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BGG랭킹
BGG전체 : 3392
STRATEGY : 1444
FAMILYGAMES : 1006 -
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인원
1-4 명
BGG추천: 2-4 명 -
게임시간
60-90 분
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연령
10+
BGG추천: 10+ -
게임 난이도
2.88 / 5
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디자이너
Tim Fowers, Jeff Krause
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아티스트
Ryan Goldsberry
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인원
게임 소개
사보타주는 팀 스텔스 전술의 게임입니다. 세계를 구하려는 스파이들과 그들을 막으려는 악당들이 두 팀을 이뤄 경쟁한다. 스파이는 영리하고 조용해야 하고, 악당은 추리하고 사냥해야 한다.
이 게임은 4x4 그리드 상에서 진행된다. 두 팀 모두 칸막이로 구분된 그들만의 지도 사본을 가지고 있다. 각 라운드마다 4개의 주사위가 굴려지며, 모든 플레이어는 그 주사위를 사용하여 동시에 자신의 동작을 프로그래밍합니다. 악당들이 먼저 그들의 계획된 동작을 실행하고, 그 다음에 스파이들이 실행한다. 스파이들이 행동을 취할 때, 그들은 그들의 위치에 대한 정보를 악당들에게 알려야 하며, 악당들은 이것을 이용하여 스파이를 추론하고 추적한다. 양쪽 모두 새로운 도구를 열고 라운드마다 더 많은 주사위에 접근할 수 있는 능력을 가지고 있습니다.
이기기 위해서, 스파이들은 악당들이 그들의 무기로 다섯 번 때리기 전에 8번 해킹해야 한다.
-디자이너의 설명
이 게임은 4x4 그리드 상에서 진행된다. 두 팀 모두 칸막이로 구분된 그들만의 지도 사본을 가지고 있다. 각 라운드마다 4개의 주사위가 굴려지며, 모든 플레이어는 그 주사위를 사용하여 동시에 자신의 동작을 프로그래밍합니다. 악당들이 먼저 그들의 계획된 동작을 실행하고, 그 다음에 스파이들이 실행한다. 스파이들이 행동을 취할 때, 그들은 그들의 위치에 대한 정보를 악당들에게 알려야 하며, 악당들은 이것을 이용하여 스파이를 추론하고 추적한다. 양쪽 모두 새로운 도구를 열고 라운드마다 더 많은 주사위에 접근할 수 있는 능력을 가지고 있습니다.
이기기 위해서, 스파이들은 악당들이 그들의 무기로 다섯 번 때리기 전에 8번 해킹해야 한다.
-디자이너의 설명
Sabotage is a game of team stealth tactics. Two teams compete, with spies trying to save the world and the villains trying to stop them. Spies must be clever and quiet, while the villains must deduce and hunt.
The game is played on a 4x4 grid. Both teams have their own copy of the map, separated by a divider. Four dice are rolled each round, and all players program their moves simultaneously by spending those dice. The villains execute their programmed moves first, followed by the spies. When spies take a move action, they must announce some information about their location to the villains, who use this to deduce and track the spies. Both sides have the ability to unlock new tools and get access to more dice each round.
To win, the spies must hack eight times before the villains hit them five times with their weapons.
-description from designer
The game is played on a 4x4 grid. Both teams have their own copy of the map, separated by a divider. Four dice are rolled each round, and all players program their moves simultaneously by spending those dice. The villains execute their programmed moves first, followed by the spies. When spies take a move action, they must announce some information about their location to the villains, who use this to deduce and track the spies. Both sides have the ability to unlock new tools and get access to more dice each round.
To win, the spies must hack eight times before the villains hit them five times with their weapons.
-description from designer
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