kept can be placed on the building market at the start of any player's turns, replacing any already on the tableau. The exchanged tile is placed back in the draw tower.
Loan - The player rolls a die and draws that many money cards from the draw pile, choosing one of them to keep. The others are returned to the top of the draw pile in the order the player chooses.
Discount - The player rolls a die and places it on the tower. Every time the player purchases his first building in the round, he can choose to decrease the value on the die by one to decrease the purchase prize by one.
Pinnacle - The player rolls a die and places it on the tower. When scoring walls that number is added to the shortest external wall. This can propel the smaller wall to be the biggest and therefore score more points for the player.
Contents: 11 alternate tower tiles, 4 white dice, 32 black dice, and 1 purple die
Travelling Craftsmen:
The Craftsman came from the far away—Carcasonne to Andalusia—to help build the Alhambra.
At the start of the game each player will receive one traveling craftsman which can be used for their ability on a future turn. Once used, the craftsman travels to the next player in clockwise position who then can use him. The craftsman have various abilities that can give a player bonuses on their turns. Following are some of the abilities:
Switch - Before buying a building tile the player may swap two buildings on the building market.
Change - The player may exchange an money card in his hand with one from the display.
Direction - A player may build a building in their Alhambra, rotating it in any direction desired.
Contents: 6 craftsmen cards
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