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BGG랭킹
BGG전체 : 2230
ABSTRACTS : 100
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인원
2-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
20-40 분
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연령
13+
BGG추천: 8+ -
게임 난이도
2.04 / 5
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디자이너
Daryl Andrews, Erica Bouyouris
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아티스트
Kwanchai Moriya, Peter Wocken
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인원
게임 소개
장엄한 단풍나무부터 조상들의 오크나무까지, 참가자들은 아름다운 국립공원에서 1년 동안 번성하는 것을 목표로 그들의 나무를 기릅니다.
봄에, 선수들은 조심스럽게 나무를 기르고, 여름에 등산객들이 산책로를 여행하는 것을 즐기면서 득점을 올린다.
가을이 오면 나뭇잎은 바람의 변화무쌍한 방향으로 떨어지며, 지형을 가리고 다른 플레이어들을 덮을 수 있도록 안내된다. 포인트는 겨울에 공원에서 각 지역의 가장 많은 커버리지에 부여됩니다.
보스크에서 승리를 거두려면 공원에서 자리를 잡으세요!
게임플레이
보스크는 4시즌, 2시즌, 2득점 시즌으로 나뉘어 경기를 펼친다. - 각각은 독특하다!
봄
플레이어는 파크 보드의 격자선 교차로에서 각각 8그루의 나무(1~4번)를 키운다.
여름
등산객들은 탐방로를 여행하며 방문한다. 플레이어들은 각 행과 열의 나무에서 가장 높은(또는 2위) 총값을 얻으면 점수를 받는다. 1등은 2점, 2등은 1점.
가을
바람이 불기 시작하고 나뭇잎이 떨어집니다. 차례로, 각각의 선수들은 그들의 나무들 중 하나에서 나뭇잎들을 불어요. 바람판은 어느 나무(첫 번째 판에 1그루)와 바람이 어느 방향으로 부는지를 결정한다. 플레이어는 나무에서 몇 개의 잎을 불어야 할지 결정하기 위해 타일의 손에서 타일을 선택합니다. 나뭇잎은 바람의 방향으로 굽이치는 길목에 놓여 다양한 지형 광장을 덮고 있다. 플레이어는 한 잎당 한 잎씩을 공급받음으로써 다른 플레이어의 잎을 채울 수 있다. 다람쥐는 바람이 부는 방향으로 최대 3칸까지 점프할 수 있고, 어떤 크기의 더미라도 덮을 수 있고 덮을 수 없습니다.
겨울
이번에도 보드의 8개 지역별로 커버리지를 기준으로 다수(또는 2위)를 차지하면 1위는 5점, 2위는 3점씩 점수를 낸다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다!
봄에, 선수들은 조심스럽게 나무를 기르고, 여름에 등산객들이 산책로를 여행하는 것을 즐기면서 득점을 올린다.
가을이 오면 나뭇잎은 바람의 변화무쌍한 방향으로 떨어지며, 지형을 가리고 다른 플레이어들을 덮을 수 있도록 안내된다. 포인트는 겨울에 공원에서 각 지역의 가장 많은 커버리지에 부여됩니다.
보스크에서 승리를 거두려면 공원에서 자리를 잡으세요!
게임플레이
보스크는 4시즌, 2시즌, 2득점 시즌으로 나뉘어 경기를 펼친다. - 각각은 독특하다!
봄
플레이어는 파크 보드의 격자선 교차로에서 각각 8그루의 나무(1~4번)를 키운다.
여름
등산객들은 탐방로를 여행하며 방문한다. 플레이어들은 각 행과 열의 나무에서 가장 높은(또는 2위) 총값을 얻으면 점수를 받는다. 1등은 2점, 2등은 1점.
