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BGG랭킹
BGG전체 : 0
7.8Alhambra: Designers' Expansion – Handymen / Gates Without End / Fresh Color (2019) -
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인원
2-6 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
45-60 분
-
연령
8+
BGG추천: 0+ -
게임 난이도
0.00 / 5
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디자이너
Stefan Feld, Michael Rieneck, Marko Ruskowski, Macel Süßelbeck
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아티스트
-
인원
게임 소개
이 확장들은 알함브라에 대한 골드 레벨 서약의 일환으로 제공되었다. 디자이너 확장 상자
스테판 펠드의 잡역부:
각 플레이어는 게임을 시작할 때 자신의 색깔로 된 여러 도우미를 받는다. 플레이어가 그들의 행동으로 돈을 가져가기로 선택할 때마다, 그들은 또한 3개의 6면 주사위를 굴릴 수 있다. 이 주사위로 플레이어는 결과에 각 주사위를 더하거나 빼서 결과를 만든다.
결과가 자신의 알함브라에 있는 건물 번호와 일치할 때, 그는 승리 지점이 위로 향하게 하는 도우미를 그 건물에 배치할 수 있다. 건물당 도우미 한 명만 허용됩니다. 각 득점에 따라 플레이어는 자신의 알함브라에서 직교 인접 도우미의 최대 영역만큼 많은 승리 포인트를 얻게 된다. 도우미들은 경기가 끝날 때까지 남아있습니다.
건물 시장의 건물 번호와 일치하면 플레이어는 +1/-1 사이드를 위로 한 4개의 건물 공간 중 하나 옆에 도우미를 배치한다. 다음 번에 플레이어가 해당 공간에서 건물을 구매하고자 할 때 정확한 가격에 맞추기 쉽도록 구매 가격을 +1 또는 -1로 조정할 수 있습니다. 일단 그가 그 공간의 건물을 사고 나면 그는 그의 조력자를 그의 공급자에게 돌려준다.
도우미를 사용하여 점수 매기는 동안 가장 많은 점수를 얻는 동시에 건물 시장에서 원하는 건물을 쉽게 얻을 수 있습니다.
내용: 잡역부 토큰 48개, 주사위 3개
끝없는 게이츠 마이클 리넥:
확장 공사는 육각형 타일, 6개의 보너스가 육각형의 각 모서리에 하나씩 있는 것이 특징이다. 보너스는 승리 포인트, 시장에서 건물을 바꿀 수 있는 능력, 또는 특정 건물 유형에 대한 타이 브레이커가 될 수 있는 토큰을 포함할 것이다.
이 보너스 타일 중 하나는 시장에 추가될 때마다 아케이드(갈색 건물) 옆에 놓이게 됩니다. 플레이어가 아케이드를 사면 보너스 타일도 가져갑니다. 그런 다음 보너스가 자신을 가리킬 수 있도록 타일의 방향을 조정합니다. 각 선수는 그들을 가리키는 보너스를 즉시 받게 됩니다.
메셀 S¨ß엘벡 & 마르코 루스코프스키의 프레쉬 컬러:
꾸밀 시간이야! 프레시 컬러 확장 기능을 통해 플레이어는 점수를 매기는 동안 자신의 건물에 더 많은 승리 포인트를 얻을 수 있도록 장식품, 모자이크, 프레시 컬러로 건물을 장식합니다.
게임이 시작되면 각 플레이어는 6개의 건물 유형별로 장식이 있는 장식 보드를 받게 된다. 또한 건물 시장 옆에 공통 태스크 보드가 배치되어 있습니다. 그 위에는 여러 장식 타일이 놓여 있다.
플레이어가 건물을 과금할 때마다 보드에서 장식 타일을 가져와 장식 보드에 붙이거나 색을 칠할 수 있다. 플레이어가 어떤 색을 받을지는 보드에 의해 결정되며, 어떤 종류의 돈을 지불했는지는 결정된다.
각각의 장식 타일은 그것을 짓기 위해 어떤 종류의 특정한 색이 얼마나 필요한지 보여줍니다. 일단 선수가 자신의 훈장 중 하나에 필요한 모든 색상을 갖추면, 그의 차례에 따라 다른 동작으로 그것을 만들 수 있다. 각각의 완성된 장식은 알함브라 플레이어에게 각각의 건물에 대해 2개의 추가 승리 포인트를 부여합니다.
