-
BGG랭킹
BGG전체 : 15664
WARGAMES : 2773
-
-
인원
2-2 명
BGG추천: 1-2 명 -
게임시간
180-240 분
-
연령
12+
BGG추천: 12+ -
게임 난이도
2.83 / 5
-
디자이너
Marc Brandsma, Nicolas Pilartz
-
아티스트
Didier Bourgeois, Christophe Camilotte, Jean-Marie Mongin, François Vauvillier
-
인원
게임 소개
아우스터리츠 1805: 기마병()은 1805년 12월 2일 프랑스 좌익에서 일어난 전투의 전술적 규모 시뮬레이션이다.
란 군단과 무라트 군단은 브르&울름-올름-울름-울름-츠 도로에서 바그라티온과 리히텐슈타인 군단과 치열한 기마전을 벌였다.
육각형은 실제 지형의 약 200m를 나타내고, 회전은 실시간의 약 20분을 나타냅니다.
리더 카운터는 군단장 또는 사단장을 의미하며, 참모진(약 30~50명)을 동반한다.
각 기병대의 병력은 200명의 기병, 보병 400명, 포병 6문의 병력이 있다.
란 군단과 무라트 군단은 브르&울름-올름-울름-울름-츠 도로에서 바그라티온과 리히텐슈타인 군단과 치열한 기마전을 벌였다.
육각형은 실제 지형의 약 200m를 나타내고, 회전은 실시간의 약 20분을 나타냅니다.
리더 카운터는 군단장 또는 사단장을 의미하며, 참모진(약 30~50명)을 동반한다.
각 기병대의 병력은 200명의 기병, 보병 400명, 포병 6문의 병력이 있다.
Austerlitz 1805: Le choc des cavaleries (Austerlitz 1805: Cavalry choc) is a simulation on a tactical scale, of the combat which happened on the French left wing during this famous battle on December 2nd, 1805.
Lannes and Murat Corps face the Bagration and Liechtenstein Corps on the Brünn-Olmütz road in a terrible cavalry battle.
A hexagon represents about 200 metres of actual terrain, and a turn represents about 20 minutes of real time.
A Leader counter represents a corps commander or a division general, accompanied by his staff (about thirty to fifty men).
Each Cavalry strength point represents around 200 horsemen, each Infantry strength point around 400 infantrymen and each Artillery strength point around 6 cannons.
Lannes and Murat Corps face the Bagration and Liechtenstein Corps on the Brünn-Olmütz road in a terrible cavalry battle.
A hexagon represents about 200 metres of actual terrain, and a turn represents about 20 minutes of real time.
A Leader counter represents a corps commander or a division general, accompanied by his staff (about thirty to fifty men).
Each Cavalry strength point represents around 200 horsemen, each Infantry strength point around 400 infantrymen and each Artillery strength point around 6 cannons.
베스트게시물
-
[자유]
엄마가 정신차리지 않으면 보드게임 페스타에서 일어나는 일
-
Lv.9
뽀뽀뚜뚜
-
7
-
470
-
2024-11-18
-
Lv.9
-
[자유]
기업 이미지가 중립이 아닌 한쪽으로 치우친 이미지로 가고 있어서 안타깝습니다
-
Lv.7
플리페
-
8
-
431
-
2024-11-14
-
Lv.7
-
[자유]
왜 충성 보드게이머를 폐륜아으로 몰고 가신 거죠?
-
Lv.11
vallentine
-
8
-
370
-
2024-11-14
-
Lv.11
-
[자유]
뒤늦게 사건을 접했습니다. 그리고 코보게에게 크게 실망하였습니다.
-
Lv.3
두이니
-
9
-
335
-
2024-11-16
-
Lv.3
-
[자유]
묻고 싶습니다. 특정 단어가 게임 디자이너의 의견인가요?
-
Lv.18
닥터M
-
19
-
600
-
2024-11-13
-
Lv.18