-
BGG랭킹
BGG전체 : 9953
WARGAMES : 1396
-
-
인원
1-1 명
BGG추천: - 명 -
게임시간
30-60 분
-
연령
12+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.17 / 5
-
디자이너
Wes Erni, Ben Madison, Stefan Nellen
-
아티스트
Ben Madison
-
인원
게임 소개
고르바초프에서: 공산주의의 몰락 1985년부터 1991년까지의 기간 동안 사회주의의 붕괴와 고르바초프의 거친 분위기 속에서 거대한 국가를 민주주의로 밀어내려 하는 당신은 소련 지도부에 내몰리고 있다.
이 빠르고 재미있고 교육적인 솔리테어 게임은 Darin Leviloff에 의해 만들어진 시스템을 사용한다. 5개의 수렴 경로의 인민&인용표지는 러시아 국민, 발트 공화국, 코카서스, 중앙아시아, 공산당 그 자체의 정치적 각성을 나타낸다. 그 길들은 모두 모스크바에서 만나는데 거기까지 가면 쿠데타가 일어날 위험이 있어 또한 소련의 경제, 미디어, 문화를 대표하는 3개의 트랙이 전반적인 상황에 큰 영향을 미친다. 카드 추첨은 어떤 경로와 트랙이 당신에게 불리하게 움직이는지, 그리고 당신이 얻는 "노력"의 수를 결정한다. 고르바초프의 존재는 당신에게 추가적인 노력을 주지만, 그는 종종 휴가를 갑니다!
노력을 관리하는 것이 게임의 핵심이며, 원하는 만큼 많은 노력을 확보할 수 없습니다. KGB를 소집하거나 아프가니스탄과 동유럽의 군대와 핵미사일을 군축 협상에서 낭비함으로써 더 많은 것을 얻을 수 있습니다. 이는 결국 승점을 잃을 수 있는 단기 전략입니다. 냉전이 끝나갈 때 서방의 호의를 얻기 위해 바르샤바 조약 기구의 동맹국을 버릴 수도 있다. 군축에서의 성공은 미국 대통령이 1988년 선거를 통해 조지 H.W. 부시 대 조지 H.W. 부시 대 조지 W. 부시 대통령의 정책을 어떻게 보느냐에 달려 있습니다. Michael Dukakis--중요합니다.
각각의 위험한 갬빗은 갑작스럽게 게임을 끝낼 수 있는 당신을 상대로 한 군사 쿠데타를 막기 위한 것입니다. 여론의 5가지 경로를 통제하는 데 있어서 당신의 성공(또는 실패)은 쿠데타 음모가 부화했을 때 얼마나 많은 정치국원들이 여전히 당신 편인지 결정하는 데 도움이 되기 때문에, 당신이 게임을 더 잘 할수록 쿠데타가 시작될 가능성은 줄어듭니다.
당신은 소련을 당신의 반항적인 공화국들과 조약을 맺고 게임에서 이길 수 있을 만큼 오래 함께 할 수 있습니까?
—출판사의 설명
이 빠르고 재미있고 교육적인 솔리테어 게임은 Darin Leviloff에 의해 만들어진 시스템을 사용한다. 5개의 수렴 경로의 인민&인용표지는 러시아 국민, 발트 공화국, 코카서스, 중앙아시아, 공산당 그 자체의 정치적 각성을 나타낸다. 그 길들은 모두 모스크바에서 만나는데 거기까지 가면 쿠데타가 일어날 위험이 있어 또한 소련의 경제, 미디어, 문화를 대표하는 3개의 트랙이 전반적인 상황에 큰 영향을 미친다. 카드 추첨은 어떤 경로와 트랙이 당신에게 불리하게 움직이는지, 그리고 당신이 얻는 "노력"의 수를 결정한다. 고르바초프의 존재는 당신에게 추가적인 노력을 주지만, 그는 종종 휴가를 갑니다!
노력을 관리하는 것이 게임의 핵심이며, 원하는 만큼 많은 노력을 확보할 수 없습니다. KGB를 소집하거나 아프가니스탄과 동유럽의 군대와 핵미사일을 군축 협상에서 낭비함으로써 더 많은 것을 얻을 수 있습니다. 이는 결국 승점을 잃을 수 있는 단기 전략입니다. 냉전이 끝나갈 때 서방의 호의를 얻기 위해 바르샤바 조약 기구의 동맹국을 버릴 수도 있다. 군축에서의 성공은 미국 대통령이 1988년 선거를 통해 조지 H.W. 부시 대 조지 H.W. 부시 대 조지 W. 부시 대통령의 정책을 어떻게 보느냐에 달려 있습니다. Michael Dukakis--중요합니다.