내용: 플레이어 태스크 보드 6개, 공통 태스크 보드 1개, 태스크 타일 18개, 컬러 토큰 36개
스테판 펠드의 잡역부:
각 플레이어는 게임을 시작할 때 자신의 색깔로 된 여러 도우미를 받는다. 플레이어가 그들의 행동으로 돈을 가져가기로 선택할 때마다, 그들은 또한 3개의 6면 주사위를 굴릴 수 있다. 이 주사위로 플레이어는 결과에 각 주사위를 더하거나 빼서 결과를 만든다.
결과가 자신의 알함브라에 있는 건물 번호와 일치할 때, 그는 승리 지점이 위로 향하게 하는 도우미를 그 건물에 배치할 수 있다. 건물당 도우미 한 명만 허용됩니다. 각 득점에 따라 플레이어는 자신의 알함브라에서 직교 인접 도우미의 최대 영역만큼 많은 승리 포인트를 얻게 된다. 도우미들은 경기가 끝날 때까지 남아있습니다.
건물 시장의 건물 번호와 일치하면 플레이어는 +1/-1 사이드를 위로 한 4개의 건물 공간 중 하나 옆에 도우미를 배치한다. 다음 번에 플레이어가 해당 공간에서 건물을 구매하고자 할 때 정확한 가격에 맞추기 쉽도록 구매 가격을 +1 또는 -1로 조정할 수 있습니다. 일단 그가 그 공간의 건물을 사고 나면 그는 그의 조력자를 그의 공급자에게 돌려준다.
도우미를 사용하여 점수 매기는 동안 가장 많은 점수를 얻는 동시에 건물 시장에서 원하는 건물을 쉽게 얻을 수 있습니다.
내용: 잡역부 토큰 48개, 주사위 3개
끝없는 게이츠 마이클 리넥:
확장 공사는 육각형 타일, 6개의 보너스가 육각형의 각 모서리에 하나씩 있는 것이 특징이다. 보너스는 승리 포인트, 시장에서 건물을 바꿀 수 있는 능력, 또는 특정 건물 유형에 대한 타이 브레이커가 될 수 있는 토큰을 포함할 것이다.
이 보너스 타일 중 하나는 시장에 추가될 때마다 아케이드(갈색 건물) 옆에 놓이게 됩니다. 플레이어가 아케이드를 사면 보너스 타일도 가져갑니다. 그런 다음 보너스가 자신을 가리킬 수 있도록 타일의 방향을 조정합니다. 각 선수는 그들을 가리키는 보너스를 즉시 받게 됩니다.
메셀 S¨ß엘벡 & 마르코 루스코프스키의 프레쉬 컬러:
꾸밀 시간이야! 프레시 컬러 확장 기능을 통해 플레이어는 점수를 매기는 동안 자신의 건물에 더 많은 승리 포인트를 얻을 수 있도록 장식품, 모자이크, 프레시 컬러로 건물을 장식합니다.
게임이 시작되면 각 플레이어는 6개의 건물 유형별로 장식이 있는 장식 보드를 받게 된다. 또한 건물 시장 옆에 공통 태스크 보드가 배치되어 있습니다. 그 위에는 여러 장식 타일이 놓여 있다.
플레이어가 건물을 과금할 때마다 보드에서 장식 타일을 가져와 장식 보드에 붙이거나 색을 칠할 수 있다. 플레이어가 어떤 색을 받을지는 보드에 의해 결정되며, 어떤 종류의 돈을 지불했는지는 결정된다.
각각의 장식 타일은 그것을 짓기 위해 어떤 종류의 특정한 색이 얼마나 필요한지 보여줍니다. 일단 선수가 자신의 훈장 중 하나에 필요한 모든 색상을 갖추면, 그의 차례에 따라 다른 동작으로 그것을 만들 수 있다. 각각의 완성된 장식은 알함브라 플레이어에게 각각의 건물에 대해 2개의 추가 승리 포인트를 부여합니다.
내용: 플레이어 태스크 보드 6개, 공통 태스크 보드 1개, 태스크 타일 18개, 컬러 토큰 36개
These expansions were offered as part of the Gold Level pledge for Alhambra: Designers' Expansions Box
The Handymen by Stefan Feld:
Each player gets a number of helpers in their color at the start of the game. Every time a player chooses to take money as their action, they may also roll 3 six sided dice. With these dice the player forms a result by adding and/or subtracting each die to the result.