가을
바람이 불기 시작하고 나뭇잎이 떨어집니다. 차례로, 각각의 선수들은 그들의 나무들 중 하나에서 나뭇잎들을 불어요. 바람판은 어느 나무(첫 번째 판에 1그루)와 바람이 어느 방향으로 부는지를 결정한다. 플레이어는 나무에서 몇 개의 잎을 불어야 할지 결정하기 위해 타일의 손에서 타일을 선택합니다. 나뭇잎은 바람의 방향으로 굽이치는 길목에 놓여 다양한 지형 광장을 덮고 있다. 플레이어는 한 잎당 한 잎씩을 공급받음으로써 다른 플레이어의 잎을 채울 수 있다. 다람쥐는 바람이 부는 방향으로 최대 3칸까지 점프할 수 있고, 어떤 크기의 더미라도 덮을 수 있고 덮을 수 없습니다.
겨울
이번에도 보드의 8개 지역별로 커버리지를 기준으로 다수(또는 2위)를 차지하면 1위는 5점, 2위는 3점씩 점수를 낸다. 가장 높은 점수를 받은 선수가 승자입니다!
From majestic Maples to ancestral Oaks, players nurture their trees aiming to thrive over the course of a year in a beautiful National Park.
In the spring, players carefully grow their trees, scoring as hikers enjoy traveling the trails in summer.
When autumn comes, leaves fall in the ever-changing direction of the wind, guided to cover the terrain and other players’ leaves. Points are awarded in winter for the most coverage of each region in the park.
Gain your ground in the park to be victorious in Bosk!
Gameplay
Bosk is played over 4 seasons, 2 playing seasons, 2 scoring seasons -- each one unique!
Spring
Players grow each of their 8 trees (numbered 1 through 4) on intersections of the grid lines on the park board.
Summer
Hikers visit, travelling the trails. Players score points for having the highest (or second place) total value from trees in each row and column. 2 points for 1st, 1 for second.
Autumn
The wind starts to blow and leaves fall. In turn, each player blows leaves from one of their trees. The wind board determines which tree (a 1 tree in the first round) and which direction the wind is blowing. Players choose a tile from their hand of tiles (2 through 8, and a squirrel) to determine how many leaves to blow from their tree. Leaves are placed in a meandering path in the direction of the wind, covering the various terrain squares. Players may cover other players leaves by returning 1 leaf to the supply for each leaf being covered. The squirrel can jump up to 3 spaces in the direction of the wind, cover any sized pile and can't be covered.
Winter
Players score again, this time for having majority (or second place) based on coverage per each of the 8 regions on the board -- 5 points for 1st, 3 points for 2nd. The highest scoring player is the winner!
In the spring, players carefully grow their trees, scoring as hikers enjoy traveling the trails in summer.
When autumn comes, leaves fall in the ever-changing direction of the wind, guided to cover the terrain and other players’ leaves. Points are awarded in winter for the most coverage of each region in the park.
Gain your ground in the park to be victorious in Bosk!
Gameplay
Bosk is played over 4 seasons, 2 playing seasons, 2 scoring seasons -- each one unique!
Spring
Players grow each of their 8 trees (numbered 1 through 4) on intersections of the grid lines on the park board.
Summer
Hikers visit, travelling the trails. Players score points for having the highest (or second place) total value from trees in each row and column. 2 points for 1st, 1 for second.
Autumn
The wind starts to blow and leaves fall. In turn, each player blows leaves from one of their trees. The wind board determines which tree (a 1 tree in the first round) and which direction the wind is blowing. Players choose a tile from their hand of tiles (2 through 8, and a squirrel) to determine how many leaves to blow from their tree. Leaves are placed in a meandering path in the direction of the wind, covering the various terrain squares. Players may cover other players leaves by returning 1 leaf to the supply for each leaf being covered. The squirrel can jump up to 3 spaces in the direction of the wind, cover any sized pile and can't be covered.
Winter
Players score again, this time for having majority (or second place) based on coverage per each of the 8 regions on the board -- 5 points for 1st, 3 points for 2nd. The highest scoring player is the winner!
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