각각의 위험한 갬빗은 갑작스럽게 게임을 끝낼 수 있는 당신을 상대로 한 군사 쿠데타를 막기 위한 것입니다. 여론의 5가지 경로를 통제하는 데 있어서 당신의 성공(또는 실패)은 쿠데타 음모가 부화했을 때 얼마나 많은 정치국원들이 여전히 당신 편인지 결정하는 데 도움이 되기 때문에, 당신이 게임을 더 잘 할수록 쿠데타가 시작될 가능성은 줄어듭니다.
당신은 소련을 당신의 반항적인 공화국들과 조약을 맺고 게임에서 이길 수 있을 만큼 오래 함께 할 수 있습니까?
—출판사의 설명
In Gorbachev: The Fall of Communism you are thrust into the Soviet leadership, trying to push your immense country into democracy amid the collapse of socialism and the wild mood-swings of Gorbachev himself in the period from 1985 to 1991.
This fast-play, fun, and educational solitaire game uses a system created by Darin Leviloff. "People" markers on five converging paths represent the political awakenings of the Russian people, the Baltic Republics, the Caucasus, Central Asia, and the Communist Party itself. The paths all meet in Moscow, where the danger of a coup exists if any of those People markers makes it that far. In addition, three tracks representing the Soviet economy, media and culture greatly impact the overall situation. A card draw determines which paths and tracks move against you this turn, and the number of "Efforts" which you earn that you can use to move them back in your favor (if the Effort die roll succeeds). The presence of Gorbachev himself gives you additional Efforts -- but he is often on vacation!
Managing Efforts is key to the game, and you never have as many as you want. You can obtain more by calling in the KGB or gambling away your army in Afghanistan and Eastern Europe, and your nuclear missiles, in disarmament deals: a short term strategy that can cost you victory points in the end. You can even abandon your Warsaw Pact allies to win Western goodwill (and more Efforts) as the Cold War comes to an end. Your success at disarmament will depend on how the US President views your policies, making the 1988 election -- George H.W. Bush vs. Michael Dukakis -- important.
Each risky gambit is aimed at averting a military coup against you, which can end the game suddenly. Your success (or failure) in controlling the five paths of public opinion helps determine how many individual Politburo members are still on your side when a coup plot is hatched, so the better you play the game, the less chance the coup gets off the ground.
Can you hold the Soviet Union together long enough to achieve a treaty with your restive Republics and win the game?
—description from the publisher
This fast-play, fun, and educational solitaire game uses a system created by Darin Leviloff. "People" markers on five converging paths represent the political awakenings of the Russian people, the Baltic Republics, the Caucasus, Central Asia, and the Communist Party itself. The paths all meet in Moscow, where the danger of a coup exists if any of those People markers makes it that far. In addition, three tracks representing the Soviet economy, media and culture greatly impact the overall situation. A card draw determines which paths and tracks move against you this turn, and the number of "Efforts" which you earn that you can use to move them back in your favor (if the Effort die roll succeeds). The presence of Gorbachev himself gives you additional Efforts -- but he is often on vacation!
Managing Efforts is key to the game, and you never have as many as you want. You can obtain more by calling in the KGB or gambling away your army in Afghanistan and Eastern Europe, and your nuclear missiles, in disarmament deals: a short term strategy that can cost you victory points in the end. You can even abandon your Warsaw Pact allies to win Western goodwill (and more Efforts) as the Cold War comes to an end. Your success at disarmament will depend on how the US President views your policies, making the 1988 election -- George H.W. Bush vs. Michael Dukakis -- important.
Each risky gambit is aimed at averting a military coup against you, which can end the game suddenly. Your success (or failure) in controlling the five paths of public opinion helps determine how many individual Politburo members are still on your side when a coup plot is hatched, so the better you play the game, the less chance the coup gets off the ground.
Can you hold the Soviet Union together long enough to achieve a treaty with your restive Republics and win the game?
—description from the publisher
베스트게시물
-
[자유]
A&A 한국어판이 나온다니 감회가 새롭네요
-
Lv.4
Dr. KOSinus
-
7
-
487
-
2024-09-01
-
Lv.4
-
[콘텐츠]
[만화] 미국까지와서 보드게임샵부터 찾는 오이씨 1
-
Lv.9
당근씨
-
8
-
576
-
2024-09-04
-
Lv.9
-
[자유]
가볍게 써보는 파주 슈필 1박2일 3부자 나들이 후기
-
Lv.13
라프라스
-
8
-
510
-
2024-06-03
-
Lv.13
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기
-
Lv.21
ekil123
-
9
-
478
-
2024-09-07
-
Lv.21
-
[키포지]
2024 키포지 전국대회 후기 2일차
-
Lv.21
ekil123
-
8
-
378
-
2024-09-08
-
Lv.21