When the result corresponds to a building number in his Alhambra, he can place a helper with the victory point side up on that building. Only one helper is allowed per building. With each scoring the player gets as many victory points as the biggest area of orthogonal adjacent helpers in his Alhambra. The helpers stay till the end of the game.
When the result matches a building number on the building market the player places a helper next to one of the 4 building spaces with the +1/-1 side up. Next time the player wants to buy a building from that space he can adjust the purchase price by +1 or -1 to make it easier to match the exact price. Once he buys a building of that space he returns his helper to his supply.
Use your helpers to get the most points during scoring while also making it easier to get your desired buildings from the building market.
Contents: 48 handymen tokens and 3 dice
Gates Without End by Michael Rieneck:
The expansion will feature hexagonal tiles, with six bonuses, one on each corner of the hexagon. Bonuses will include victory points, the ability to switch buildings in the market, or tokens that can be tie breakers for certain building types.
One of these bonus tiles will be placed next to an Arcade (the brown buildings) whenever one is added to the market. When a player buys the arcade, they take the bonus tile as well. Then, they orient the tile such that one bonus points at themselves. Each player will receive the bonus that is pointing at them immediately.
Fresh Color by Macel Süßelbeck & Marko Ruskowski:
It's time to decorate! With the Fresh Color expansion players decorate their buildings with ornaments, mosaics and fresh colors to gain even more victory points for their buildings during scoring.
At the start of the game each player gets a decoration board that holds the decorations for each of the 6 building types. Additionally a common task board is placed next to the building market. On it the different decoration tiles are placed.
Every time a player overpays for a building he can either claim a decoration tile from the board and place it on their decoration board, or get colors. Which colors the player gets is determined by the board and with what money type he paid.
Each decoration tile shows what kind and how much of certain colors is needed in order to build it. Once a player has all the colors needed for one of his decorations he can, as an alternate action in his turn, build it. Each finished decoration awards 2 extra victory points for each corresponding building in the players Alhambra.
Contents: 6 player task boards, 1 common task board, 18 task tiles, and 36 color tokens
The Handymen by Stefan Feld:
Each player gets a number of helpers in their color at the start of the game. Every time a player chooses to take money as their action, they may also roll 3 six sided dice. With these dice the player forms a result by adding and/or subtracting each die to the result.
When the result corresponds to a building number in his Alhambra, he can place a helper with the victory point side up on that building. Only one helper is allowed per building. With each scoring the player gets as many victory points as the biggest area of orthogonal adjacent helpers in his Alhambra. The helpers stay till the end of the game.
When the result matches a building number on the building market the player places a helper next to one of the 4 building spaces with the +1/-1 side up. Next time the player wants to buy a building from that space he can adjust the purchase price by +1 or -1 to make it easier to match the exact price. Once he buys a building of that space he returns his helper to his supply.
Use your helpers to get the most points during scoring while also making it easier to get your desired buildings from the building market.
Contents: 48 handymen tokens and 3 dice
Gates Without End by Michael Rieneck:
The expansion will feature hexagonal tiles, with six bonuses, one on each corner of the hexagon. Bonuses will include victory points, the ability to switch buildings in the market, or tokens that can be tie breakers for certain building types.
One of these bonus tiles will be placed next to an Arcade (the brown buildings) whenever one is added to the market. When a player buys the arcade, they take the bonus tile as well. Then, they orient the tile such that one bonus points at themselves. Each player will receive the bonus that is pointing at them immediately.
Fresh Color by Macel Süßelbeck & Marko Ruskowski:
It's time to decorate! With the Fresh Color expansion players decorate their buildings with ornaments, mosaics and fresh colors to gain even more victory points for their buildings during scoring.
At the start of the game each player gets a decoration board that holds the decorations for each of the 6 building types. Additionally a common task board is placed next to the building market. On it the different decoration tiles are placed.
Every time a player overpays for a building he can either claim a decoration tile from the board and place it on their decoration board, or get colors. Which colors the player gets is determined by the board and with what money type he paid.
Each decoration tile shows what kind and how much of certain colors is needed in order to build it. Once a player has all the colors needed for one of his decorations he can, as an alternate action in his turn, build it. Each finished decoration awards 2 extra victory points for each corresponding building in the players Alhambra.
Contents: 6 player task boards, 1 common task board, 18 task tiles, and 36 color tokens
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